Lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău de pe Autostrada Transilvania a fost scos la licitație cu o valoare de 7,5 miliarde lei, lotul de autostradă cu tunelul de la Meseș fiind cel mai lung, cel mai greu și cel mai scump tronson de autostradă de până acum. Pentru cei 41 de kilometri de pe Autostrada Transilvania, CNAIR a prevăzut o durată de proiectare și execuție de 78 de luni, adică șase ani și jumătate. Spre comparație, Lotul 2 de pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești, cel mai greu contract semnat are o durată de 68 de luni, 18 proiectare și 50 execuție.
Pe lângă tunelul de aproape 3 kilometri lungime de la Meseș, pe traseu sunt prevăzute 65 de poduri și viaducte, a transmis marți Cristian Pistol, șeful CNAIR.
„A fost stabilită data limită pentru contractul privind construcția subsecțiunilor Zalău – Nușfalău și Poarta Sălajului – Zalău, din Autostrada Transilvania, care includ Tunelul Meseș ! Ofertele pentru proiectarea și execuția celor 41 km de autostradă pot fi depuse până în data de 6 aprilie 2023. Valoarea estimată a contractului (finanțat prin POT) este de 7,48 miliarde de lei (fără TVA). Antreprenorul sau Asocierea de antreprenori care își va adjudeca acest contract va proiecta și va construi 41 km de autostradă, tunelul Meseș cu o lungime de 2,8 km și 65 poduri, pasaje și viaducte. Durata maximă a perioadelor alocate construcției este de 78 de luni (18 luni proiectare, 60 luni execuție)”, a transmis Cristian Pistol.
Compania de Drumuri a început anul 2023 fără a avea constructori pe trei loturi ale Autostrăzii Transilvania, între Cluj-Napoca și Oradea, dar cu perspectiva finalizării lucrărilor pe lotul Chețani – Câmpia Turzii (secțiunea Târgu Mureș – Cluj-Napoca) la finalul anului într-un scenariu ultra-optimist și doar cu o mobilizare excepțională a constructorului Strabag. Între Cluj-Napoca și Oradea, la vară, constructorul Nurol din Turcia este așteptat să finalizeze lucrările de pe lotul de 14 km Nușfalău – Suplacu de Barcău (aproximativ 70% execuție), dar CNAIR trebuie să-i asigure și descărcările.În continuare, spre vest, pentru lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș, tronson de 26 kilometri care include viaductul Bechtel de la Suplacu de Barcău, CNAIR a anunțat că reia licitația, deși anularea procedurii anterioare încă nu este complet finalizată (contestații Selina). Și pentru ultimul lot fără constructor, secțiunea Chiribiș – Biharia de 29 kilometri, CNAIR a lansat o nouă licitație.