Modernizarea Magistralei Caransebeș-Arad : CFR Infrastructură a semnat cu spaniolii de la FCC contractul de aproape 400 de milioane de Euro pentru lotul Lugoj-Timișoara (54 km). Din cele opt mari contracte feroviare prin PNRR, patru sunt semnate

tren de lucru

Compania CFR Infrastructură și constructorul spaniol FCC au semnat luni, contractul de 1,9 miliarde lei ( 380 de milioane Euro) pentru reabilitarea secțiunii Lugoj-Timișoara Est (54 km.), lotul 2 al Magistralei M 100 Caransebeș-Timișoara -Arad, a transmis CFR Infrastructură. Astfel, CFR Infrastructură are semnate patru dintre cele opt mari contracte feroviare, jalonul din PNRR fiind sfârșitul anului pentru 50 % din valoarea contractelor pentru calea ferată.

Modernizarea liniilor M 100 Caransebeș-Arad și M 300 Cluj -Oradea-Episcopia Bihor (frontiera cu Ungaria) sunt cele două mari proiecte de investiții feroviare ale CFR cu bani din PNRR. Pe M 100 sunt trei contracte semnate, iar pe M 300 doar lotul 3 (tot cu FCC)

Durata contractului este de 42 de luni din care primele 6 luni pentru proiect tehic respectiv 36 de luni pentru execuție : ,,Compania Națională de Căi Ferate CFR SA vă informează că luni, 28 noiembrie, a fost semnat contractul de modernizare a infrastructurii feroviare, în valoare de1,91 miliarde lei, fără TVApentru Lotul 2 LUGOJ – TIMIȘOARA EST, aferent obiectivului “Modernizarea liniei CF Caransebeș – Timișoara – Aradˮ, finanțat cu fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, reprezentantă de domnul Ion SIMU ALEXANDRU, Director General, și FCC CONSTRUCCIONreprezentată de domnul Carlos Pallares Rodriguez, au semnat, în prezența Ministrului Transporturilor și Infrastructurii, domnul Sorin GRINDEANU, contractul în valoare de 1.916.221.849,14 lei, pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pe secțiunea LUGOJ – TIMIȘOARA EST (lotul 2), aferentă obiectivului Modernizarea liniei CF Caransebeș – Timișoara – Arad (162 km), pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Durata de implementare a contractului, în valoare de 1,91 miliarde lei, fără TVA, este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor.

FCC CONSTRUCCION va elabora proiectul tehnic și va executa lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe secțiunea LUGOJ – TIMIȘOARA EST (lotul 2), în lungime de 54,13 km,  lucrări civile în stațiile Lugoj, Belint, Topolovăț, Recaș și Remetea Mare, în 5 halte de călători, lucrări de modernizare a lucrărilor de artă – 14 poduri și 39 podețe, sisteme automate de semnalizare la 17 de treceri la nivel cu calea ferată,  lucrări specifice de exploatare feroviară, precum și lucrări de semnalizare prin implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R) pe întregul traseu.

Cele două secțiuni de pe Magistralele M 100 și M 300 incluse la modernizare prin PNRR au o lungime totală de peste 300 de kilometri.

Ministerul Transporturilor, ratează, însă borna din PNRR pentru Metrou ( M 4 Filaret), iar pentru Magistrala de la Cluj, 30 noiembrie este termenul pe care Primăria Cluj Napoca l-a stabilit pentru desemnarea câștigătorului. Dacă nu vor fi contestații, atunci contractul de 2 miliarde de Euro finanțat prin PNRR cu 300 de milioane de Euro poate fi semnat.

 

Sursa foto: CFR Infrastructură

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *