Lotul Poarta Sălajului -Nușfalău care include și Tunelul Meseș nu are constructor desemnat nici măcar la doi ani de la lansarea licitației și este departe de semnarea contractului pentru proiectarea și execuția celor 41 de kilometri (tunelul Meseș are 3 kilometri).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Licitația pentru lotul cu Tunelul Meseș a fost lansată acum doi ani, pe 18 noiembrie 2020 pentru o valoare de 4,4 miliarde lei (880 milioane Euro), dar valoarea reală a lucrărilor va depăși un miliard de euro. Este unul dintre cele mai importante și dificile proiecte ale CNAIR, dar investiția bate pasul pe loc. Din 5 august, atunci când Curtea de Apel București a respins apelul Strabag după o contestație Astaldi (detalii aici) Compania de Drumuri nu a reușit să finalizeze evaluarea candidaturilor, ultimul termen înscris în Sistemul Electronic de Achiziții Publice fiind 29 noiembrie. Totodată, în ultimii doi ani, costul real al lucrărilor a crescut semnificativ, iar ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a confirmat la începutul lunii necesitatea de reactualizare a indicatorilor tehnico-economici, după modelul metroului de la Cluj. De la Cluj Na Napoca până la Oradea și vama Borș 2, CNAIR nu are contracte semnate pe trei loturi ale Autostrăzii Transilvania : 41 kilometri Poarta Sălajului-Nușfalău, 29 kilometri pe Lotul Chiribiș-Biharia și alți 26 kilometri pe lotul Chiribiș-Suplacu de Barcău.

Șase constructori din Austria, Italia și Turcia au rămas în cursa pentru lotul de Autostradă Poarta Sălajului – Nușfalău, secțiune a Autostrăzii Transilvania care include și Tunelul din Pasul Meseș, cel mai lung tunel care va fi construit pe un drum de mare viteză din România. Antreprenorii sunt Mapa-Cengiz, Strabag-Acciona, Pizzarotti, Astaldi, Tefken (Turcia) și REC ULUSLARARASI İNŞAAT YATIRIM SANAYİ (Turcia).

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Câștigătorul acestui contract va avea la dispoziție maxim 12 luni pentru proiectare și de 36 luni pentru execuția lucrărilor. Pe sectorul de autostradă licitat, urmează să fie construite:

– Tunelul Meseș (cu două galerii ) în lungime de 2,89 km și cu 2 benzi de circulație pe sens,
– 65 de viaducte, poduri și pasaje.
Valoarea estimată a contractului este de 3,926 miliarde de lei (fără TVA) și este finanțat prin fonduri europene nerambursabile (POT).”
„Performanța” CNAIR arată astfel: o licitație lansată în toamna anului 2020 (mandatul Lucian Bode), candidaturi depuse în mandatul lui Cătălin Drulă și selectarea constructorilor în licitația restrânsă în mandatul lui Sorin Grindeanu, cel care a și anunțat această fază a procedurii de achiziție. Despre întârzierile nejustificate ale proiectului Economedia a scris și aici.