Autostrada Transilvania: Constructorii au depus 235 de clarificări la contractul de 8 miliarde lei pentru lotul cu tunelul Meseș. CNAIR a prevăzut 5 pasaje de trecere pentru pietoni și mașini între cele două galerii și impune studii geotehnice

Tunel Meseș

Compania de Drumuri a primit 235 de întrebări și solicitări de clarificare la licitația pentru proiectarea și execuția lotului Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, cel mai mare contract rutier de până acum. Lotul cu tunelul Meseș are o lungime totală de 41 kilometri costă între 7,5 și 8,8 miliarde lei, iar termenul de realizare este de șase ani și jumătate.

Constructorii care au depus cele 235 de clarificări au solicitat, pe lângă aspecte tehnice, și amânarea cu până la o lună și jumătate a termenului pentru depunerea ofertelor, dar CNAIR a prelungit cu 20 de zile, de la 6 aprilie la 26 aprilie.

Potențialii candidați au cerut Companiei de Drumuri să pună la dispoziție studiile geotehnice complete și nu doar pentru zona de 3 kilometri a galeriilor, clarificări privind interferența cu Centura Zalău, descărcări și nodurile rutiere precum și explicații despre soluțiile tehnice de realizare a tunelului, potrivit documentelor pe care le-a consultat Economedia. În replică, inginerii CNAIR au subliniat că este un contract de proiectare și execuție, deci realizarea investigațiilor geotehnice este în sarcina antreprenorului

Solicitarea nr. 13: „Analizând documentația de atribuire, observăm faptul că singurul studiu geotehnic verificat la exigența Af este cel aferent Tunelului Meseș. Prin urmare, vă rugăm să ne puneți la dispoziție studiile geotehnice pentru Subsecțiunile 3B3 și 3B4 verificate în conformitate cu prevederile NP074-2014, având în vedere faptul că acesta corespunde etapei de studiu de fezabilitate, iar legislația incidentă impune verificarea tehnică.”

Răspuns: „Autoritatea Contractantă a publicat în cadrul Documentației de Atribuire toată documentația relevantă de care dispune. Documentația este suficientă pentru elaborarea unor oferte corecte, complete și competitive, care să corespundă cerințelor și necesității Autorității Contractante. Vă rugăm să aveți în vedere că prezentul contract este unul de tip PROIECTARE ȘI EXECUȚIE, în care Antreprenorul are și calitatea de Proiectant, lucrările urmând a fi executate în baza Proiectului Tehnic de Execuție realizat de acesta. Viitorul Antreprenor este responsabil de realizarea studiilor de teren, inclusiv a studiilor geotehnice, reprezentând unul dintre indicatorii Punctului de referință nr. 3, cu realizare în 12 luni de la Data de Începere a Activitătii de Proiectare, așa cum este prevăzut în cadrul Cerințelor Beneficiarului”.

Cinci pasaje de trecere între cele două galerii

CNAIR impune prin caietul de sarcini 4 pasaje pietonale și un pasaj pentru mașini și pietoni între cele două galerii paralele.

Întrebarea 188: „Conform prevederilor Cerintelor Beneficiarului trebuie să existe trei (3) legături de acces de urgență pentru pietoni și o (1) legătură de acces de urgență atât pentru pietoni, cât și pentru vehicule, care urmează să fie construite. Cu toate acestea, patru (4) legături de acces de urgență pentru pietoni și o (1) legătură de acces de urgență atât pentru pietoni, cât și pentru vehicule, sunt prezentate în desenele ST-TN-1-SF-000-D6-06-R01; ST-TN-1-SF-000-D6-07-R01; ST-TN-1-SF-000-D6-08-R01; ST-TN-1-SF-000-D6-09-R01. Vă rugăm să clarificați”.

Răspuns: „Conform Cerințelor Beneficiarului, cap. 5.2.7.2.: Vor fi prevăzute galerii de legătură pietonale și galerii ce permite accesul auto. Acestea trebuie echipate corespunzător (uși rezistente la foc, mânere antipanică. s.a.) Prin urmare, vor respecta prevederile Studiului de Fezabilitate. Astfel, conform planului de situatie cât și conform profilelor transversale indicate de către ofertant, în ordinea pozițiilor kilometrice, există următoarele 5 galerii de legătură:

by-pass pietonal nr. 01 – km 34+765.50; by-pass pietonal nr. 02 – km 35+227.20; by-pass pietonal și auto nr. 01 – km 35+770; by-pass pietonal nr. 03 – km 36+167.20; by-pass pietonal nr. 04 – km 36+635.80. Autoritatea Contractantă precizează faptul că cerințele referitoare la galeriile de legătură menționate în cadrul prezentului răspuns devin caracteristici imperative în sensul sub-clauzei 19.1 din Anexa nr. 2 a HG 1/2018: „Proiectul elaborat de către Antreprenor va respecta cu strictețe caracteristicile imperative stabilite în cadrul Cerințelor Beneficiarului.” pentru a fi asigurată în mod corespunzător siguranța circulației în interiorul tunelului”.

„Obiectul contractului îl reprezintă Proiectarea și Execuția Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3B: Mihăiești – Suplacu de Barcău, Subsecțiunea 3B3: Poarta Salajului – Zalau, inclusiv Tunel rutier la profil de autostradă în zona Meseș și Subsecțiunea 3B4: Zalău – Nușfalău in lungime de aproximativ 41 km, din care aproximativ 2,8 km de tunel, in conformitate cu prevederile contractului de lucrări”, arată datele din SEAP.

Tunelul Meseș

Tunelul Meseș are o lungime de 2,8 kilometri și două galerii. Viteza de proiectare este de 120 km/h.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *