Primăria Capitalei reia lucrările la Podul Grant: Circulația se închide pe sensul Calea Crângași spre Strada Turda de luni, 16 octombrie, până în martie 2024 / Cum va funcționa linia de tramvai 41

Pod Grant

Primăria Capitalei reia lucrările de reparații la Podul Grant și pe viaduct de luni, 16 octombrie, până în martie 2024, circulația urmând să fie complet închisă pe sensul dinspre Calea Crângași către strada Turda, potrivit anunțului pe care l-a transmis vineri Poliția Rutieră București. De asemenea, Societatea de Transport București a precizat că linia de tramvai 41, rută care deservește zeci de mii de călători/zi, va fi menținută în circulație, dar cu macaz, pentru a permite funcționarea în ambele direcții. PMB, prin Compania proprie de construcții, a început primele lucrări în 2019, dar ele au fost suspendate din lipsa banilor. Ulterior, în martie 2023, Administrația Străzilor a semnat un contract cu BogArt (detalii aici).

„Restricții de trafic-lucrări de “Reabilitare și consolidare Pasaj Grant. În vederea executării lucrărilor de reabilitare și consolidare a Pasajului Grant, se va restricționa circulația vehiculelor pe pasaj, pe sensul de mers dinspre Calea Crângași către Str. Turda, începând cu noaptea de 15/16 octombrie a.c., ora 00.00, până la finalizarea lucrărilor prevăzute de proiect. În această perioadă, circulația vehiculelor se va realiza pe trasee alternative, prin Șos. Virtuții – Splaiul Independenței, respectiv Calea Crângași – străzi adiacente – Calea Giulești, cu ajutorul unor panouri de presemnalizare instalate în intersecțiile principale. Totodată, circulația tramvaielor va fi menținută, alternativ, pe o singură cale de rulare. Precizăm faptul că în prezent bretelele pasajului sunt deja restricționate pentru realizarea lucrărilor de reabilitare”, a transmis Poliția Capitalei.

Pentru montarea macazului, linia 41 va fi suspendată sâmbătă: „Linia 41 va fi suspendată în ziua de 14.10.2023, pentru a permite începerea lucrărilor de consolidare a Pasajului Grant, pe sensul spre Strada Turda și montarea pieselor de cale pentru circulația alternativă ulterioară a tramvaielor pe un singur fir. Pentru preluarea călătorilor de pe traseul liniei 41, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI) a dispus înființarea liniei navetă de autobuz 641, care va funcționa sâmbătă între terminalele „Piața Presei” și „Ghencea” pe Bd. Expoziției, Bd. Mărăști, Bd. Mareșal Alexandru Averescu, Str. Turda, Pasajul Grant, Calea Crângași, Șos. Virtuții, Pasajul Lujerului, Str. Brașov, Bd. Ghencea”.

Anunțul STB: „Podul Grant rămâne deschis pentru circulația tramvaielor

STB a identificat o soluție tehnică pentru a menține deschisă circulația tramvaielor pe Podul Grant, obiectiv care, începând din 16 octombrie, va intra în reabilitare. Lucrările de punere în siguranță a pasajului vor afecta traficul rutier general, pe sensul dinspre Crângași spre strada Turda, însă tramvaiele vor circula. Legătura dintre VESTUL și NORDUL Capitalei rămâne, astfel, deschisă, cu ajutorul transportului public.

În acest weekend, în noaptea de sâmbătă spre duminică, o echipă STB Infrastructură va monta un macaz, care va permite circulația tramvaielor peste pasajul Grant pe o singură linie, în sistem alternativ. Lucrările vor fi finalizate duminică și, începând de luni – când Podul Grant va fi închis circulației rutiere – tramvaiul 41 va rămâne principala soluție de mobilitate pentru legătura cartierelor Drumul Taberei, Militari și Crângași cu zona de Nord a orașului”.

Primăria Capitalei a semnat cu BogArt (singurul constructor care a depus ofertă) contractul pentru finalizarea lucrărilor de reabilitare ale Podului Grant, a transmis vineri viceprimarul Capitalei Stelian Bujduveanu. Este un proiect început în 2019, în mandatul Gabrielei Firea, dar oprit un mai târziu pentru că PMB nu a mai asigurat finanțarea lucrărilor pentru Compania Municipală Străzi Poduri și Pasaje. Lucrările costă 54 milioane lei și se reiau de la 35%, iar în timpul reparațiilor, în funcție de etapa de șantier, tramvaiul 41 va circula pe o singură linie în ambele direcții. Etapa de proiectare durează 2 luni, iar execuția 22 de luni.

„Punem în siguranță infrastructura rutieră a Capitalei și începem prin consolidarea Podului Grant ! Astăzi a fost semnat contractul pentru reluarea lucrărilor de consolidare și modernizare la unul dintre cele mai mari pasaje din Capitală – Podul Grant. Lucrările vor începe în perioada următoare și vor fi executate de BOG`ART S.R.L., pe o perioadă de 24 de luni.

Pasajul denivelat Pod Grant este format din podul principal, 6 bretele, trotuar și scări. Investiția privind consolidarea acestui obiectiv a început în aprilie 2019 și a fost realizată în proporţie de 35%. Astfel, pe parcursul următoarelor 24 de luni, se va interveni etapizat, atât la pasajul principal, cât și la cele 6 bretele și la trotuarul pietonal, prin lucrări de:

Infrastructură
Suprastructură – structură de rezistenţă
Suprastructură – cale de tramvai
Suprastructură – cale rutieră
Siguranţa circulaţiei

,,În cadrul acestui contract se vor achizitiona servicii de proiectare și execuție lucrări pentru obiectivul de investiție „Pasaj Denivelat Suprateran Pod Grant”. Expertiza realizată în anul 2021 prin care se stabilește starea tehnică actuală a Podului Grant, relevă lucrările necesare pentru aducerea pasajului într-o stare tehnică bună, conform normelor în vigoare. Prin realizarea obiectivului de investiții se va asigura circulația îîn condiții de siguranță și confort pe pasajul „Pod Grant.” De asemenea, se va aduce pasajul într-o stare tehnică corespunzătoare cerințelor de rezistență și siguranță cerute de standardele în vigoare. Lucrările de intervenție sunt necesare protejării construcției existente, care în timp pot suferi degradări semnificative determinate de deficiențele constructive constatate, cauzate, în special, de infiltrații prin rosturi și hidroizolații degradate pe structurile consolidate”, a afirmat Budjuveanu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *