Autostrada Transilvania: CNAIR a primit cinci oferte pentru lotul relicitat Chiribiș – Biharia. De la Cluj la Oradea nu sunt contracte pe aproape 100 de kilometri

Şantier Biharia Chiribiş Sursa foto: Asociația Pro Infrastructură

Cinci oferte au fost depuse la noul contract pentru finalizarea lucrărilor pe lotul Chiribiș – Biharia de pe Autostrada Transilvania, a anunțat miercuri șeful Companiei de Drumuri, Cristian Pistol. Licitația de 877 milioane lei pentru lotul Chiribiș – Biharia cu o lungime de 28 km a fost lansată în august 2022, după ce în mai CNAIR reziliase contractul cu Selina. După rezilierea contractului, Selina a primit certificat negativ și a atacat decizia în instanță.

Ofertele au fost depuse de constructori din România, Austria, Ungaria și Turcia. Durata contractului este de 24 de luni din care 6 luni proiectare și 18 execuție.

„Cinci constructori și Asocieri au depus astăzi oferte pentru proiectarea și execuția celor 28,5 km ai secțiunii Chiribiș – Biharia, parte a Autostrăzii Transilvania (A3)!

– CONSTRUCȚII ERBAȘU SA

– Asocierea DUNA GROUP INTERNAȚIONAL KFT – SC ING SERVICE SRL – SC DUNA CONSTRUCȚII RO SRL (Ungaria)

– MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET AS

– Asocierea PRECON TRANSILVANIA SRL – CITADINA 98 SA

– Asocierea SC STRABAG SRL – ANTREPRIZA DE REPARAȚII ȘI LUCRĂRI ARL CLUJ SA.

Valoarea contractului, finanțat prin PT (Programul Transport), este de 877,77 milioane de lei, fără TVA. Durata contractului este de 24 de luni, din care 6 luni proiectare și 18 luni execuție. Garanția lucrărilor este de minim 5 ani și poate fi majorată de ofertanți până la 10 ani”, afirmă Cristian Pistol.

Compania de Drumuri a început anul 2023 fără a avea constructori pe trei loturi ale Autostrăzii Transilvania, între Cluj-Napoca și Oradea, dar cu perspectiva finalizării lucrărilor pe lotul Chețani – Câmpia Turzii (secțiunea Târgu Mureș – Cluj-Napoca) la finalul anului într-un scenariu ultra-optimist și doar cu o mobilizare excepțională a constructorului Strabag.Situația este mult mai complicată pe secțiunile dintre Cluj-Napoca și Oradea (Biharia) pentru că lipsesc contracte semnate pe trei loturi cu o lungime totală de 96 de kilometri. Cel mai important lot este tronsonul de 41 kilometri dintre Poarta Sălajului, Zalău și Nușfalău, segment care include Tunelul Meseș relicitat pe 10 februarie. În continuare, spre vest, pentru lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș, tronson de 26 kilometri care include viaductul Bechtel de la Suplacu de Barcău, CNAIR a anunțat că reia licitația, deși anularea procedurii anterioare încă nu este complet finalizată (contestații Selina). Noua licitație are termen pentru depunerea ofertelor pe 15 martie. Între Cluj-Napoca și Oradea, cel târziu la toamnă, constructorul Nurol din Turcia este așteptat să finalizeze lucrările de pe lotul de 14 km Nușfalău – Suplacu de Barcău (aproximativ 70% execuție), dar CNAIR trebuie să-i asigure și descărcările.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: