Turcii de la Alsim Alarko-Makyol pot începe oficial lucrările pentru primele șase stații ale Magistralei de Metrou M6 Gara de Nord (1 Mai) – Aeroport Otopeni, Autorizația de Construire fiind emisă miercuri, 13 decembrie, potrivit unui anunț al Ministerului Transporturilor. Termenul de execuție din contract este de 36 de luni, dar este vorba despre lucrări de structură la stații și tuneluri. Metrorex încă nu are contract semnat și pentru instalații, finisaje și automatizare care să permită punerea în funcțiune în decembrie 2027, așa cum a promis Metrorex.
UPDATE Lucrările (organizare de șantier) vor începe pe 15 decembrie, a transmis Metrorex.
„Secțiunea de sud a Magistralei 6 de metrou a primit astăzi Autorizația de Construire. Asocierea în participațiune ALSIM ALARKO-MAKYOL, constructorul desemnat de către METROREX S.A. pentru proiectarea și execuția lucrărilor de structură de rezistență pentru Lotul 1.1: 1 MAI – TOKYO, demarează execuția lucrărilor în șantier pe 15 decembrie 2023. Lucrarea face parte din proiectul major de interes public “Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă (Magistrala 6. 1 MAI – OTOPENI) (cod SMIS 2014+117704)”, transmite Metrorex.
Știrea inițială:
Prima secțiune a M6 are 6 stații și o lungime de 6,3 kilometri.
„Astăzi, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a semnat autorizația de construire necesară pentru proiectarea și execuția lucrărilor de structură de rezistență la Lotul 1.1: 1 Mai – Tokyo din cadrul obiectivului ce va asigura legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă prin intermediu Magistralei 6 ”1 Mai – Otopeni”. Sunt astfel vizate lucrările aferente structurii de bază pentru realizarea stațiilor (Obiectul 3 – Stația Pajura, Obiectul 5 – Stația Expoziției, Obiectul 7 – Stația Montreal, Obiectul 9 – Stația Gara Băneasa, Obiectul 11 – Stația Aeroport Băneasa, Obiectul 13 – Stația Tokyo), interstațiilor (Obiectul 1 – Interstația 1 Mai – Pajura (Linia 2), Obiectul 2 – Interstația 1 Mai – Pajura (Linia 1), Obiectul 4 – Interstația Pajura – Expoziției, Obiectul 6 – Interstația Expoziției – Piața Montreal, Obiectul 8 – Interstația Piața Montreal – Gara Băneasa, Obiectul 10 – Interstația Gara Băneasa – Aeroport Băneasa, Obiectul 12 – Interstația Aeroport Băneasa – Tokyo) și a tunelurilor. Lotul 1.1, 1 Mai – Tokyo, are o lungime totală de 6,3 km și este prevăzut cu un număr de 6 stații și 7 interstații. Investiția va asigura conectivitatea între Aeroportul Internațional Henri Coandă cu rețeaua feroviară prin intermediul Gării de Nord. Obiectivul de investiții face parte din rețeaua trans-Europeană de transport (TEN-T)”, arată un comunicat al Ministerului Transporturilor.
„Suntem pregătiți să demarăm lucrările la noua Magistrală 6, pentru execuția lucrărilor de structură de rezistență pentru Lotul 1.1: 1 MAI – TOKYO. Pentru început, prezența șantierului se va face simțită la suprafață, iar noi vom face tot posibilul ca disconfortul inerent creat de lucrări să fie resimțit la minim de către participanții la trafic și de către cei din vecinătatea șantierului. După pregătirea terenului de lucru și implementarea organizării de șantier, vor începe lucrările în subteran, TBM-urile vor începe excavările, de la stația Tokyo, Aeroport Băneasa, Gara Băneasa”, precizeză Ertuğrul Aydin, reprezentantul antreprenorului în cadrul Asocierii ALSIM ALARKO-MAKYOL.
Pe 2 octombrie 2023 a început etapa de proiectare pentru secțiunea Băneasa – Otopeni a Magistralei de metrou M6 Gara de Nord – Aeroport.
Inaugurarea magistralei M6 ar urma să se facă peste doar 4 ani, la sfârșitul anului 2027, a promis la semnarea contractului pentru secțiunea II, Mariana Miclăuș, director general Metrorex. Pentru prima secțiunea a liniei de metrou, contractul este semnat cu asocierea Alsim Alarko-Makyol, iar pentru secțiunea II cu Gulermak – Somet. Contractul pentru secțiunea 2 stația Tokyo (Băneasa) – Otopeni a fost semnat în primăvara acestui an cu asocierea turco-română Gulermak – Somet, iar termenul este de 4 ani.