Start oficial pentru Autostrada cu tuneluri Lugoj-Deva. UMB poate începe etapa de proiectare din 5 decembrie

Dorinel-Umbrarescu-sursa-G4-e1593581140400-640x400

Etapa de proiectare pentru secțiunea Holdea-Margina, Autostrada cu tuneluri dintre Lugoj și Deva finanțată prin PNRR poate începe din 5 decembrie 2022, conform ordinului oficial pe care l-a transmis CNAIR, a precizat Compania de Drumuri la solicitarea Economedia. Practic, etapa de proiectare a celor aproape 10 kilometri (2 kilometri cu tuneluri) începe oficial la două luni și jumătate de la semnarea contractului cu asocierea UMB-Euro Asfalt, prima mare lucrare de infrastructură rutieră din România în care va lucra și un constructor din Bosnia-Herțegovina. Din cele aprox. 400 de milioane de Euro, prin PNRR este asigurată o finanțare de aproape 190 de milioane de Euro.

,,Supervizorul a emis Ordinul administrativ de Începere prin care a fost notificat antreprenorul asupra datei de începere a activității de proiectate, respectiv data de 05.12.2022, în conformitate cu prevederile clauzelor contractuale.” a transmis CNAIR.

Astfel, din 5 decembrie se calculează cele 11 luni pentru etapa de proiectare după care urmează 34 de luni pentru execuție. Este practic, o cursă contra cronometru pentru a respecta jalonul din PNRR pentru finalizare, august 2026 termen pe care, cu o mobilizare foarte bună, UMB îl poate respecta. De asemenea, și Ministerul Transporturilor este așteptat să rezolve cu celeritate toate avizele și autorizațiile necesare.

Semnarea contractului de aprox. 400 de milioane de euro s-a făcut în prezența ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu și a patronului UMB, omul de afaceri băcăuan Dorinel Umbrărescu. Ministrul Grindeanu a transmis în cadrul conferinței de presă că, ,,UMB ridică ștacheta” pentru constructorii care lucrează pe șantierele din țară, mai ales că, la Timișoara doi antreprenori din Italia au mari întârzieri : Todini, pe legătura A1-Timișoara și Tirrena Scavi pe Centura Timișoara Sud. Finalizarea lucrărilor este așteptată pentru sfârșitul anului 2026, a transmis Grindeanu : ,,Construcția tronsonului cu tuneluri (Margina-Holdea) de pe Autostrada Lugoj-Deva a intrat în linie dreaptă! Am semnat astăzi contractul de finanțare pentru construcția secțiunilor E și D ale Lotului 2 ale acestei autostrăzi. Sunt 2,2 miliarde de lei (cu TVA) care vor fi folosite pentru proiectarea și execuția lucrărilor finanțate preponderent prin PNRR.Tot astăzi am semnat contractul pentru proiectarea și execuția acesor secțiuni, care reprezintă, practic, ultimul tronson al autostrăzii Lugoj – Deva. Cel mai important obiectiv al proiectului este reprezentat de cele două tuneluri dintre Margina și Holdea, solicitate prin acordul de mediu. Constructorul român căruia i-a fost atribuit contractul a demonstrat până acum că respectă termenele contractuale și chiar poate finaliza lucrările mai devreme. De aceea, mă aștept ca și acest contract în valoare de 1, 826 de miliarde de lei (fără TVA), finanțat preponderent prin PNRR, să fie predat CNAIR cel mai târziu la finalul anului 2026.” -Sorin Grindeanu pe 14 octombrie 2022.

 

Comentarii

  1. “Din cele aprox. 400 de milioane de Euro, prin PNRR este asigurată o finanțare de aproape 190 de milioane de Euro.”
    Unde s-au dus finantarile de 85% din fonduri europene?
    “…De aceea, mă aștept ca și acest contract în valoare de 1, 826 de miliarde de lei (fără TVA), finanțat preponderent prin PNRR, să fie predat CNAIR cel mai târziu la finalul anului 2026.” -Sorin Grindeanu pe 14 octombrie 2022.

    190 de milioane din 400 inseamna “preponderent”?

    Sa tinem cont ca circa 50% din banii veniti prin PNRR sunt imprumuturi, nu finantari nerambursabile.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *