Ministerul Transporturilor a emis Autorizația pentru Construirea sensului giratoriu de la intersecția Centurii Comarnic cu DN 1 Valea Prahovei și DJ 101 R (varianta Breaza) și lucrări pe încă un kilometrul din lungimea totală de 6 kilometri. Astfel, constructorul Frasinul poate începe lucrările pentru amenajarea sensului giratoriu de unde va începe Centura Comarnic (conexiunea cu DN 1), valoarea lucrărilor avizate fiind de aprox. 14 milioane lei.
Lucrările pentru execuția Centurii Comarnic sunt în grafic, iar varianta de 6 kilometri ar urma să fie inaugurată până la sfârșitul anului, estimează Consiliul Județean Prahova. Practic, termenul (optimist) anunțat în toamna anului trecut la startul lucrărilor este menținut înainte de intrarea în primăvară, iar eventuala finalizare ar însemna reușita cu aprox. 6 luni înainte de termenul din contract.
Durata de execuție este de 21 de luni, iar lucrările pregătitoare au început în toamna anului trecut, dar fără a avea Autorizația de Construire Completă. Avizul pentru jumătate din proiect a fost emis de-abia la sfârșitul lunii ianuarie 2024, după cum Economedia a explicat aici. Ministerul Transporturilor, prin CNAIR a transferat în 2020 proiectele Centurilor Comarnic și Bușteni, însă CJ Prahova a reușit să înceapă lucrările doar pe varianta Comarnic, Centura Bușteni-Azuga, un proiect mult mai complicat și la a doua licitație fiind în reevaluare de oferte după contestația admisă a Ozaltin.
Intersecția DN 1 cu DJ 101 R :
Constructorul Centurii Comarnic, zonă critică pe DN 1 Valea Prahovei este Asocierea constructorilor români Frasinul-Arthenis. Profilul este de Drum Național cu o bandă/sens, iar lucrările mai dificile sunt podurile peste Prahova și Magistrala CFR București-Brașov :