Caietul de sarcini al Autostrăzii Sibiu – Făgăraș a devenit izvor de ironii din partea constructorilor la adresa Companiei de Drumuri care, dintr-o eroare de redactare, a inclus în documentația tehnică „bardoul” (specie hibrid, rezultată din încrucișarea dintre un armăsar și o măgăriță) în loc de „batardou”, termen tehnic care înseamnă un dig sau baraj provizoriu.
Unul dintre ofertanții care ar putea intra în cursa pentru proiectarea și execuția Autostrăzii Sibiu – Făgăraș (4 loturi) a sesizat eroarea de redactare și a ironizat situația printr-o solicitare de clarificare:
„Având în vedere dimensiunea extrem de redusă (200 mm) a hibridului obținut prin încrucișarea dintre un armăsar și o măgăriță (bardou), la care face referire Autoritatea Contractantă în Art. 12.25.12 din Cerinţele Beneficiarului, viitorului Antreprenor îi va fi imposibil să se conformeze acestor cerinţe:”.
Compania de Drumuri a lansat licitația pentru proiectarea și execuția celor 4 loturi ale Autostrăzii Sibiu – Făgăraș (68 km) în august, dar a suspendat-o în toamnă ca urmare a numeroaselor solicitări de clarificare pe care le-au depus constructorii. Noul termen pentru depunerea ofertelor la contractele de aproape 7 miliarde lei este 5 decembrie 2022, potrivit datelor din SEAP.
Autostrada Sibiu – Făgăraș, o investiție de aproape 7 miliarde de lei, are o durată de realizare de 4 ani. Este prima secțiune a Autostrăzii dintre municipiile Sibiu și Brașov (A3 Râșnov). Pentru secțiunea II Făgăraș – Brașov (48 km) în august 2021 CNAIR a semnat cu SEARCH contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate și Proiect Tehnic (termen doi ani), în timp ce pentru A13 Brașov – Bacău același proiectant a solicitat rezilierea contractului pentru că nu se mai poate încadra în costurile contractului.
Autostrada Sibiu – Făgăraș are 68 kilometri (cu 5 km. drum de legătură Lot 4), cuprinde 4 loturi, iar durata este de 48 de luni din care primele 12 pentru proiectare și 36 de luni pentru șantier.
Tronsonul 1 Sibiu (Boița) – Avrig – Mârșa, lungime 14 kilometri și valoare estimată între 2 și 2,4 miliarde lei.
Tronsonul 2: Avrig – Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1), în lungime de 19,92 km și cu o valoare estimată între 1,7 și 2 miliarde lei.
Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B), în lungime de 17,61 km și cu o valoare estimată de 1,836 miliarde lei și 2,1 miliarde lei.
Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș (cu o lungime de 16,26 km) și Drum de legătură cu DN1 (cu o lungime de 5,65 km), cu o valoare totală estimată 1,1 și 1,37 miliarde lei.
Erorile CNAIR în documentația tehnică au fost semnalate și pentru lotul 3 al Autostrăzii Sibiu – Pitești, cel mai mare contract al CNAIR (detalii aici).