Compania de Drumuri a semnat, miercuri, cu Strabag (Austria) contractul pentru finalizarea lucrărilor la lotul Chețani – Câmpia Turzii (lotul Straco) de pe Autostrada Transilvania. Contractul cu antreprenorul român Straco a fost reziliat în primăvara anului 2021, iar la noua licitație CNAIR a desemnat firma Selina, dar Strabag a contestat decizia și a câștigat la Curtea de Apel București.
Lotul Chețani – Câmpia Turzii are o lungime de 16 kilometri, iar la rezilierea contractului șantierul era abandonat la 34%. Strabag a câștigat licitația cu o ofertă de 420 de milioane lei și are la dispoziție 3 luni pentru etapa de proiectare respectiv 18 luni pentru execuție, a transmis Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
„A fost semnat astăzi contractul pentru finalizarea construcției Lotului Chețani – Câmpia Turzii, al Autostrăzii Transilvania!
Tronsonul Chețani – Câmpia Turzii este singura secțiune care mai lipsește pentru ca municipiile Cluj-Napoca și Târgu Mureș să fie legate prin autostradă completă. Pe Autostrada Transilvania, UMB lucrează pe loturile dintre Nădășelu – Poarta Sălajului și Zimbor (42 km), iar Nurol pe 14 kilometri între Nușfalău și Suplacu de Barcău. În schimb, secțiunea cu Tunelul Meseș (41 km) nu are reevaluarea anunțată, iar între Biharia și Chiribiș (28 km) licitația va fi reluată.