Hidroelectrica a început să emită facturile pentru luna noiembrie/ În aprilie, clienții au primit facturile pentru septembrie și octombrie

hidroelectrica sigla

Compania Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie din țară, a început să trimită facturile pe luna noiembrie 2022.

Asta după ce în luna aprilie a emis facturile pe lunile septembrie 2022, începând cu 11 aprilie, și octombrie 2022, începând cu 22 aprilie.

Facturile continuă să vină pe mail cu următorul mesaj: „Din motive tehnice, “Sold la data emiterii facturii” este actualizat numai până la data de 30.11.2022, dată până la care au fost procesate încasările.”

Anunțul Hidroelectrica a apărut în contextul în care unii clienți s-au plâns că au primit facturi cu solduri restante, deși ei susțin că le-au achitat și sunt cu plățile la zi.

Factura pentru noiembrie 2022

Scadența pentru facturile emise acum este 19 iunie 2023. Compania încearcă să ajungă la zi cu emiterea facturilor, iar din cauza întârzierilor a fost și sancționată.

În luna martie, ANRE a amendat Hidroelectrica cu 400.000 de lei. Sancțiunea a fost aplicată inclusiv pentru neemiterea la timp a facturilor.

Facturi sosite cu multe luni de întârziere

La finalul lui februarie 2023, după câteva luni de întârzieri, timp în care Hidroelectrica a anunțat că a implementat un nou soft de gestionare a celor 500.000 de mii de clienți, au început să sosească facturile. Este vorba de facturi pentru consumul din luna iulie a anului trecut, cu scadență de plată în prima parte a lunii aprilie.

În februarie 2023, Hidroelectrica a precizat, la solicitarea Economedia, că a reluat încă din luna decembrie 2022 procesul de facturare si continuă să emită aceste documente pentru clienții casnici si non-casnici.

De ce au apărut întârzierile

Compania spune că utilizează un sistem informatic automatizat destinat generării acestor documente. Potrivit Hidroelectrica, întârzierile au fost generate de implementarea de către Hidroelectrica a unui nou soft de gestiune a clienților. Aceste modificări au început, însă, în toamna anului trecut, perioadă în care au avut loc și mai multe modificări legislative care au avut impact asupra modalității de calcul a energiei livrate clienților. Astfel, fiecare schimbare din legislație a avut impact asupra facturilor emise de companiile de energie, vârful modificărilor fiind atins în luna decembrie când a fost introdusă, pentru două săptămâni, declarația pe proprie răspundere pentru locul principal de consum, unde să fie aplicat tariful plafonat.

Decizie de eliminare a declarației pe proprie răspundere a fost luată la doar câteva zile de la intrarea în vigoare a legii care stabilea necesitatea ei.

În martie, ANRE a amendat Hidroelectrica cu 400.000 de lei. Sancțiunea a fost aplicată inclusiv pentru neemiterea la timp a facturilor.

În ceea ce privește eșalonarea, Hidroelectrica a anunțat cu câteva luni în urmă că dacă suma de plată va fi prea mare, oamenii vor putea să achite factura și în rate, dar trebuie să depună o cerere. Aceasta trebuie trimisă la adresa de mail esalonari@hidroelectrica.ro sau poate fi depusă în format fizic la sediile sucursalelor Hidroelectrica precum și la sediul central.

Hidroelectrica le-a promis clienților o aplicație

Compania Hidroelectrica, cel mai mare producător de energie din țară, a anunțat pe 10 martie că în curând va avea o aplicație pentru cei peste 500.000 de mii de clienți ai săi.

Potrivit unui anunț pus pe pagina de Facebook, Hidroelectrica spune că „aplicațiile destinate clienților noștri vor fi disponibile în curând pentru sistemele iOS și Android. Acestea sunt în curs de dezvoltare și momentan lucrăm la sincronizarea acestora cu bazele de date, urmând să parcurgem pe rând etapele de testare și lansare efectivă. Sincronizarea aplicațiilor cu sistemul informatic se va va realiza după probarea funcționării conforme a noilor softuri.”

Comentarii

  1. Bună ziua am rugămintea să-mi spuneți unde pot trimite indexul de energie verde (fotovoltaice)

    • Aveti contor inteligent, cu transmitere automata a datelor (energie consumata si energie produsa) la OD (operator distributie). Faceti-va cont de utilizator la OD, daca se poate, pentru accesare istoric index sau cereti informatii despre index de la OD.

  2. Am contractul de la 26. 06.2022. Am primit o factura pana la 30.07.2022, cu scadenta 04.05.2023. Deși am transmis în fiecare luna indexul și a fost confirmat de Hidroelectrica mi s-a facturat un un consum estimat, care corespunde lunii noiembrie 2022 și nici decum la sfârșitul lunii iulie.

    • Estimarile de index le face operatorul de distributie, nu furnizorul.
      Si la mine factura pentru luna iulie 2022 a fost initial gresita: perioada de facturare doar 1-15 iulie si un index estimat pentru ziua de 15 iulie mult mai mare decit indexul autocitit comunicat la HE pentru ziua de 28 iulie, din cauza unui OD imbecil si indolent (Delgaz Grid). Am reclamat la HE si mi s-a raspuns textual: “Indexul autocitit transmis de clienti este trimis operatorului de distributie in vederea validarii si preluarii datelor de masura in fisierul de citiri lunare in vederea decontarii serviciului de distributie. In unele cazuri din motive ce nu tin de furnizor (Putere depasita, citire cadran eronat, etc), operatorul de distributie nu valideaza acest index autocitit si transmite furnizorului un index estimat, valoarea acestuia fiind utilizata in facturarea catre clienti. In urma citirii contorului de catre operatorul de distributie se va emite factura de regularizare pentru consumul real”.
      Ulterior am primit o factura de regularizare ( Perioadă de facturare: 01.07.2022 – 30.09.2022 ).

  3. Pentru clienții hidroelectrica care au carduri de energie și nu pot plăti cu ele ce se poate face măcar dacă ar grăbi emiterea sa prindem din acest card valabil pina în 30 iunie măcar una sau doua facturi

    • Transa intii se poate utiliza pina la 27.12.2023 (a fost prelungita data limita), ca si transa a doua, iar perioada de facturare acceptata este acum incepind cu februarie 2022 . Deci nu la transa intii este problema, ci va fi la transa a doua.

  4. Eu sânt prosumator și din Mai 2022 nu am mai primit facturi. Oare pt prosumatori când se vor emite ?

  5. Ba baieti, na-ti inteles niik…… Top 1 estr hidro
    ……. Si voi inca nu intelegeti……. Bagati tot asa….

  6. Cu cat mai putini la hidro, cu atat incasez eu mai mult…… Va astept la discutii cand vreti sa intelegeti

  7. Eu sunt curios pe ce informații se bazează acest articol de toată jena, adică chiar este cineva plătit cineva să scrie asemenea inepții, fără documentare. Eu și mulți alții ca mine nu au primit încă facturile din lunile martie,aprilie,mai 2022. Ne tot așezați pe blocstart că vin facturile când de fapt nici vorbă. Mergeți și trageți apa să vă ducă.

  8. Mai “baieti”, daca va mai căutați nici o sa primiti. Intrați pe optiunea de vizualizare facturi si verificati

    • Moromete, mai citeste, inainte de scrie: “Aceasta rubrica va ofera posibilitatea consultarii facturilor pentru consumul de energie electrica emise pana la finalul anului 2022.
      Se are in vedere si afisarea facturilor emise incepand cu anul 2023.
      Indata ce se vor finaliza modificarile necesare, lista facturilor va fi completata.”
      Doar FACTURI EMISE IN 2022, nu si facturi emise in 2023 pentru 2022 !
      https://client.hidroelectrica.ro/facturi

  9. Am primit factura electronica nr. 23101078503 , perioada facturare 01.11.2022 -30.11 2022. Sunt scrise doua preturi: 85,68 lei si 146,23 lei. Cat trebuie ca platesc? Factura cu nr. 23100845540 perioada 11.10.2022-31.10.2022 in valoare de 60,55 lei a fost achitata prin Banca Transilvania.

    • Aritmetica simpla: 85,68+60,55=146,23
      Si bineinteles ceva analfabetism functional:
      4 TOTAL DE PLATĂ FACTURĂ CURENTĂ (4=1+3)
      (conform “Detalii factură”) 85,68 lei
      5 Sold Cont Contract la data emiterii facturii (facturi restante
      sau creditate) 60,55 lei
      6 TOTAL DE PLATĂ CONT CONTRACT (6=4+5) 146,23 lei
      Plata facturii pentru octombrie (60,55 lei) nu a fost operata in evidentele contabile la data emiterii facturii pentru noiembrie si apare ca sold in factura.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *