Autostrada Sibiu – Făgăraș: CNAIR a primit oferte de la constructori din România, Italia, Turcia și Ucraina pentru lotul 2. Licitația pentru lotul 1 rămâne suspendată

DN 1 ieșire spre Făgăraș Sursa Foto : CNAIR

Șase constructori din România, Italia, Turcia și Ucraina au depus oferte la contractul pentru proiectarea și execuția lotului 2 al Autostrăzii Sibiu – Făgăraș, a anunțat luni ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. Este un lot scos la licitație încă din noiembrie 2022, dar suspendat pentru două luni după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a admis contestațiile WeBuild (Astaldi). Cele șase oferte au venit de la PORR Construct – Subsidiara din România a constructorului din Austria, WeBuild – Italia, Kolyn, Makyol și Mapa din Turcia respectiv Automagistral din Ucraina. În continuare, lotul 1 Sibiu – Avrig rămâne suspendat, pentru lotul 3 ofertele vor fi deschise marți, iar în câteva zile ar trebui desemnat câștigătorul pentru Lotul 4 Sâmbăta de Sus – Făgăraș.

Durata contractului de 1,7 miliarde lei pentru tronsonul 2 Avrig – Mârșa (lotul cu bardoul) este de 48 de luni, a transmis șeful CNAIR Cristian Pistol.

„Astăzi, la termenul limită de depunere, s-au depus șase oferte pentru proiectarea și execuția Tronsonului 2 al autostrăzii Sibiu – Făgăraș!

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
– Asocierea AUTOMAGISTRAL PIVDEN – ROSTDORSTROY (Ucraina)
– KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia)
– MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. (Turcia)
– MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI (Turcia)
– PORR CONSTRUCT SRL (subsidiara din Romania a constructorului austriac)
– WEBUILD SPA – MILANO (Italia)

Tronsonul 2 are o lungime de 19,92 km și o valoare estimată a contractului de 1.713 miliarde de lei, fără TVA. Perioada de proiectare și execuție pentru acest tronson este de 48 de luni, din care 12 luni perioadă de proiectare și 36 de luni perioadă de execuție a lucrărilor. În perioada următoare, Comisia de Evaluare va analiza ofertele în conformitate cu prevederile documentației de atribuire și cu legislația în vigoare în domeniul achizițiilor publice”, afirmă Cristian Pistol.

Autostrada Sibiu – Făgăraș are 68 kilometri (cu 5 km drum de legătură Lot 4), cuprinde 4 loturi, iar durata este de 48 de luni din care primele 12 pentru proiectare și 36 de luni pentru șantier.

Tronsonul 1 Sibiu (Boița) – Avrig – Mârșa, lungime 14 kilometri și valoare estimată între 2 și 2,4 miliarde lei.

Tronsonul 2: Avrig – Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1), în lungime de 19,92 km și cu o valoare estimată între 1,7 și 2 miliarde lei.
Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B), în lungime de 17,61 km și cu o valoare estimată de 1,836 miliarde lei și 2,1 miliarde lei.
Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș (cu o lungime de 16,26 km) și Drum de legătură cu DN1 (cu o lungime de 5,65 km), cu o valoare totală estimată 1,1 și 1,37 miliarde lei

Autostrada Sibiu – Făgăraș, o investiție de aproape 7 miliarde de lei, are o durată de realizare de 4 ani. Este prima secțiune a Autostrăzii dintre municipiile Sibiu și Brașov (A3 Râșnov). Pentru secțiunea II Făgăraș – Brașov (48 km) în august 2021 CNAIR a semnat cu SEARCH contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate și Proiect Tehnic (termen doi ani), însă pentru A 13 Brașov-Bacău, CNAIR a ratat și a doua licitație pentru finalizarea studiului de fezabilitate.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

    • Asa cum suntem obisnuiti, termenele de evaluare a ofetelor sunt de regula depasite. Iar cum echipa “profesionista” de la CNAIR care face evaluarea are un volum de lucru iesit din comun de mare (plimbatori de dosare de la un etaj la altul al sediului) ma astept sa dureze si 6 luni sau 1 an cum am mai avut situatii si pe alte cioturi de “autobahn” romanesc.
      De fapt nu exista interes pentru alte legaturi rutiere moderne in afara celor de interes pentru decidentii politici.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.