Cel mai lung, greu și scump lot de autostradă: Lotul cu Tunelul Meseș are un cost estimat de 7,5 miliarde lei și un termen de șase ani și jumătate

Autostrada Tuneluri Sursa : Ministerul Transporturilor

Lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău de pe Autostrada Transilvania a fost scos la licitație cu o valoare de 7,5 miliarde lei, lotul de autostradă cu tunelul de la Meseș fiind cel mai lung, cel mai greu și cel mai scump tronson de autostradă de până acum. Pentru cei 41 de kilometri de pe Autostrada Transilvania, CNAIR a prevăzut o durată de proiectare și execuție de 78 de luni, adică șase ani și jumătate. Spre comparație, Lotul 2 de pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești, cel mai greu contract semnat are o durată de 68 de luni, 18 proiectare și 50 execuție.

Pe lângă tunelul de aproape 3 kilometri lungime de la Meseș, pe traseu sunt prevăzute 65 de poduri și viaducte, a transmis marți Cristian Pistol, șeful CNAIR.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„A fost stabilită data limită pentru contractul privind construcția subsecțiunilor Zalău – Nușfalău și Poarta Sălajului – Zalău, din Autostrada Transilvania, care includ Tunelul Meseș ! Ofertele pentru proiectarea și execuția celor 41 km de autostradă pot fi depuse până în data de 6 aprilie 2023. Valoarea estimată a contractului (finanțat prin POT) este de 7,48 miliarde de lei (fără TVA). Antreprenorul sau Asocierea de antreprenori care își va adjudeca acest contract va proiecta și va construi 41 km de autostradă, tunelul Meseș cu o lungime de 2,8 km și 65 poduri, pasaje și viaducte. Durata maximă a perioadelor alocate construcției este de 78 de luni (18 luni proiectare, 60 luni execuție)”, a transmis Cristian Pistol.

Analize Economedia

criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
concedieri dreamstime
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic

Compania de Drumuri a început anul 2023 fără a avea constructori pe trei loturi ale Autostrăzii Transilvania, între Cluj-Napoca și Oradea, dar cu perspectiva finalizării lucrărilor pe lotul Chețani – Câmpia Turzii (secțiunea Târgu Mureș – Cluj-Napoca) la finalul anului într-un scenariu ultra-optimist și doar cu o mobilizare excepțională a constructorului Strabag. Între Cluj-Napoca și Oradea, la vară, constructorul Nurol din Turcia este așteptat să finalizeze lucrările de pe lotul de 14 km Nușfalău – Suplacu de Barcău (aproximativ 70% execuție), dar CNAIR trebuie să-i asigure și descărcările.În continuare, spre vest, pentru lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș, tronson de 26 kilometri care include viaductul Bechtel de la Suplacu de Barcău, CNAIR a anunțat că reia licitația, deși anularea procedurii anterioare încă nu este complet finalizată (contestații Selina). Și pentru ultimul lot fără constructor, secțiunea Chiribiș – Biharia de 29 kilometri, CNAIR a lansat o nouă licitație.

Comentarii

  1. La ce naiba trebuia acest traseu cu tunel de 3 km și să coste 7 miliarde de lei, când se putea ocolii aceasta zonă și costă mult mai puțin cca 300 milioane de lei, după că că nu avem bani s-au ales prostește cel mai scumpă traseu pentru că niște incompetenți voiau tunel de 3 km că să umfle exorbitante prețul de cost al traseului.

  2. “Durata maximă a perioadelor alocate construcției este de 78 de luni (18 luni proiectare, 60 luni execuție)”

    Si pe A1 si pe Transilvania se merge in pas de melc cu tunelul.
    Pana acum nu sau făcut studii in teren, nu s-a mai proiectat de nu stiu cate ori?
    Cate studii de fezabilitate se mai fac?
    😁
    Nu stiu de ce nu se încredințează direct lucrarea unui mare constructor din Spania, Italia, șamd care sa faca tunelul si gata!
    Numai aici nu se poate!
    Probabil ca si in acest scenariu se va începe construcția efectivă prin 2025, 2026 și se va termina după 2030!
    Se va merge de la Cluj la Oradea din ciot in ciot!
    Într-adevăr ca multe schelete în dulap lasa aceste guvernări incapabile!
    😪

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.