Secretar de stat la Transporturi: Peste 2000 de drumari vor lucra vara viitoare, în vârf de șantier, pe lotul 3 al Autostrăzii A 1 Sibiu-Pitești. Pe lotul 2, Mapa așteaptă Autorizație pentru tunel

Mădălina Podaru apr. 27, 2025 0 comentarii 4111 vizualizări
autostrada-Sibiu-Pitesti-lot 3

Peste 2000 de drumari vor lucra în vara viitoare doar pe lotul 3 al Autostrăzii A 1 Sibiu-Pitești, potrivit secretarului de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu. Lotul 3 dintre Cornetu (jud. Vâlcea) și Tigveni (jud. Argeș) are 37 de kilometri, este cel mai lung al Autostrăzii A 1 și va fi primul șantier în zona de munte cu tunel forat cu utilaj TBM –Tunnel Borring Machine, tunelul Poiana de 1780 de metri lungime.

Invitat duminică, la B 1 TV, Scrioșteanu a prezentat mobilizarea bună a Asocierii italo-române WeBuild-Tancrad pe tronsonul unde s-a emis Autorizația de Construire (etapa II) și a spus că se pregătește echipa care va începe instalarea utilajului TBM (WeBuild a schimbat soluția tehnică inițială, de la NATM, tunel forat modelul Porr de la Curtea de Argeș).

,,Vor mai fi închideri de circulație pe DN 7 Valea Oltului, în funcție de poziția fiecărui obiectiv care supratraversează Oltului sau care merg în paralel cu DN 7, pentru că sunt și zone care merg în paralel unde se lucrează (n.r  închiderea de la Boița-Lazaret este pe lotul 2 Mapa-Cengiz).Urmează să aprobăm și restul de documentație tehnică (n.r. restul de 30 de kilometri ai lotului 2). Știu că au depus o documentație pentru o nouă Autorizație de Construire. E posibil să începem în curând un nou tunel pe A 1 Sibiu-Pitești. Sper să intre în ritm de șantier pe mai multe puncte. Pe secțiunea 3, am dat o nouă autorizație de construire, au ajuns la 500 de muncitori pe ceea ce e autorizat pe lotul 3, au amenajat drumurile tehnologice, cam 60 de kilometri de drumuri de acces. Vârful de șantier va fi atins în vara viitoare, din ce mi-a spus constructorul, cu peste 2000 de muncitori doar pe secțiunea 3. “ a explicat Scrioșteanu.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Pe lotul 3 Cornetu-Tigveni (37 km.) va fi construit, tunelul de la Poiana, jud. Argeș, cel mai lung tunel al Autostrăzii A 1 Sibiu-Pitești. ,,Lucrările la ambele capete ale tunelului sunt în curs, sunt foreze care forează un nou tip de armătură din fibră care să poată fi forată de TBM când încep lucrările, nu metalică, ci din fibră de sticlă pentru a fi ușor de pătruns. Sunt lucrări complexe, șantierul este deja spectaculos chiar dacă nu am intrat în zona de tunel, dar toate zonele de viaduct, de pasaje și poduri, avem deja primele elevații care se toarnă, au terminat deja primele radiere. “ a mai precizat oficialul din Transporturi.

Lotul Boița-Cornetu, lotul 2 al Autostrăzii A 1 Sibiu –Pitești este considerat cel mai dificil și are termen de execuție de 50 de luni de la data predării întregului amplasament, însă Asocierea Mapa-Cengiz (Turcia) are autorizație doar pe 700 de metri din cei 31 kilometri. Cel mai lung tunel de pe Lotul 2 este cel de la Câineni, de 1500 de metri lungime, mai greu de executat decât cel de la Poiana din cauza reliefului/accesului dificil.

Lotul 3 Cornetu-Tigveni are 37 de kilometri, iar durata de execuție este de 45 de luni. WeBuild-Tancrad are Autorizație pentru 12 kilometri, tronson care include și tunelul Poiana.

Luni 28 aprilie și marți, 29 aprilie, CNAIR a anunțat închiderea circulației pe DN 7 Valea Oltului, la Boița în județul Sibiu pentru lucrări aferente Lotului 2.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.