Licitația cu precalificare de pe lotul Poarta Sălajului – Nușfalău, tronsonul de 41 de kilometri de pe Autostrada Transilvania care include și Tunelul Meseș, va fi anulată și reluată pe o procedură clasică, a anunțat joi directorul general al Companiei de Drumuri, Cristian Pistol. Licitația pentru proiectare și execuție a fost lansată în noiembrie 2020 (mandatul Lucian Bode) pe o procedură etapizată, cu precalificare, iar valoarea estimată prin indicatorii tehnico-economici a fost de maximum 4,4 miliarde lei, dar la costurile din urmă cu trei ani, costuri care nu pot fi majorate prin Hotărâre de Guvern așa cum s-a procedat la magistrala de metrou din Cluj-Napoca. Este puțin probabil ca oricare dintre cei șase constructori calificați să se poată încadra în valoarea maximă de 115% din contract (cu tot cu suplimentare).
Cristian Pistol a făcut o paralelă cu prima licitație pentru secțiunea cu ecoducte A1 Lugoj – Deva, câștigată inițial de Mapa, dar anulată și atribuită la a doua licitație UMB: „Precum ați văzut, anul trecut am avut o procedură similară, Lugoj – Deva, lotul 2, o procedură pe care am anulat-o, am relansat-o și într-un timp record și am semnat contractul cu un antreprenor serios, UMB. Aceeași procedură o vom aplica și acum pentru ceea ce înseamnă Tunelul Meseș”.
Compania de Drumuri a început anul 2023 fără a avea constructori pe trei loturi ale Autostrăzii Transilvania, între Cluj-Napoca și Oradea, dar cu perspectiva finalizării lucrărilor pe lotul Chețani – Câmpia Turzii (secțiunea Târgu Mureș – Cluj-Napoca) la finalul anului într-un scenariu ultra-optimist și doar cu o mobilizare excepțională a constructorului Strabag.