Centura Comarnic : Ministerul Transporturilor a emis Autorizație de Construire pentru jumătate din proiect

Inaugurare VO Comarnic

Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire pentru Centura Comarnic, etapa II și a avizat lucrări cu o valoare de 121 milioane lei, jumătate din costul contractului semnat cu Asocierea Frasinul -Arthenis. Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, președintele CJ Prahova Iulian Dumitrescu și directorul CNAIR Cristian Pistol au „inaugurat” pe 6 noiembrie 2023, șantierul Centurii Comarnic, însă cu Autorizație emisă atunci pe doar 480 de metri din totalul de 6 kilometri ai centurii, arată datele publice pe care le-a consultat Economedia. Conform SEAP contractul are o perioadă de 24 de luni, 3 pentru proiectare și 21 pentru execuție (vezi detalii SEAP aici). Pentru Centura Bușteni-Azuga, contestația Ozaltin (turcia) la contractul câștigat de Coni (Prahova) este în faza finală la CNSC unde s-au pus concluziile scrise.

Autorizația pentru Centura Comarnic etapa II este valabilă pentru 24 de luni, arată Ministerul Transporturilor : ,,SE AUTORIZEAZA executarea lucrărilor de construire pentru: ,,Acces rutier complementar descdrcare A3 Comornic,, km 0+410’km 0+800, km 0+950 – km 1+080, km 1+125 – km 1+435, km 1+435 – km 1+555 (lucrări hidrotehnice), km 2+740 – km 2+970 (lucrări hidrotehnice, lucrări de consolidare), km 2+970 – km 3+040, km 3+015 – km 3+065 (tucriri hidrotehnice) km 3+300 – km 3+5g0 (lucrări  hidrotehnice), km 3+885 – km 4+110, km 4+Z9O – km 4+430, km 5+620 – km 5+90g Amplasamentul lucrărilor  care se supun autorizirii se află în județul Prahova, pe raza UAT Comarnic.” – Autorizația de Construire.

„Începem efectiv construcția Centurii orașului Comarnic. Astăzi, după 30 de ani de neputință ale mai multor administrații locale și centrale noi începem efectiv construcția Centurii. Am speranța că la anul, pe vremea asta să mergem pe Centura Comarnic și, mai mult de atât, Centura va fi parcursă în mai puțin de 4 minute”, afirmă Iulian Dumitrescu.

Varianta ocolitoare a orașului Comarnic, care va avea o lungime de aproape 6 km, este construită pentru ca autoturismele să circule pe acesta cu o viteză de 90 km/oră, ceea ce însemnă că va putea fi parcursă în 4 minute. În prezent, pe DN1, pe porțiunea care trece prin Comarnic, valorile de trafic înregistrate în perioada sărbătorilor și a week-end-urilor sunt situate între 35.000 și 40.000 de autovehicule/zi, la o viteza medie de 30 km/h. În plus, în Comarnic există mai multe puncte de gâtuire a traficului (treceri de pietoni, parcări în zona centrală și intersecții) care afectează direct traficului rutier, pe acest sector formându-se cozi de autovehicule pe o lungime de aproximativ 7-8 km.
Centura va ocoli orașul Comarnic și DN1 prin vest. Proiectul presupune şi construirea a trei poduri noi, dar şi dublarea podului peste râul Prahova de pe DJ101R. În același timp, se va construi un pasaj peste râul Prahova și calea ferată Ploiești-Brașov. La intersecțiile cu DN1, sunt prevăzute sensuri giratorii dimensionate astfel încât să preia traficul actual care va proveni de pe centura Comarnic și din orașul Comarnic. Centura Comarnic va servi ca drum de descărcare a viitoarei autostrăzi. Licitația pentru acest obiectiv de investiții a fost câștigată de asocierea S.C. FRASINUL S.R.L. (lider) – S.C. ARTEHNIS S.R.L., la valoarea de 236.740.000,00 lei fără TVA”, arată CJ Prahova.

 

 

Comentarii

  1. Bani risipiti de băietii din fotografie.
    Centurile astea doua sunt inutile pentru ca duc tot traficul mai departe.
    Cat de idiot sa fii sa muti traficul rutier in Sinaia respectiv Pedeal , sa risipesti banul public care va fi sifonat de gasca din poză?
    Bombardierii la final zic ca au mers pe centura dar e o chiftea guvernamentala!
    Pentru ca sunt incapabili sa faca o autostraada pe Valea Prahovei!😵

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *