Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire pentru Centura Comarnic, etapa II și a avizat lucrări cu o valoare de 121 milioane lei, jumătate din costul contractului semnat cu Asocierea Frasinul -Arthenis. Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, președintele CJ Prahova Iulian Dumitrescu și directorul CNAIR Cristian Pistol au „inaugurat” pe 6 noiembrie 2023, șantierul Centurii Comarnic, însă cu Autorizație emisă atunci pe doar 480 de metri din totalul de 6 kilometri ai centurii, arată datele publice pe care le-a consultat Economedia. Conform SEAP contractul are o perioadă de 24 de luni, 3 pentru proiectare și 21 pentru execuție (vezi detalii SEAP aici). Pentru Centura Bușteni-Azuga, contestația Ozaltin (turcia) la contractul câștigat de Coni (Prahova) este în faza finală la CNSC unde s-au pus concluziile scrise.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Autorizația pentru Centura Comarnic etapa II este valabilă pentru 24 de luni, arată Ministerul Transporturilor : ,,SE AUTORIZEAZA executarea lucrărilor de construire pentru: ,,Acces rutier complementar descdrcare A3 Comornic,, km 0+410’km 0+800, km 0+950 – km 1+080, km 1+125 – km 1+435, km 1+435 – km 1+555 (lucrări hidrotehnice), km 2+740 – km 2+970 (lucrări hidrotehnice, lucrări de consolidare), km 2+970 – km 3+040, km 3+015 – km 3+065 (tucriri hidrotehnice) km 3+300 – km 3+5g0 (lucrări  hidrotehnice), km 3+885 – km 4+110, km 4+Z9O – km 4+430, km 5+620 – km 5+90g Amplasamentul lucrărilor  care se supun autorizirii se află în județul Prahova, pe raza UAT Comarnic.” – Autorizația de Construire.

„Începem efectiv construcția Centurii orașului Comarnic. Astăzi, după 30 de ani de neputință ale mai multor administrații locale și centrale noi începem efectiv construcția Centurii. Am speranța că la anul, pe vremea asta să mergem pe Centura Comarnic și, mai mult de atât, Centura va fi parcursă în mai puțin de 4 minute”, afirmă Iulian Dumitrescu.

Analize Economedia

studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat

Varianta ocolitoare a orașului Comarnic, care va avea o lungime de aproape 6 km, este construită pentru ca autoturismele să circule pe acesta cu o viteză de 90 km/oră, ceea ce însemnă că va putea fi parcursă în 4 minute. În prezent, pe DN1, pe porțiunea care trece prin Comarnic, valorile de trafic înregistrate în perioada sărbătorilor și a week-end-urilor sunt situate între 35.000 și 40.000 de autovehicule/zi, la o viteza medie de 30 km/h. În plus, în Comarnic există mai multe puncte de gâtuire a traficului (treceri de pietoni, parcări în zona centrală și intersecții) care afectează direct traficului rutier, pe acest sector formându-se cozi de autovehicule pe o lungime de aproximativ 7-8 km.
Centura va ocoli orașul Comarnic și DN1 prin vest. Proiectul presupune şi construirea a trei poduri noi, dar şi dublarea podului peste râul Prahova de pe DJ101R. În același timp, se va construi un pasaj peste râul Prahova și calea ferată Ploiești-Brașov. La intersecțiile cu DN1, sunt prevăzute sensuri giratorii dimensionate astfel încât să preia traficul actual care va proveni de pe centura Comarnic și din orașul Comarnic. Centura Comarnic va servi ca drum de descărcare a viitoarei autostrăzi. Licitația pentru acest obiectiv de investiții a fost câștigată de asocierea S.C. FRASINUL S.R.L. (lider) – S.C. ARTEHNIS S.R.L., la valoarea de 236.740.000,00 lei fără TVA”, arată CJ Prahova.