Caietul de sarcini al Autostrăzii Sibiu – Făgăraș a devenit izvor de ironii din partea constructorilor la adresa Companiei de Drumuri care, dintr-o eroare de redactare, a inclus în documentația tehnică „bardoul” (specie hibrid, rezultată din încrucișarea dintre un armăsar și o măgăriță) în loc de „batardou”, termen tehnic care înseamnă un dig sau baraj provizoriu.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Unul dintre ofertanții care ar putea intra în cursa pentru proiectarea și execuția Autostrăzii Sibiu – Făgăraș (4 loturi) a sesizat eroarea de redactare și a ironizat situația printr-o solicitare de clarificare:

„Având în vedere dimensiunea extrem de redusă (200 mm) a hibridului obținut prin încrucișarea dintre un armăsar și o măgăriță (bardou), la care face referire Autoritatea Contractantă în Art. 12.25.12 din Cerinţele Beneficiarului, viitorului Antreprenor îi va fi imposibil să se conformeze acestor cerinţe:”.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Compania de Drumuri a lansat licitația pentru proiectarea și execuția celor 4 loturi ale Autostrăzii Sibiu – Făgăraș (68 km) în august, dar a suspendat-o în toamnă ca urmare a numeroaselor solicitări de clarificare pe care le-au depus constructorii. Noul termen pentru depunerea ofertelor la contractele de aproape 7 miliarde lei este 5 decembrie 2022, potrivit datelor din SEAP.

Autostrada Sibiu – Făgăraș, o investiție de aproape 7 miliarde de lei, are o durată de realizare de 4 ani. Este prima secțiune a Autostrăzii dintre municipiile Sibiu și Brașov (A3 Râșnov). Pentru secțiunea II Făgăraș – Brașov (48 km) în august 2021 CNAIR a semnat cu SEARCH contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate și Proiect Tehnic (termen doi ani), în timp ce pentru A13 Brașov – Bacău același proiectant a solicitat rezilierea contractului pentru că nu se mai poate încadra în costurile contractului.

Autostrada Sibiu – Făgăraș are 68 kilometri (cu 5 km. drum de legătură Lot 4), cuprinde 4 loturi, iar durata este de 48 de luni din care primele 12 pentru proiectare și 36 de luni pentru șantier.

Tronsonul 1 Sibiu (Boița) – Avrig – Mârșa, lungime 14 kilometri și valoare estimată între 2 și 2,4 miliarde lei.

Tronsonul 2: Avrig – Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1), în lungime de 19,92 km și cu o valoare estimată între 1,7 și 2 miliarde lei.
Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B), în lungime de 17,61 km și cu o valoare estimată de 1,836 miliarde lei și 2,1 miliarde lei.
Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș (cu o lungime de 16,26 km) și Drum de legătură cu DN1 (cu o lungime de 5,65 km), cu o valoare totală estimată 1,1 și 1,37 miliarde lei.

Erorile CNAIR în documentația tehnică au fost semnalate și pentru lotul 3 al Autostrăzii Sibiu – Pitești, cel mai mare contract al CNAIR (detalii aici).