Directorul executiv al OpenAI, Sam Altman, vrea să cheltuiască trilioane de dolari pe infrastructura necesară pentru a dezvolta și rula servicii de inteligență artificială. Trebuie doar să găsească o modalitate de a strânge această sumă de bani, potrivit Bloomberg.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
„Ar trebui să vă așteptați ca OpenAI să cheltuiască trilioane de dolari pe infrastructură într-un viitor nu foarte îndepărtat. Și ar trebui să vă așteptați ca o mulțime de economiști să spună: Este atât de nebunesc, atât de iresponsabil. Și noi vom fi doar: Știți ce? Lăsați-ne să ne facem treaba”, spune Altman.
Altman a spus că startup-ul dezvoltă o modalitate inovatoare de a finanța această cheltuială.
„Bănuiesc că putem concepe un tip foarte interesant de instrument financiar pentru finanțe și calcul pe care lumea nu l-a descoperit încă. Lucrăm la asta”, adaugă acesta.
În ianuarie, Altman s-a alăturat lui Masayoshi Son de la SoftBank Group și lui Larry Ellison de la Oracle la Casa Albă, pentru a anunța o inițiativă de infrastructură de 500 de miliarde de dolari pe patru ani numită Stargate. Totuși, Altman își imaginează că va cheltui mult mai mult decât presupune acum Stargate.
Declarațiile lui Altman au avut loc în timpul unei discuții rare și ample cu reporteri la cină. A vorbit despre creșterea rapidă a ChatGPT, posibilitatea de a cripta conversațiile pentru o mai bună confidențialitate și a reiterat interesul OpenAI de a cumpăra browserul Chrome dacă o instanță federală va ordona Alphabet Inc.’s Google să-l separe..
Altman a mai spus că vede paralele între actuala frenezie a investițiilor în inteligență artificială și bula dot-com din anii ’90. În ambele cazuri, a spus Altman, „oamenii deștepți” s-au „entuziasmat prea tare” de o nouă tehnologie. Dar în fiecare caz, a spus el, acea tehnologie era „reală” și pregătită să aibă, în cele din urmă, impacturi durabile asupra lumii afacerilor și societății.
„Suntem într-o fază în care investitorii, în ansamblu, sunt prea entuziasmați de AI? În opinia mea, da,” a spus Altman ca răspuns la o întrebare de la Bloomberg News în timpul conversației. „Este AI cel mai important lucru care s-a întâmplat într-o perioadă foarte lungă? În opinia mea, da”.
Altman a spus că „societatea în ansamblu” este puțin probabil să regrete investiția masivă în AI, dar a recunoscut și că unele evaluări actuale ale startup-urilor sunt „nebunești”.
„Cineva o să pățească ceva acolo”.
Altman, mai mult decât aproape oricine, a contribuit la alimentarea acestui entuziasm al investitorilor. OpenAI a declanșat actualul boom AI odată cu lansarea ChatGPT la sfârșitul anului 2022, determinând alte firme tech și startup-uri să cheltuiască miliarde de dolari pe talente, cipuri și centre de date pentru a construi software AI similar. În timp ce Altman se așteaptă ca OpenAI să „cheltuiască mulți bani,” el crede, de asemenea, că compania va înregistra „profituri uriașe” în cele din urmă.
„Este foarte rațional pentru noi să continuăm să investim acum”.
Cel puțin o parte din drumul OpenAI către finanțarea costului semnificativ al dezvoltării AI va include, probabil, o ofertă publică în viitor, deși Altman a refuzat să ofere un calendar specific. OpenAI lucrează în prezent pentru a finaliza un efort complex de restructurare corporativă care se desfășoară de luni de zile.
„Cred că va trebui să devenim publici într-o zi, probabil,” a spus Altman. Dar Altman a mai remarcat că nu se simte atât de „potrivit” pentru a fi CEO al unei companii publice.
O mare parte din atenția sa în timpul discuției s-a concentrat pe lansarea dificilă a GPT-5 în ultima săptămână. Noul model AI, pe care Altman l-a promovat timp de luni de zile, a fost întâmpinat cu recenzii mixte și confuzie din partea multor utilizatori. Unii s-au simțit frustrați de stilul de scriere și personalitatea GPT-5; alții s-au plâns că modelele lor preferate au fost efectiv eliminate după lansare. Ca răspuns, OpenAI a emis o serie de corecții și scuze.
„Cred că am greșit complet în unele aspecte la lansare. Am învățat o lecție despre ce înseamnă să faci upgrade unui produs pentru sute de milioane de oameni într-o singură zi și diferențele în tipurile de atașament pe care oamenii le au față de acest produs comparativ cu produsele anterioare”, încheie Altman.