Constructorul român UMB a început investigațiile geotehnice pe lotul 2 al Autostrăzii Lugoj – Deva, singura secțiune care lipsește pe A1 între Sibiu și Nădlac 2 (frontieră Ungaria), a anunțat joi Regionala de Drumuri Timișoara. Încă din decembrie 2022, CNAIR anunța că lucrările pregătitoare vor începe în mai-iunie 2023, contractul fiind finanțat prin PNRR, deci termen-limită de finalizare august 2026.
Pe secțiunea de 10 kilometri sunt 5 echipe cu foreze în teren. „Antreprenorul obiectivului de investiții “Autostrada A1 Lugoj – Deva, Lot 2: km. 27+620 – km. 56+220, Secțiunea E și finalizare Secțiunea D” a început investigațiile geotehnice pe teren. Antreprenor: Asocierea SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL – SC SA&PE Construct SRL – Euro-Asfalt d.o.o. Echipele specializate lucrează cu cinci instalații de forat. Contractul se află acum în perioada de proiectare”, a transmis DRDP Timișoara.
Contractul pentru tronsonul de aproape 10 kilometri a fost semnat pe 14 octombrie 2022 la Timişoara, în prezenţa lui Dorinel Umbrărescu, o premieră pentru astfel de ceremonii oficiale. Ordinul pentru etapa de proiectare a fost emis începând cu data de 5 decembrie 2022 de la care se calculează un termen de cel mult 11 luni. Este un lot de 9 kilometri, din care 2 kilometri cu tuneluri, practic singura secțiune care lipsește pentru ca șoferii să circule pe autostradă completă de la Sibiu la frontiera cu Ungaria de la Nădlac. Prin PNRR, contractul este finanțat cu aproape 200 de milioane de euro. Pentru respectarea criteriului de experiență la tuneluri, UMB s-a asociat cu Euro Asfalt, o firmă din Bosnia-Herțegovina cu portofoliu în tuneluri realizate pe Autostrăzile din Balcani.
Finalizarea secţiunii lipsă dintre Lugoj şi Deva va permite circulaţia pe Autostradă fără întrerupere între Sibiu şi Vama Nădlac.