Metroul de Otopeni: Ordinul pentru începerea etapei de proiectare a secțiunii Băneasa – Aeroport s-a dat cu data de 2 octombrie

harta metrou Otopeni M6

Pe 2 octombrie a început etapa de proiectare pentru secțiunea Băneasa – Otopeni a Magistralei de metrou M6 Gara de Nord – Aeroport, iar de luna viitoare ar trebui să înceapă și lucrările pentru execuția primelor șase stații, dinspre Mall Băneasa spre 1 Mai și Gara de Nord, a anunțat, marți, președintele Consiliului de Administrație al Companiei Metrorex, Mihai Barbu. Pentru etapa de execuție a primei secțiuni, 1 Mai – Tokyo, lucrările efective la structură galerii și stații au termen de execuție 3 ani, iar pentru secțiunea II Tokyo – Aeroport Otopeni, termenul contractual este de 4 ani cu 12 luni proiectare și 36 de luni execuție, a spus Barbu în cadrul conferinței Club Feroviar, potrivit Agerpres.

„Lucrările vor începe cât de curând posibil. Mai este de obţinut un singur aviz, un aviz de utilităţi de la Primăria Capitalei, pentru coordonarea utilităţilor, şi apoi pot începe lucrările pentru construcţia metroului pe tronsonul Tokyo, adică Mall Băneasa – 1 Mai./Pentru porţiunea de la Tokyo, de la Băneasa la Otopeni, ordinul de începere s-a dat deja, pe data de 2 octombrie încep lucrările de proiectare şi apoi lucrările de execuţie de structură. Deci, întâi proiectarea şi apoi lucrările de execuţie pentru structură. Termenele contractuale sunt aceleaşi ca şi la primul tronson 48 de luni de la ordinul de începere a lucrărilor. Deci 12 proiectarea şi 36 execuţia”, a spus Barbu.

Pentru începerea lucrărilor este nevoie de foarte multe avize, în special pentru rețelele de utilități, spunea în urmă cu câteva zile secretarul general al Ministerului Transporturilor, Mariana Ioniță. „Constructorii își pregătesc racordarea la rețeaua electrică și este un proiect destul de greu. Este foarte greu un astfel de proiect pentru București. La metrou, vă dau un exemplu : pentru a obține un aviz de coordonare rețele (utilități) au fost necesare opt avize, iar pentru unul dintre acestea cred că au mai fost necesare vreo 17. Da, și nu doar semnături, ci și deplasări la fața locului. Bucureștiul este străbătut de foarte multe rețele de utilități, mai ales în zona cea mai urbanizată. Lotul 1 are tot ce îi trebuie pentru începerea lucrărilor, urmează acum și Autorizația de Construire și în noiembrie începe șantierul acolo”, afirma Mariana Ioniță, secretar general Ministerul Transporturilor.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Inaugurarea magistralei M6 ar urma să se facă peste doar 4 ani, la sfârșitul anului 2027, a promis la semnarea contractului pentru secțiunea II, Mariana Miclăuș, director general Metrorex. Pentru prima secțiunea a liniei de metrou, contractul este semnat cu asocierea Alsim Alarko-Makyol, iar pentru secțiunea II cu Gulermak – Somet. Guvernul a suplimentat săptămâna trecută Bugetul Ministerului Transporturilor cu 50 de milioane de lei pentru ca Metrorex să achite avansul pentru secțiunea II Băneasa – Aeroport pe Magistrala M6 Gara de Nord – 1 Mai – Aeroport Otopeni. Contractul pentru secțiunea 2 stația Tokyo (Băneasa) – Otopeni a fost semnat în primăvara acestui an cu asocierea turco-română Gulermak – Somet, iar suplimentarea bugetului este necesară pentru etapa de proiectare.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.