Portul Galați, punct-cheie pentru transportul feroviar de marfă spre Ucraina via Republica Moldova : Grindeanu anunță negociere directă pentru reparațiile liniei de tren cu ecartament sovietic după anularea licitației/Directorul CFR Infrastructură ,,răspunde cu capul”

Port Galați Linie ecartament

Reparațiile liniei de cale ferată cu ecartament lat, de tip sovietic din Portul Galați întârzie din cauza anulării licitației, iar pentru simplificarea atribuirii, de luni se intră în procedură de negociere directă, a anunțat la Galați, ministrul transporturilor Sorin Grindeanu. Totodată, Grindeanu a mai menționat că, directorul CFR Infrastructură (Regionala CFR Galați) răspunde ,,cu capul” de acest proiect. Reparațiile liniilor de tren din Portul Galați care ar permite transportul feroviar de marfă spre și dinspre Ucraina via Republica Moldova durează două luni de la semnarea contractului și costă doar 1,289 milioane lei, o sumă nesemnificativă în raport cu beneficiile investiției, despre care Economedia a scris în exclusivitate. Linia de tren dintre Portul Galați și vama Giurgiulești la frontiera cu Republica Moldova are o lungime de aproape 5 kilometri din care 3,5 kilometri cu ecartament lărgit (sovietic) și 1,1 kilometri ecartament european, iar operaționalizarea transportului feroviar de marfă prin Portul Galați se poate face chiar la sfârșitul verii. În cazul deblocării liniilor din Portul Constanța, procedura de 200 de milioane de lei a fost cu negociere directă, nu însă și cea mai simplă, pentru Portul Galați.

Întrebat despre situația proiectului Grindeanu a explicat că nu este mulțumit de evoluția acestuia ,,Ieri era termenul limită pentru depunerea ofertelor. Inițial, s-au înscris trei societăți comerciale, am avut o discuție cu directorul Regionalei CFR ( Galați) urmează să intrăm într-o etapă și mai scurtă prin negociere directă. Problemele au fost două : nu suma care acoperă lucrarea ci faptul că se accesează destul de greu materiale și anume traverse de tip sovietic. A doua este legată de companiile care au participat. Sunt companii mari care au preferat totuși, să se canalizeze spre lucrări mai ample. Nu vreau să fie înțeles greșit. Sunt companii serioase. În concluzie, intrăm în etapa de negociere directă pentru operaționalizarea liniei de 5 kilometri. Ne vom mișca foarte bine, de luni se intră în faza următoare, domnul director răspunde cu capul de treaba asta”. a explicat Grindeanu.

,,Operaționalizăm rapid liniile de cale ferată din Portul Galați! Data de 19 mai 2022 este termenul limită pentru licitația destinată reparației liniei de cale ferată cu ecartament larg dintre Giurgiulești (Republica Moldova) și Portul Galați. Această linie de cale ferată va permite transportul mărfurilor spre și dinspre Ucraina, via Republica Moldova, prin Portul Galați. Astfel, acest port dunărean va deveni, alături de portul Constanța, unul dintre punctele cheie din regiune pentru transportul de mărfuri și materii prime. Reparațiile pentru această linie de cale ferată cu ecartament lărgit (3,583 km) și pentru o linie de cale ferată cu ecartament normal (1,167 km) din Portul Galați vor dura 60 de zile de la data semnării contractului. Suma de 1,289 milioane de lei fără TVA necesară reparațiilor va fi suportată din bugetul CFR Infrastructură.” anunța Grindeanu pe 26 aprilie.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *