Autostrada Transilvania: CNAIR a anulat licitația din 2020 pentru lotul cu Tunelul Meseș și a relansat procedura pentru un nou contract. Șeful autostrăzilor spune că va fi cel mai mare contract de până acum

UMB Autostrada Transilvania Sursa foto: Asociaţia Pro Infrastructură

Compania de Drumuri a anulat licitația cu precalificare lansată în noiembrie 2020 pentru secțiunea cu Tunelul Meseș de pe Autostrada Transilvania și a transmis la Agenția Națională pentru Achiziții Publice documentația pentru noua procedură, a anunțat joi directorul general al CNAIR, Cristian Pistol. Decizia de anulare a licitației pentru secțiunea de 41 de kilometri dintre Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău a fost anunțată încă din 12 ianuarie tot de Pistol, după cum Economedia a scris aici.

Va fi cel mai mare contract din istoria CNAIR a transmis Pistol. „Am relansat astăzi licitația pentru proiectarea și execuția Secțiunilor Poarta Sălajului – Zalău (care include Tunelul Meseș) și Zalău-Nușfalău, ale Autostrăzii Transilvania! Licitația anterioară a fost anulată tot astăzi în special din cauza creșterii prețurilor pe piata de profil. Documentația pentru noua procedură de achiziție publică a fost deja transmisă la ANAP pentru validare.

Contractul pentru construcția celor 41 km (din care 2,8 km de tunel), are o perioadă de implementare de 68 de luni (18 luni pentru etapa de proiectare și 60 de luni pentru etapa de execuție a lucrărilor). Finanțarea pentru acest contract (cel mai mare ca valoare din istoria CNAIR) va fi asigurată prin POT. Contractul prevede inclusiv construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje (în lungime totala de aproximativ 13 km) și a Tunelului Meseș (în lungime de 2,89 km). După validarea documentației de atribuire vom publica în SICAP Anunțul de Participare pentru adjudecarea contractului, anunț în cadrul căruia vom anunța și data limită pentru depunerea ofertelor”, a afirmat Pistol.

Compania de Drumuri a început anul 2023 fără a avea constructori pe trei loturi ale Autostrăzii Transilvania, între Cluj-Napoca și Oradea, dar cu perspectiva finalizării lucrărilor pe lotul Chețani – Câmpia Turzii (secțiunea Târgu Mureș – Cluj-Napoca) la finalul anului într-un scenariu ultra-optimist și doar cu o mobilizare excepțională a constructorului Strabag. Între Cluj-Napoca și Oradea, la vară, constructorul Nurol din Turcia este așteptat să finalizeze lucrările de pe lotul de 14 km Nușfalău – Suplacu de Barcău (aproximativ 70% execuție), dar CNAIR trebuie să-i asigure și descărcările.În continuare, spre vest, pentru lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș, tronson de 26 kilometri care include viaductul Bechtel de la Suplacu de Barcău, CNAIR a anunțat că reia licitația, deși anularea procedurii anterioare încă nu este complet finalizată (contestații Selina). Și pentru ultimul lot fără constructor, secțiunea Chiribiș – Biharia de 29 kilometri, CNAIR a lansat o nouă licitație.

Sursa foto: Asociaţia Pro Infrastructură

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *