Cel mai mare contract pentru o autostradă în România: Noua licitație pentru lotul cu Tunelul Meseș de pe A3 – Transilvania a fost publicată în SEAP. Cel mai scump, lung și greu lot de autostradă costă între 7,5 și 8,8 miliarde lei

Ecoducte

A fost publicată licitația pentru lotul cu Tunelul Meseș de pe Autostrada Transilvania, cel mai mare contract pentru o autostradă din România. Lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău de pe Autostrada Transilvania a fost scos la licitație în SEAP cu o valoare cuprinsă de 7,5 miliarde și 8,8 miliarde lei, lotul de autostradă cu tunelul de la Meseș fiind cel mai lung, cel mai greu și cel mai scump tronson de autostradă de până acum.

Pentru cei 41 de kilometri de pe Autostrada Transilvania, CNAIR a prevăzut o durată de proiectare și execuție de 78 de luni, adică șase ani și jumătate. Spre comparație, Lotul 2 de pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești, cel mai greu contract semnat, are o durată de 68 de luni, 18 proiectare și 50 execuție. Caietul de sarcini are 283 de pagini, arată datele pe care le-a consultat Economedia. Ofertele pot fi depuse până în data de 6 aprilie 2023, iar finanțarea este asigurată prin POT

„Obiectul contractului îl reprezintă Proiectarea și Execuția Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3B: Mihăiești – Suplacu de Barcău, Subsecțiunea 3B3: Poarta Salajului – Zalau, inclusiv Tunel rutier la profil de autostradă în zona Meseș și Subsecțiunea 3B4: Zalău – Nușfalău in lungime de aproximativ 41 km, din care aproximativ 2,8 km de tunel, in conformitate cu prevederile contractului de lucrări”, arată datele din SEAP.

TUNELUL MESEȘ 

Tunelul Meseș are o lungime de 2,8 kilometri și două galerii. Viteza de proiectare este de 120 km/h.

Pe lângă tunelul de aproape 3 kilometri lungime de la Meseș, pe traseu sunt prevăzute 65 de poduri și viaducte, a transmis marți Cristian Pistol, șeful CNAIR (detalii aici).

Cum se calculează punctajul: 

În calculul punctajului final, componenta financiară are cea mai mare pondere, 55%, pentru metodologia de realizare a contractului și planificarea resurselor se acordă 15 puncte, urmează alte 9 procente pentru o garanție suplimentară față de cea minimă de 5 ani, cu 7% este punctată experiența inginerului proiectant de tuneluri, 6% experiența managerului de proiect, iar câte 4 puncte pentru experiența inginerului proiectant de poduri respectiv experiența inginerului proiectant de drumuri.

Doi ani pierduți la prima licitație

Licitația cu precalificare de pe lotul Poarta Sălajului – Nușfalău, tronsonul de 41 de kilometri de pe Autostrada Transilvania care include și Tunelul Meseș a fost anulată luna trecută. Licitația pentru proiectare și execuție a fost lansată în noiembrie 2020 (mandatul Lucian Bode) pe o procedură etapizată, cu precalificare, iar valoarea estimată prin indicatorii tehnico-economici a fost de maximum 4,4 miliarde lei, dar la costurile din urmă cu trei-patru ani, costuri care nu pot fi majorate prin Hotărâre de Guvern așa cum s-a procedat la magistrala de metrou din Cluj-Napoca.

Comentarii

  1. Termenul de realizare este nepermis de lung.
    Un mare constructor poate face treaba in jumătate din ce au scris in proiect.
    Numai in Romania toti incapabili se lamentează ca e cel mai scump, cel mai lung, bla,bla.
    Intrebarea e:
    De ce nu vine un mare constructor sa faca treaba asta?
    Raspuns:
    Pentru ca Autoritățile nu sunt credibile si cer caşcaval.
    Asa ca România lucrului bine facut trebuie să aștepte 100 de luni,pe puţin, ca sa se rezolve tunelul!

  2. Acum sa va vad si sa.mi spuneti unde sunt tunelistii din Romania??? DE TUNELE BRASOV mai stie cineva ceva??? Ingineri…arhitecti..maistrii..muncitori..Arta in constructii …Valea Oltului..Valea Jiului…s.a.m.d…S.au pierdut dar semnatura lor ramane pe Portal pentru totdeauna…!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *