Cum a ajuns bardoul (hibridul rezultat dintre un armăsar și o măgăriță) în caietul de sarcini pentru execuția Autostrăzii Sibiu – Făgăraș. Răspunsul ironic al constructorilor la adresa CNAIR pentru erorile din licitația întârziată

Bardou Captură YouTube Captură YouTube

Caietul de sarcini al Autostrăzii Sibiu – Făgăraș a devenit izvor de ironii din partea constructorilor la adresa Companiei de Drumuri care, dintr-o eroare de redactare, a inclus în documentația tehnică „bardoul” (specie hibrid, rezultată din încrucișarea dintre un armăsar și o măgăriță) în loc de „batardou”, termen tehnic care înseamnă un dig sau baraj provizoriu.

Unul dintre ofertanții care ar putea intra în cursa pentru proiectarea și execuția Autostrăzii Sibiu – Făgăraș (4 loturi) a sesizat eroarea de redactare și a ironizat situația printr-o solicitare de clarificare:

„Având în vedere dimensiunea extrem de redusă (200 mm) a hibridului obținut prin încrucișarea dintre un armăsar și o măgăriță (bardou), la care face referire Autoritatea Contractantă în Art. 12.25.12 din Cerinţele Beneficiarului, viitorului Antreprenor îi va fi imposibil să se conformeze acestor cerinţe:”.

Compania de Drumuri a lansat licitația pentru proiectarea și execuția celor 4 loturi ale Autostrăzii Sibiu – Făgăraș (68 km) în august, dar a suspendat-o în toamnă ca urmare a numeroaselor solicitări de clarificare pe care le-au depus constructorii. Noul termen pentru depunerea ofertelor la contractele de aproape 7 miliarde lei este 5 decembrie 2022, potrivit datelor din SEAP.

Autostrada Sibiu – Făgăraș, o investiție de aproape 7 miliarde de lei, are o durată de realizare de 4 ani. Este prima secțiune a Autostrăzii dintre municipiile Sibiu și Brașov (A3 Râșnov). Pentru secțiunea II Făgăraș – Brașov (48 km) în august 2021 CNAIR a semnat cu SEARCH contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate și Proiect Tehnic (termen doi ani), în timp ce pentru A13 Brașov – Bacău același proiectant a solicitat rezilierea contractului pentru că nu se mai poate încadra în costurile contractului.

Autostrada Sibiu – Făgăraș are 68 kilometri (cu 5 km. drum de legătură Lot 4), cuprinde 4 loturi, iar durata este de 48 de luni din care primele 12 pentru proiectare și 36 de luni pentru șantier.

Tronsonul 1 Sibiu (Boița) – Avrig – Mârșa, lungime 14 kilometri și valoare estimată între 2 și 2,4 miliarde lei.

Tronsonul 2: Avrig – Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1), în lungime de 19,92 km și cu o valoare estimată între 1,7 și 2 miliarde lei.
Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B), în lungime de 17,61 km și cu o valoare estimată de 1,836 miliarde lei și 2,1 miliarde lei.
Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș (cu o lungime de 16,26 km) și Drum de legătură cu DN1 (cu o lungime de 5,65 km), cu o valoare totală estimată 1,1 și 1,37 miliarde lei.

Erorile CNAIR în documentația tehnică au fost semnalate și pentru lotul 3 al Autostrăzii Sibiu – Pitești, cel mai mare contract al CNAIR (detalii aici).

Captură YouTube

Comentarii

  1. Cred ca se referea la BANDOU (sens tehnic), care corespunde, prin extensie semantica, cu acea inaltime de garda.

  2. Erorile CNAIR în documentația tehnică sunt oriunde e o licitatie.
    Copy&paste=CNAIR!
    Progres limitat!🤣

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.