Magistrala de Metrou M6 Gara de Nord – Otopeni va fi inaugurată în 2027 – Directorul Metrorex

metrou Istanbul

Magistrala de Metrou M6 de la Gara de Nord până la Aeroportul Otopeni va fi inaugurată în 2027, a anunțat marți directorul general Metrorex, Mariana Miclăuș. Marți, 2 mai, a fost semnat contractul pentru secțiunea II, Tokyo – Aeroport Otopeni, cu Ascocierea Gulermak – Somet, termenul contractual fiind de 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție. Contractul de 1,3 miliarde lei acoperă structura stațiilor și tunelurilor, iar Metrorex lansează în licitație în SEAP contracte pentru instalații și 12 rame noi de metrou dedicate M6. Pentru Prima secțiune, Gara de Nord – 1 Mai – Băneasa, Alsim Alarko urmează să înceapă din iunie lucrările tot pentru structuri și tot cu termen de execuție de 36 de luni.

Metrorex a desemnat asocierea Gulermak – Somet câștigătoare a licitației pe 28 februarie, iar contractul de aproximativ 1,3 miliarde lei este finanțat dintr-un credit luat în 2010 de la Banca Japoniei și acoperă lucrările pentru structura ultimelor șase stații (nu este un contract la cheie precum metroul din Cluj-Napoca). Somet este unul dintre constructorii români care lucrează la stația Tudor Arghezi din sectorul 4 pe M2 Berceni – Pipera.

„Precizez că acest contract are o perioadă de 48 de luni de la semnare, de asemenea pentru Lotul 1 (n.r Gara de Nord-Tokyo) durata este de 48 de luni. Pentru întreaga Magistrală M 6, orizontul de timp și nu doar pentru structură și rezistență, ci pentru punerea în funcțiune este 2027. În perioada următoare, va fi lansată licitația pentru cale de rulare, instalații, curenți slabi este încărcată în SEAP, iar până la sfârșitul anului va fi lansată și licitația pentru sistemul de automatizare precum și achiziția a 12 trenuri de metrou pentru M 6. Orizontul de timp este 2027 și ne vom încadra”, a afirmat Mariana Miclăuș.

„Metrorex a semnat astăzi, 2 mai 2023, contractul ce are ca obiect: Legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă.  (Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni).Proiectare şi execuţie lucrări structură de rezistenţă pentru Lotul 1.2: Tokyo – Aeroport Otopeni”cu Asocierea Gülermak Ağir Sanayi Inşaat Ve Taahhüt A.S.-Somet SA. Valoarea contractului este de 1.278.415.271,87 lei, fără TVA. Sursele de finanțare ale contractului sunt asigurate de la bugetul de stat și fonduri externe rambursabile – credit extern JICA, în baza acordului de împrumut ROM-P5, ratificat prin Legea nr. 228/2010, cu modificările și completările ulterioare. Durata estimată a contractului este de 48 luni de la data emiterii Ordinului de Începere. Contractul a fost atribuit prin procedură de licitație restrânsă, în SEAP, pe baza criteriului de atribuire „Cel mai bun raport calitate – preț”. Secțiunea de Nord, Tokyo – Aeroport Otopeni, a Magistralei 6 de metrou, are un traseu de 7,6 km și 6 stații cu următoarele denumiri: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Brătianu, Aeroport Otopeni) și face parte din Proiectul Magistrala 6 “Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă”.  

Proiectul Magistrala 6 „Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă” cu o lungime totală de 14,2 km și 12 stații de metrou, ce va fi deservit de un număr de 12 trenuri noi de metrou, contribuie, prin realizarea sa, la dezvoltarea economiei regionale și îmbunătățirea mediului urban prin reducerea blocajelor de trafic, a accidentelor rutiere și a poluării aerului, fiind un proiect de utilitate publică de interes național, a transmis Metrorex. 

Comentarii

  1. Mai bine ni se spunea ca termenul de realizare e irealizabil.
    O investitie proasta a statului!
    Ce capete patrate au hotarat?
    Cui foloseste?
    Calatorului, turistului care schimba de 3 ori sa ajunga in Centru?
    Nu toti vor Gara de Nord.
    Si pentru aceasta exista tren.
    Cum era daca porneau magistrala de la Aviatorilor?
    Ieftin, scurt si util cetațeanului!

  2. Treabă de România, făcută ca-n România…Vrem o țară ca afară, e simplu, trimiteți o mare parte a populației în țările bananiere (unde le e locul) și aduceți în locul lor nemți, olandezi, norvegieni.
    Metroul ăla trebuia să ajungă direct la victoriei, nu să schimbi de 3 ori ca să ajungi în oraș. Stațiile alea de metrou nu prezintă interes pentru nimeni, sînt într-o zonă absolut neimportantă, doar dezvoltatorii care fac ceva în zonele alea lipsite de interes ar putea beneficia. Și ei, și cei care le-au făcut cu dedicație..

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *