Autostrăzile din PNRR: Umbrărescu construiește 67 de kilometri de autostradă din cei 117 km deja contractați. UMB este „în cărți” pentru alți 239 de kilometri de pe Autostrada Moldovei

Autostrada Transilvania UMB Sursa foto: Asociația Pro Infrastructură

UMB construiește mai mult de jumătate dintre autostrăzile deja contractate prin PNRR, potrivit datelor oficiale. Astfel, de astăzi, când se semnează contractul pentru lotul de autostradă cu tuneluri dintre de pe A1 Lugoj – Deva, firmele drumarului Umbrărescu vor avea în portofoliu 67 de kilometri de autostradă din cei 116 contractați prin PNRR.

Astfel, în lucru, cu șantiere deschise sunt 42 de kilometri pe A3 Transilvania, alți 15 kilometri pe Autostrada Moldovei A7, capetele Buzău –  Focșani și 10 kilometri în proiectare pe A1 Lugoj – Deva. Primele două loturi ale Autostrăzii Moldovei, secțiunea Ploiești – Buzău, finanțate de asemenea prin PNRR, sunt contractate cu Pizzarotti și Coni-Trace, cele două loturi având o lungime de 49 km. Singura autostradă din PNRR pentru care încă nu a fost lansată licitația pentru proiectare și execuție este Autostrada Unirii, secțiunile Târgu Mureș – Miercurea Nirajului respectiv Lețcani – Moțca.

De asemenea, constructorul băcăuan este în pole position pentru loturile de mijloc (67 km) dintre Buzău și Focșani și are oferte depuse (n.r deocamdată în evaluare) pentru alți 172 de kilometri, secțiunile dintre Focșani – Bacău – Pașcani.

Firmele omului de afaceri băcăuan Dorinel Umbrărescu au în execuție 155 de kilometri de autostradă și drum expres din totalul de aproape 440 de kilometri care se construiesc în toată țara, arăta Asociația Pro Infrastructură în septembrie. Luna trecută, CNAIR a semnat cu UMB contractele pentru loturile 1 și 4 ale Autostrăzii Buzău – Focșani, a câștigat loturile de mijloc de pe aceeași secțiune (67 km),  contractul pentru Autostrada Lugoj – Deva (400 milioane euro) și a depus oferte pentru cele șase loturi ale secțiunilor Focșani – Bacău – Pașcani de pe Autostrada Moldovei (A7). În lucru sunt contracte majore precum Autostrada Transilvania (42 km), loturile 3 și 4 ale Drumului Expres Craiova – Pitești (60 km) și Lotul 2 al Autostrăzii București A0 Nord (21 km).

În aceste condiții, Asociația Pro Infrastructură atrage atenția asupra asupra riscului ca UMB, cel mai puternic drumar din România, să nu poată „duce” toate contractele pe care le-a câștigat. Constructorul are deja în șantier 35% din drumurile de mare viteză și ar putea adăuga încă 250 de kilometri.

„UMB vrea tot caimacul. Cei de la UMB au acum în tolbă 9 din totalul de 23 de contracte, peste 155 kilometri din cei aproape 440 kilometri de autostrăzi și drumuri expres aflați în prezent în execuție în România, adică peste 35% cotă de piață pe drumurile de viteză (vezi grafice mai jos).

Au șanse mari să pună mâna și pe tronsoanele 2 și 3 din Buzău – Focșani cât și pe ciotul rămas din Lugoj – Deva unde tocmai au fost dați câștigători (să vedem dacă se depun contestații). Aproape sigur au ofertat la fel de agresiv pentru toate cele 6 sectoare din Focșani – Bacău și Bacău – Pașcani. Așadar, cel mai probabil, își vor consolida poziția de lider în piața infrastructurii rutiere majore. Totuși, cât (mai) pot duce? Dacă vor primi toate cele 8 loturi de pe Autostrada A7 plus A1 Lugoj – Deva, ar adăuga peste 250 de kilometri noi în portofoliu pe lângă cei 155 pe care-i au acum.

În mod evident, ar depăși cu mult capacitatea lor actuală care nu poate fi dublată peste noapte, pe A7 având execuție directă cu termene foarte scurte. Chiar dacă ar subcontracta masiv către jucători locali, mai mici, tot ar fi extrem de dificil și riscant să treacă imediat de la 155-200 la 400 de kilometri în lucru, toți scadenți în 20-30 de luni cu excepția ciotului Lugoj – Deva! Le dorim curajoșilor de la UMB succes și calcule chibzuite. Iar nouă, tuturor, ne dorim o piață echilibrată populată cu antreprenori generali serioși care-și împart riscurile și profiturile”, a transmis API.

Sursa foto: Asociația Pro Infrastructură

Comentarii

  1. Cred ca faptul ca este o firma din România care lucra în România, ar trebui sa ne facă mândri. Văzând firma la treaba cred că are șanse mult mai mari să termine la timp decât cei care au fost plătiți de Năstase și compania și nu au făcut nimic în 20 de ani. Cine a uitat manareala lui Năstase și îl promovează și acum ca un Titulescu ratat, a uitat pe câți si a cui bani s-a promovat acest genial.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *