Compania de Drumuri a semnat, miercuri, cu Strabag (Austria) contractul pentru finalizarea lucrărilor la lotul Chețani – Câmpia Turzii (lotul Straco) de pe Autostrada Transilvania. Contractul cu antreprenorul român Straco a fost reziliat în primăvara anului 2021, iar la noua licitație CNAIR a desemnat firma Selina, dar Strabag a contestat decizia și a câștigat la Curtea de Apel București.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Lotul Chețani – Câmpia Turzii are o lungime de 16 kilometri, iar la rezilierea contractului șantierul era abandonat la 34%. Strabag a câștigat licitația cu o ofertă de 420 de milioane lei și are la dispoziție 3 luni pentru etapa de proiectare respectiv 18 luni pentru execuție, a transmis Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

„A fost semnat astăzi contractul pentru finalizarea construcției Lotului Chețani – Câmpia Turzii, al Autostrăzii Transilvania!

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
Este ultimul lot care lipsește din tronsonul de autostradă care face legătura între Târgu Mureș și Cluj-Napoca.
Asocierea de constructori austrieci și germani are la dispoziție 420,34 milioane de lei (fără TVA) și 21 de luni (3 luni proiectare și 18 luni execuție) pentru a finaliza lucrările la acest lot al A3.
Pe acest lot vor fi construite:
– 2 poduri
– 7 pasaje
– un nod rutier (Chețani). Construcția lotului Chețani – Câmpia Turzii (15,70 km) este finanțată din fonduri europene.

Tronsonul Chețani – Câmpia Turzii este singura secțiune care mai lipsește pentru ca municipiile Cluj-Napoca și Târgu Mureș să fie legate prin autostradă completă. Pe Autostrada Transilvania, UMB lucrează pe loturile dintre Nădășelu – Poarta Sălajului și Zimbor (42 km), iar Nurol pe 14 kilometri între Nușfalău și Suplacu de Barcău. În schimb, secțiunea cu Tunelul Meseș (41 km) nu are reevaluarea anunțată, iar între Biharia și Chiribiș (28 km) licitația va fi reluată.