Compania de Drumuri este obligată și prin decizia Curții de Apel București să reevalueze ofertele pentru ,,lotul Straco” de pe Autostrada Transilvania, instanța menținând, practic decizia Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor care a admis plângerea constructorului Strabag și a dispus reevaluarea ofertelor pentru lotul Chețani-Câmpia Turzii. Ministerul Transporturilor (în mandatul Cătălin Drulă) a reziliat la începutul anului 2021 contractul cu antreprenorul Straco, lucrările fiind blocate la sub 40 %, fără nicio soluție legală de reluare a șantierului, nici măcar cu subcontractori (model Pasaj Domnești). CNAIR a reluat licitația și, după analiza ofertelor de la Selina, Strabag și Dimex 2000 a desemnat firma Drum Asfalt ( Selina) pentru reluarea lucrărilor.
Decizia CAB : ,,Completul 1 Recurs Achiziţii Publice
Tip solutie: Nefondat
Solutia pe scurt: Respinge plângerile, ca nefondate. Definitivă. Pronunţată la data de 16.05.2022, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei.
Document: Hotarâre 1389/2022 16.05.2022″
Tronsonul Chețani -Câmpia Turzii este singura secțiune care mai lipsește pentru ca municipiile Cluj Napoca și Târgu Mureș să fie legate prin autostradă completă. Reevaluarea ofertelor poate duce la o nouă desemnare Drum Asfalt-Selina respectiv Strabag sau asocierea Dimex 2000-Alpenside.
Potrivit deputatului USR Viorel Băltărețu, reevaluarea pentru Lotul Straco nu poate dura mai mult de o lună : ,,Vă amintesc că licitația fusese atribuită, imediat după preluarea Ministerului Transporturilor de către Sorin Grindeanu, Grupului Selina, asociere din care fac parte firme ale unui om de afaceri bihorean judecat pentru evaziune fiscală, spălare de bani și instigare la abuz. Reevaluarea va dura, conform discuției pe care am avut-o cu Directorul CNAIR, Cristian Pistol, între 2 și 4 săptămâni. Mă voi întoarce la minister, pentru a monitoriza progresul. Birocrația și interesele câtorva blochează de ani buni proiectarea si construcția unui tronson de 15.7km! Orice întârziere în plus, cauzată de noi piedici birocratice, e inacceptabilă.” a transmis deputatul Băltărețu.
CNSC și CAB au ,,întors” decizia CNAIR și pentru lotul Chiribiș -Suplacu de Barcău, admițând contestația Selina la contractul câștigat de Erbașu.