Autostrada Transilvania: CNAIR a deblocat contractul pentru lotul cu viaductul construit de Bechtel la Suplacu de Barcău. Ofertele pot fi depuse până pe 12 iunie

Viaduct Suplacu Barcău Captură YouTube

CNAIR a deblocat licitația pentru execuția lotului Suplacu de Barcău – Chiribiș de pe Autostrada Transilvania, iar noul termen pentru depunerea ofertelor este 12 iunie, potrivit datelor din SEAP. Procedura pentru lotul cu o lungime de 26 de kilometri fusese suspendată în urmă cu o lună ca urmare a clarificărilor pe care le-au depus constructorii (detalii aici). Viaductul Bechtel de la Suplacu de Barcău (jud. Bihor)  are o lungime de 1,6 kilometri și este construit peste 50%.

CNAIR a lansat o nouă licitație pentru lotul de 26 de kilometri pe 6 ianuarie 2023, dar într-o primă etapă fără a anula licitația anterioară din 2020, după cum Economedia explica aici. Noua licitație are o valoare de aproape un miliard de lei, iar durata de realizare este de 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție, a anunțat șeful CNAIR Cristian Pistol.

„Secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș (26,35 km) a Autostrăzii Transilvania a fost relansată în licitație, iar 15 martie 2023 este data limită pentru depunerea ofertelor! Contractul finanțat prin fonduri europene prevede 24 de luni (6 de luni pentru etapa de proiectare si 18 luni pentru perioada de execuție a lucrărilor) iar suma alocată este de 937,53 milioane de lei (fără TVA). Constructorul care va câștiga acest contract trebuie să execute o serie de lucrări printre care:

– 3 viaducte,

– 8 pasaje

– 8 poduri, inclusiv un pod de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 1.650 m peste lac de acumulare. Lucrările la acest lot au fost abandonate după rezilerea contractului Bechtel, în anul 2013. CNAIR a reușit să mai atribuie o dată contractul în anul 2015 dar constructorul spaniol nu a reușit să se mobilizeze iar contractul a fost reziliat din nou în anul 2016”, a afirmat Cristian Pistol.

Trei licitații pentru 100 de kilometri din Autostrada Transilvania au fost anulate în mandatul lui Sorin Grindeanu, iar Compania de Drumuri răspunde în bătaie de joc la clarificările constructorilor pentru contractul de 8 miliarde lei care include tunelul Meseș, acuză Horațiu Cosma, fost secretar de stat (USR) în mandatul Cătălin Drulă. Anul acesta, CNAIR a anulat și reluat licitația pentru lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, tronsonul de 41 de kilometri care include tunelul de 3 kilometri de la Meseș, de la 4 miliarde valoarea contractului fiind dublată la un cost cuprins între 7,5 și 8,8 miliarde lei. Licitația este suspendată după ce Ictaș a depus contestație. De asemenea, pentru alți 29 de kilometri dintre Chiribiș și Biharia, se evaluează cele cinci oferte depuse.

Captură YouTube

Comentarii

  1. Ministerul Transporturilor, o palarie prea mare pentru Grindeanu. El nu e in stare nici sa citeasca proiectele realizate de Drulă şi Ghinea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *