,,Alarko nu plătește facturile și ajustările de prețuri către subcontractori” este mesajul inedit afișat pe panourile electronice prin care drumarii protestează față de întârzierea la plata facturilor între antreprenorul general Alsim Alarko (Turcia) și subcontractori.Practic, nu doar cele două loturi ale turcilor de la Alsim Alarko sunt întârziate față de contracte, ci și facturile către firmele cu care lucrează turcii, potrivit publicației Gândul.Asocierea Alsim Alarko-Makyol începe vineri, 15 decembrie organizarea de șantier pentru lucrări la primele șase stații ale Magistralei de Metrou M 6 Gara de Nord-Aeroport Otopeni.
Săptămâna aceasta, CNAIR a început testele pentru sistemul de iluminare pe lotul 2 al Autostrăzii A 0 București Sud, lot care va fi deschis până la sfârșitul anului, a anunțat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu. Va fi, însă o deschidere parțială a lotului 2, nu toți cei 16 kilometri dintre Bragadiru și Vidra -Berceni (Dj 401), ci doar 10 kilometri între DN 6și DN 5 Bragadiru -Jilava pentru că nu sunt terminați cei 7 kilometri dintre Vidra și DN 4 Popești-Leordeni (detalii aici). De la promisiunile din septembrie pentru deschiderea completă a loturile 1 și 2 (toți cei 33 kilometri dintre Bragadiru și Autostrada Soarelui) la promisiunea deschiderii până la DN 4 pe 23 kilometri din toamnă, acum s-a ajuns la deschiderea celor 13 kilometri dintre Vidra și DN 4 ,,în cel mai scurt timp” după cum Economedia a transmis aici.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a subliniat în conferințele de presă și pe șantiere că nu sunt întârzieri la plata facturilor către antreprenorii generali. Totodată, șeful Companiei de Drumuri Cristian Pistol spune că urmărește ca firmele să -și primească banii cuveniți : ,,CNAIR S.A. a luat permanent măsuri pentru a-i informa pe antreprenorii generali că trebuie să își plătească la timp subantreprenorii, prestatorii și furnizorii. Așa cum CNAIR S.A. își achită la timp obligațiile față de antreprenori, consider că este normal ca și aceștia, la rândul lor, să le plătească sumele datorate celor cu care lucrează. În virtutea și în limitele atribuțiilor legale și clauzelor contractuale, ne-am asigurat și ne vom asigura permanent că aceste condiții sunt respectate. Este foarte important, pentru bunul mers al proiectului, ca antreprenorii generali să se achite de datorii și să nu creeze blocaje artificiale prin neîndeplinirea acestor obligații. Sensul legislației adoptate de Guvernul României la inițiativa Ministerului Transporturilor este acela de a permite antreprenorilor să facă față creșterilor reale ale prețurilor în piață. Nicidecum aceste măsuri nu au avut și nu au ca scop sporirea nejustificată a câștigurilor unor companii care au încheiat contracte cu CNAIR S.A”, a transmis Cristian Pistol pentru Gândul.