România cumpără încă 17 trenuri electrice noi de la Alstom prin contractul semnat în martie -Surse

trenuri electrice Alstom

România va cumpăra încă 17 trenuri electrice noi de la Alstom prin contractul deja semnat în martie, contract care prevede posibilitatea extinderii cu încă 17 unități pe lângă cele 20 incluse în acordul parafat în primăvară, potrivit unor surse Economedia. Activarea clauzei pentru suplimentarea contractului cu Alstom este o chestiune de câteva zile, finanțarea fiind asigurată din fonduri europene nerambursabile.

Contractul pentru 20 de rame de lung parcurs a fost semnat în martie cu Alstom, iar Ministerul Transporturilor poate activa opțiunea de suplimentare cu încă 17 unități, practic o extindere a contractului la 3,7 miliarde de lei și o dublare de la 15 la 30 de ani a perioadei de mentenanță. În total, Ministerul Transporturilor, prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară cumpără 99 de trenuri electrice noi de scurt și lung parcurs. Actualizarea indicatorilor tehnico-economici, practic suplimentarea fondurilor până la 4,8 miliarde lei -a efectuat în mai 2022 :

,,Finanțarea acestor proiecte de investiții se va realiza 85% din fonduri externe nerambursabile, iar cofinanțarea de 15% va fi asigurată de la bugetul de stat, conform Ghidului solicitantului revizuit. Conform ”Studiului de Fezabilitate”, întocmit de Asocierea DT Global iDevice Europe SL & MC Mobility Consultants GmbH Vienna, în baza contractului nr.TA2018012 RO RP1 încheiat cu Banca Europeană de Investiții -PASSA, a rezultat că este necesară, în cadrul proiectului de investiții menționat mai sus, achiziționarea a 99 de rame electrice noi. În condițiile anterior menționate este necesară alocarea sumei totale de 4.818.780 mii lei cu TVA ( sumele de mai jos exprimate în euro au fost convertite în lei, fiind calculate la cursul euro comunicat de BNR de 4,9483 la data de 28.03.2022), din care pentru:
– 62 de rame electrice pentru transportul regional RE-R suma necesară este de 2.769.038 mii lei cu TVA (ceea ce reprezintă prețul unitar/rama de 9.025.703 euro cu TVA, înmulțit cu un număr de 62 rame, rezultând valoarea totală
de 559.593.632 euro cu TVA);
– 37 de rame electrice pentru transportul interregional RE IR suma necesară este de 2.049.742 mii lei cu TVA (ceea ce
reprezintă prețul unitar/rama de 2.049.741 euro cu TVA, înmulțit cu un număr de 37 rame, rezultând valoarea totală de 414.231.460 euro cu TVA). Suma totală de 4.818.780 mii lei cu TVA, reprezintă contravaloarea celor 99 rame electrice anterior menționate, mentenanța acestor nefiind inclusă”, arată proiectul de Hotărâre de Guvern.

Rute propuse pentru cele 62 de rame REGIO: 

Trenurile vor circula pe rutele stabilite prin contractul de consultanță încheiat cu Banca Europeană de Investiții:
• Lot. 1 (20 trenuri) – București N – Ploiești S – Adjud; Iași – Pașcani – Suceava; Bacău – Pașcani
• Lot. 2 (23 trenuri) – Brașov – Gheorgheni; Arad – Timișoara – Caransebeș; Huedin – Cluj – Bistrița
• Lot. 3 (19 trenuri) – București N – Ploiești V – Brașov; București N – Roșiorii; București N – București Obor / Fundulea; Constanța – Fetești.
Noile oferte de servicii de transport feroviar public de călători, dezvoltate pe baza materialului rulant nou ce va fi achiziționat de ARF, vor avea în vedere atât sporirea mobilității în jurul marilor centre socio-economice ale țării, cât și realizarea unor conexiuni rapide între unitățile administrativ teritoriale importante ale țării, a transmis ARF. Ramele electrice sunt configurate pentru viteza maximă de 160 km/h, vor avea câte două locuri speciale și o toaletă pentru persoane cu mobilitate redusă și 8 locuri pentru transportul bicicletelor.

Rutele pentru trenurile ALSTOM, de lung parcurs: 

🚉 București Nord – Constanța
🚉 București Nord – Brașov – Arad – Timișoara
🚉 București Nord – Brașov – Cluj
🚉 Brașov – Deda – Cluj
🚉 București Nord – Brașov
🚉 București Nord – Iași
🚉 București Nord – Suceava
🚉 București Nord – Galați
🚉 București Nord – Craiova – Târgu Jiu – Petroșani- Simeria
🚉 București Nord – Craiova – Timișoara – Arad
🚉 Cluj – Timișoara
🚉 Cluj – Suceava – Iași.

Sursa foto: Ionel Scriosteanu

Comentarii

  1. 17 trenuri electrice noi plus alte 20 plus alte si alte…

    Dar calea ferată unde e?
    Eu nu am vazut sa se faca o cale ferată noua sau sa se modernizeze Macar 100 km din ce e existent.

    De la București la Ploiesti faci o oră iar pana la Buzău încă o oră și jumătate.
    Tren spre Rosiori, Pașcani?
    E trafic acolo sa puneti trenuri?
    Nu puteti sa asigurați Ploiesti- Brasov cu 15 perechi de tren pe zi de joi până duminică, de la 6.00 la 9.00 si retur de la 17.00 la 20.00, ca sa preluați din traficul infernal de pe Autostrada Bucuresti Brasov?
    Un tren la 15 minute din Bucuresti respectiv Brasov care sa faca traseul asta in 100 de minute!
    Cu opriri la Ploiesti Vest, Sinaia, Bușteni, Predeal si Azuga.
    Un tren cu 800 de calatori inseamna cel putin 400 de auto in traficul de week end.
    Evidend ca e greu la Minister sa gandesti!🤣
    Cumpărăm trenuri electrice noi!
    E oportun să indatoram Ro?
    Sa marcam o țintă?
    Un jalon?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.