Baseli Drum Construct a depus singura ofertă la contractul pentru supervizarea lucrărilor de modernizare pe Drumul Județean Câmpina – Săcele pe Valea Doftanei, alternativa la aglomerația de pe DN 1 Valea Prahovei. Contractul de 300 de milioane de lei pentru refacerea și modernizarea Drumului Județean 102 I pe Valea Doftanei a fost atribuit în martie constructorului Erbașu pentru 75% din estimarea Ministerului Dezvoltării (Compania Națională de Investiții).
Contractul de aproximativ 700.000 lei pentru supervizarea lucrărilor are o durată de 102 luni din care 48 de luni reprezintă durata de proiectare și execuție, iar garanția este de 60 de luni.
Drumul trece pe la altitudinea maximă de 1.285 metri în Pasul Predeluț, iar durata mare de execuție, 42 de luni, se explică prin relieful dificil și perioada mai redusă în care se poate lucra în zona de munte. Reabilitarea se face pentru Clasa Tehnică IV, cu portanță maximă de 11 tone, așadar nu va putea susține camioane de mare tonaj. Pe unele tronsoane șoseaua este impracticabilă, arată expertiza din caietul de sarcini pe care a consultat-o Economedia. Șoseaua va fi lărgită la 8 metri parte carosabilă, cu câte 3 metri lățimea pentru fiecare bandă de circulație, 1,5 metri acostamente și 0,5 metri benzi de încadrare, a transmis la semnarea contractului reprezentantul constructorului.
La semnarea contractului pentru modernizarea celor 25 de kilometri de drum județean pe Valea Doftanei au participat premierul Nicolae Ciucă, vicepremierul și ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, ministrul de Interne Lucian Bode, fost ministru al Transporturilor și ministrul Dezvoltării Cseke Attila (UDMR). De asemenea, au fost prezenți șefii CJ Prahova, Iulian Dumitrescu, și CJ Brașov, Adrian Veștea (ambii de la PNL), și șeful Cancelariei prim-ministrului, Mircea Abrudean. Șoseaua va deveni o rută alternativă pentru DN 1 Valea Prahovei și DN 1 A Ploiești – Cheia – Săcele (varianta pentru camioane). Practic, Drumul Județean, odată modernizat, va fi util șoferilor care merg spre și dinspre Brașov, fără a mai tranzita stațiunile prahovene unde se formează cele mai mari cozi.
Modernizarea Drumului Județean pe Valea Doftanei era descrisă încă din 2015 la Ministerul Transporturilor drept un proiect „critic” după trei încercări ratate de a construi Autostrada Comarnic – Brașov.
„Drumul județean DJ 102I pornește din localitatea Câmpina și trece prin localitățile Plaiul Câmpei – Lunca Mare – Seciuri – Teșila – Trăisteni – lim. jud. Brașov și face legătura cu DN 1A la Șanțuri. Astfel acest drum face legătura între DN1 și DN1A respectiv între Câmpina și Săcele putând deveni o alternativă pentru DN1 București – Brașov. Drumul județean DJ 102I reprezintă un traseu stategic care face legătura între partea de sud a țării (jud. Prahova) și partea centrală jud. Brașov), traversând munții Baiului (Gârbova) prin pasul Predeluț (altitudine 1.285 m).
Sectorul de drum care face obiectul prezentei documentații are o lungime totală în urma ridicărilor topografice și a geometrizării în plan de 25.636,08 ml și are limitele între km37+620 și km 63+256.08, din care:
– în județul Prahova lungimea este de 13.200,38 km (km 37+620.00 – km 50+820.38);
– in județul Brașov lungimea este de 12.435,70 km (km 50+820.38 – km 63+256.08);
Pe sectorul cuprins intre km km 37+620 si km 63+256.08, cu excepția sectorului cuprins între km 61+980.39 si km 63+256.08 (L=1275.7 m) care are îmbrăcăminte asfaltică, restul traseului este nemodernizat, fiind pietruit, iar pe unele porțiuni chiar impracticabil. Deși încadrat ca drum județean, după Pasul Predeluț drumul existent are elementele geometrice caracteristice unui drum forestier secundar. Per ansamblu starea tehnică a drumului județean se poate caracteriza ca fiind foarte rea. În prezent DJ 102I nu prezintă o structură rutieră care să asigure o circulație în conditii normale. Platforma carosabilă este puternic denivelată prezentând pe alocuri făgașe adanci, burdușiri, văluiri, fisuri, crăpături, etc. Îmbrăcămintea rutieră a drumului este rudimentară, fiind alcătuită predominant din fragmente de bolovăniș și pietriș încastrate în terenurile coezive din patul drumului. Pe alocuri în structura rutieră sunt intercalate și blocaje de piatră. Grosimea sistemului rutier este foarte variată atât pe lungimea drumului cât și pe lățimea lui. În sondajele executate grosimea sistemului rutier este cuprinsă între 5 și 25 cm”, arată Compania.