Penalizările CNAIR pentru întârzierile Aktor pe lotul 3 al Autostrăzii București Sud : 5 milioane lei la contractul de 900 milioane lei. Pistol : ,,mi-e greu să cred că termină la vară, mai realist este decembrie și doar cu o mobilizare mai bună”

Autostrada A 0 Sud Aktor Pasaj Ciorogârla

Conducerea CNAIR solicită constructorului AKTOR să crească mobilizarea pe șantierul lotului 3 al Autostrăzii A 0 București Sud pentru a recupera întârzierile majore și a finaliza lucrările cel mai târziu în decembrie 2024. Lotul dintre Bragadiru (DN 6) și Autostrada A 1 București-Pitești este la doar 63 %, mobilizarea a crescut semnificativ de la începutul primăverii, dar este nevoie de un progres și mai bun pentru a finaliza lucrările la termenul realist, decembrie 2024, spune directorul CNAIR, Cristian Pistol pentru TVR Info. (n.r ultimul termen contractual este aprilie, evident nu poate fi respectat, constructorul și-a asumat la începutul anului finalizarea lucrărilor la sfârșitul verii, în august, dar în realitate obiectivul este de a închide legătura între Autostrăzile A 1 și A 2 pe cele trei loturi de sud de pe A 0 până la sfârșitul anului.

Pistol a anunțat că, până acum, penalizările CNAIR au ajuns la 5 milioane lei, raportat la valoarea contractului de aprox. 900 milioane, iar obiectivul principal nu este de a rezilia contractele, ci de a le finaliza cu recepția lucrărilor : ,,constructorul și-a asumat finalizarea lucrărilor la sfârșitul lunii august 2024. Ce-i drept, am văzut o îmbunătățire în șantier, mă refer la personal și utilaje. Au fost montate și grinzile peste A 1. Mobilizarea este bună, dar trebuie recuperat și timpul pierdut, ceea ce nu s-a întâmplat. Îmi doresc să mențină trendul ascendent și să crească mobilizarea să respecte termenul, august 2024. Sunt la 63 %. Mi-e greu să cred că pot finaliza, dar ce și-au asumat trebuie să respecte. Pot găsi soluții care să îmbunătățească situația în șantier, schimburi suplimentare, doar să dorească. Din punctul meu de vedere se poate circula și pe acest lot până la sfârșitul anului 2024…este un termen realist dacă mobilizarea va fi îmbunătățită. Avem multe solicitări de extensie de la antreprenor, dar majoritatea au fost respinse. Am aplicat și penalități, cumulate fiind la aprox. 5 milioane lei și nu ne vom opri. Nu penalizările sunt soluția, ci ei să se mobilizeze” – Cristian Pistol.

Aktor, despre lucrările pe Lotul 3 : 

Constructorul Aktor susține că a mobilizat 500 de drumari cu 270 de utilaje și va termina lucrările în septembrie :

,,… Aktor lucrează la toate cele 11 structuri, poduri și overpass-uri, montează grinzile metalice și la pasajul CFR, execută ultimele lucrări pentru terasamente, așterne stratul de BSC. Constructorul a început și lucrările de asfaltare. Peste 500 de muncitori și ingineri de toate specializările, cu aproximativ 270 de echipamente și mașini precum: excavatoare, buldozere, macarale grele, betoniere, masini de forat coloane pentru lucrări de fundare, și autocamioane, lucrează non-stop acolo, în peisajul plat din sud-vestul Bucureștiului, pe o fâșie de pământ și pietriș lungă de 18 km, astfel încât să puteți conduce la toamnă pe o autostradă ce va ocoli traficul sufocant din Capitală. În acest moment, constructorul grec își menține termenul de dare în trafic în septembrie 2024.” -Aktor

Contractul pentru proiectarea și execuția lotului 3 a fost semnat în aprilie 2019 pentru un cost inițial de 850 milioane lei (suplimentat după actualizarea prețurilor) și un termen de realizare de 42 luni, 12 pentru proiectare și 30 pentru execuție. Lucrările au început cu mare întârziere în 2021 și doar după penalizări pentru proiect tehnic predat mult mai târziu față de termen.

Comentarii

  1. Ciurea ce spune ? El știe să calculeze . Economedia ce părere are ? După advertorialul publicat acum câteva zile cred că aveți o părere cu care nu sunteți de acord . In rest numai de bine . Grindeanu demisia .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *