Lotul Aktor pe Autostrada București Sud rămâne tot la stadiul de ,,speranță” pentru deschidere la finalul anului/Secretarul de stat Scrioșteanu cere să se transporte materialele pe timpul nopții pentru a proteja drumurile

A 0 Aktor mai 2024

Inaugurarea lotului 3 al Autostrăzii A 0 București Sud (Lotul Aktor) până la finalul anului rămâne tot la stadiul de ,,speranță” pentru Ministerul Transporturilor, în ciuda angajamentelor constructorului din Grecia care și-a asumat finalizarea celui mai important lot de autostradă din acest an în august-septembrie. Ultimul progres oficial este de 63 %, iar termenul contractual pentru finalizare era luna aprilie 2024.

O nouă verificare a șantierului pe care a făcut-o marți, 14 mai, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu nu a reușit să contureze o mobilizare semnificativ mai bună a constructorului care să ducă la progresul de 5-7 % pe lună necesar recepției lotului dintre Autostrada A 1 București -Pitești (Joița) și Bragadiru (DN 6). Întrebat despre mobilizare, reprezentantul Aktor a transmis că se lucrează cu (doar) 300 de drumari (n.r în februarie, constructorul prezenta ministrului Grindeanu un grafic cu peste 400 de muncitori mobilizați).

Deși pe unele tronsoane se așterne asfalt, Aktor încă nu a finalizat relocarea de utilități, iar la pasajul peste Magistrala 100 CFR București-Craiova de-abia a început montarea grinzilor : ,,voi reveni, la fel fără să anunț, săptămână de săptămână sau chiar mai des să văd stadiul șantierului. Sper, în continuare să finalizăm acest lot până la sfârșitul acestui an pentru că traficul este foarte intens în această regiune, București-Ilfov. Autostrada de Centură, (semi) inelul sudic va aduce fluidizarea circulației pentru că va prelua traficul de tranzit. Merg mașinile din tranzit și pe Centura Capitalei și pe drumurile județene…practic aplicațiile de trafic transformă peste noapte orice drum județean, orice stradă în bulevard ” a transmis pe șantier Scrioșteanu.

Secretarul de stat Scrioșteanu a transmis constructorului solicitarea de a aproviziona șantierul cu materiale de construcții (în special agregate) pe timpul nopții pentru a proteja Centura Capitalei și drumurile județene vara, când asfaltul se deformează și apar șleauri.

,,Am asigurat personal Guvernul României că vom fi gata până la sfârșitul lunii august, începutul lunii septembrie”, a declarat în aprilie 2024 Alexandros Exarchou, Vicepreședinte al Consiliului de Administrație și CEO al Grupului Intrakat, care include constructorul Aktor SA.

Directorul CNAIR, Cristian Pistol anunța la sfârșitul lunii aprilie că, până acum, penalizările CNAIR au ajuns la 5 milioane lei, raportat la valoarea contractului de aprox. 900 milioane, iar obiectivul principal nu este de a rezilia contractele, ci de a le finaliza cu recepția lucrărilor : ,,constructorul și-a asumat finalizarea lucrărilor la sfârșitul lunii august 2024. Ce-i drept, am văzut o îmbunătățire în șantier, mă refer la personal și utilaje. Au fost montate și grinzile peste A 1. Mobilizarea este bună, dar trebuie recuperat și timpul pierdut, ceea ce nu s-a întâmplat. Îmi doresc să mențină trendul ascendent și să crească mobilizarea să respecte termenul, august 2024. Sunt la 63 %. Mi-e greu să cred că pot finaliza, dar ce și-au asumat trebuie să respecte. Pot găsi soluții care să îmbunătățească situația în șantier, schimburi suplimentare, doar să dorească. Din punctul meu de vedere se poate circula și pe acest lot până la sfârșitul anului 2024…este un termen realist dacă mobilizarea va fi îmbunătățită. Avem multe solicitări de extensie de la antreprenor, dar majoritatea au fost respinse. Am aplicat și penalități, cumulate fiind la aprox. 5 milioane lei și nu ne vom opri. Nu penalizările sunt soluția, ci ei să se mobilizeze” – Cristian Pistol.

După inaugurarea celor 13 kilometri dintre Jilava și Popești-Leordeni, Alsim Alarko (Turcia) ar urma să finalizeze încă 10 km. din primul lot al Autostrăzii A 0 București Sud în iulie-august, practic conexiunea A 0 cu A 2 -Autostrada Soarelui (detalii aici).

Comentarii

  1. CNAIR sunt cu indulgenta PRAF….
    Mareata ctitorie A0 are un defect de proiectare MAJOR pe care nu il sesizeaza nimeni.
    BANDA DE LEGATURA DINTRE A1 SI A0 CARE O SA FIE CEL MAI INTENS CIRCULATA ARE O BANDA DE ACCELETARE DE APROXIMATIV 30 – 50 METRI.
    Greseala nu se va putea remedia decat prin costuri mari. Cei 50 metri se termina in podul de la Ciorogarla. Trebuie facut inca un pod si intrarea in autostrada sa se faca dupa pod inainte de pod nu e loc.
    GENII DE EXCEPTIE PROIECTANTI SI SUPERVIZORII SI IN SPECIAL BENEFICIARUL.!!!!

  2. Am trecut azi pe acolo 18.05 – nu se lucrează. Liniște și oace le șantier. Nu termină nici în decembrie 2024

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.