Pasaj subteran pe DN 1 la Azuga: Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire pentru pasajul rutier de la intersecția cu drumul spre pârtiile Cazacu și Sorica

DN 1 Azuga

Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire pentru pasajul de la Azuga pe DN 1 Valea Prahovei. Pasajul subteran de la Azuga va fi construit în zona Primăriei și va fluidiza circulația pe strada Prahovei, traseul dintre Gara Azuga și accesul spre pârtiile Cazacu și Sorica, intersecție unde se formează cozi. Este un proiect care se derulează în cadrul unui parteneriat între Compania de Drumuri și Consiliul Județean Prahova, documentația tehnică și finanțarea fiind în responsabilitatea CNAIR, iar de execuție se vor ocupa autoritățile locale/județene.

Autorizația de construire este emisă pentru o durată de 12 luni și acoperă costul pasajului: 17 milioane lei.

„Se autorizează executarea lucrărilor de construire pentru ”Realizare pasaj rutier la intersecția DN 1 cu strada Prahovei (Azuga)”, în conformitate cu Documentul de avizare C.T.E. – C.N.A.l.R. S.A. nr. 5096/01.09.2021, precum și D.T.A.C. nr. 533/2021.  Pasaj rutier ce subtraversează DN1, Tablier ce asigură continuitatea pe DN1, Bretele (bretea str. lndependenței și bretea str. Prahovei), Reamenajare străzi (legătură între DN 1 și str. Prahovei, str. lndependenței), Variante provizorii de circulație, relocări/protejări rețele (apă potabilă, gaze naturale, electrice de utilizare și de distribuție, telecomunicații)”, arată Autorizația de Construire Pasaj Azuga.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Accesul în această zonă care cuprinde și zona pârtiilor de schi se realizează prin DC129 (str. Independenței). Intersecția dintre DC 129 și DN1 este la nivel, încadrată în clasa IV de funcționalitate (AND 600/2015) și este nesemaforizată. Intersecția are o bandă de viraj la dreapta (spre Brașov) delimitată de o insulă direcțională. Pasajul rutier subteran va fi situat la intersecția DN1 cu strada Prahovei și strada Independenței (DC129). Obiectivul propus începe de la sensul giratoriu de pe str. Prahovei (în apropierea gării Azuga) subtraversează DN 1 și se continuă pe strada Independenței (DC 129) până în zona Primăriei Azuga.

În vara anului trecut, Consiliul Județean Prahova a preluat de la Compania de Drumuri proiectele pasajelor rutiere de la Sinaia și Azuga pe DN 1 Valea Prahovei, după cum anunța atunci ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. La Sinaia, la intrarea și ieșirea din stațiune sunt prevăzute două pasaje supraterane, iar la Azuga un pasaj.

Primul pasaj, la Sinaia Sud (intersecţia DN 1 cu bulevardul Republicii, intrarea în staţiune dinspre Posada), va avea o lungime de 438 de metri, iar durata de execuţie este de 26 de luni. Podul costă 53 de milioane de lei, finanţarea fiind asigurată din POIM – Programul Operaţional Infrastructură Mare. Al doilea pasaj, la Sinaia Nord, (intersecţia DN 1 cu bulev. Ferdinand, ieşirea din Staţiune spre Buşteni) va avea o lungime de 382 de metri, un cost de 56 milioane lei iar durata de realizare este de 28 de luni. Ambele pasaje sunt prevăzute cu o bandă pe sens, iar în perioada lucrărilor circulaţia va fi dirijată local, pe o variantă de lângă şantier şi va fi asigurată o bandă pentru fiecare direcţie.

Sorin Grindeanu a declarat: „CNAIR a semnat, astăzi, protocoale de colaborare cu reprezentanții Consiliului Județean Prahova pentru construcția a 3 pasaje rutiere pe DN1 la Sinaia și Azuga. Aceste pasaje, așteptate atât de oamenii din zonă, cât și de cei care tranzitează DN1, vor fi foarte utile pentru fluidizarea traficului rutier pe traseul București – Sinaia.

Pasajele rutiere vor fi situate astfel:

– Pasaj rutier la intersecția DN 1 cu Bulevardul Republicii (Sinaia Sud);

– Pasaj rutier la intersecția DN 1 cu Bulevardul Ferdinand (Sinaia Nord);

– Pasaj rutier la intersecția DN 1 cu Strada Prahovei (Azuga).”

Cel mai dificil pasaj prevăzut pe DN 1 este la Predeal, un sens giratoriu suspendat cu o valoare de 130 milioane lei.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Despre pasajul de la Predeal, un sens giratoriu suspendat și-au mai amintit acum.
    Cred ca se va face prin 2040 dupa ce se termina Autostrada Val.Prahovei!
    Despre pasajele din Sinaia si Azuga vorbim dupa alegerile din 2024.
    Pot începe prin 2025 de catre alții din CJ Prahova!

  2. Poza reprezinta intrarea in Predeal. Pasajul subteran este in Azuga (asta era titlul, nu?)

  3. Pasajul de la Azuga este o lucrare nedorita de majoritatea locuitorilor orașului. Nu realizează o creștere a fluiditatii traficului pe DN 1 și va avea impact negativ asupra calității vieții azugenilor. Bretelele de acces se vor realiza pe lingă ușa blocurilor de locuințe și pe sub ferestrele acestora. Soluția este realizarea ocolitoarei orașului Azuga.
    Bani cheltuiți în mod iresponsabil !

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.