Constructorul „Frasinul” a început luni, 6 noiembrie, lucrările pentru execuția Centurii Comarnic, șosea cu o lungime de 6 kilometri și profil de Drum Național. Centura Comarnic este un proiect de investiții pe care Consiliul Județean Prahova l-a preluat de la Ministerul Transporturilor/CNAIR, finanțarea este asigurată prin Programul Transporturi 2021-2027, iar termenul de execuție de 21 de luni ar putea fi redus la doar 12 luni, pentru deschiderea șoselei în noiembrie 2024.
„Începem efectiv construcția Centurii orașului Comarnic. Astăzi, după 30 de ani de neputință ale mai multor administrații locale și centrale noi începem efectiv construcția Centurii. Am speranța că la anul, pe vremea asta să mergem pe Centura Comarnic și, mai mult de atât, Centura va fi parcursă în mai puțin de 4 minute”, afirmă Iulian Dumitrescu.
„Potrivit președintelui Consiliului Județean Prahova, Iulian Dumitrescu, într-un an se va circula pe acest drum. Construcția Centurii Comarnic a debutat pe o rută paralelă cu DN1, astfel că nu va perturba, în această iarnă, de sărbători, traficul în zonă. Legăturile cu DN1 vor fi realizate la finalul lucrării. Varianta ocolitoare a orașului Comarnic, care va avea o lungime de aproape 6 km, este construită pentru ca autoturismele să circule pe acesta cu o viteză de 90 km/oră, ceea ce însemnă că va putea fi parcursă în 4 minute. În prezent, pe DN1, pe porțiunea care trece prin Comarnic, valorile de trafic înregistrate în perioada sărbătorilor și a week-end-urilor sunt situate între 35.000 și 40.000 de autovehicule/zi, la o viteza medie de 30 km/h. În plus, în Comarnic există mai multe puncte de gâtuire a traficului (treceri de pietoni, parcări în zona centrală și intersecții) care afectează direct traficului rutier, pe acest sector formându-se cozi de autovehicule pe o lungime de aproximativ 7-8 km.
Centura va ocoli orașul Comarnic și DN1 prin vest. Proiectul presupune şi construirea a trei poduri noi, dar şi dublarea podului peste râul Prahova de pe DJ101R. În același timp, se va construi un pasaj peste râul Prahova și calea ferată Ploiești-Brașov. La intersecțiile cu DN1, sunt prevăzute sensuri giratorii dimensionate astfel încât să preia traficul actual care va proveni de pe centura Comarnic și din orașul Comarnic. Centura Comarnic va servi ca drum de descărcare a viitoarei autostrăzi. Licitația pentru acest obiectiv de investiții a fost câștigată de asocierea S.C. FRASINUL S.R.L. (lider) – S.C. ARTEHNIS S.R.L., la valoarea de 236.740.000,00 lei fără TVA”, arată CJ Prahova.
Pentru Centura Bușteni – Azuga, termenul pentru desemnarea câștigătorului a fost amânat pentru decembrie după cum Economedia a explicat aici.
Datele tehnice pentru Centura Comarnic – varianta 2022
Centura Comarnic va avea poduri peste râul Prahova și peste Magistrala CFR M 300 București – Brașov, acestea fiind cele mai importante lucrări de artă. Studiul geotehnic a fost actualizat în mai 2022, iar CJ Prahova a emis Certificatul de Urbanism în octombrie 2022.
ISTORIC PROIECT CENTURA COMARNIC
• Consiliul Județean Prahova a făcut studiul de fezabilitate pentru acest traseu și a propus proiectul Ministerului Transporturilor/CNAIR – ca descărcare de pe viitoarea autostradă A3 (pentru facilitarea accesului în orașe/stațiuni al turiștilor și pentru ca autostrada să nu fie încărcată de localnici)
• În 8 decembrie 2022, s-a încheiat un parteneriat între Consiliul Județean Prahova și Ministerul Transporturilor/CNAIR – prin care CJ Prahova implementează proiectul, iar CNAIR îl finanțează prin Programul Operațional Transporturi 2021-2027
• Președintele Consiliului Județean Prahova, Iulian Dumitrescu, a semnat, în 22.05.2023, contractul de proiectare și execuție a Centurii Comarnicului. Licitația pentru acest obiectiv de investiții a fost câștigată de asocierea S.C. FRASINUL S.R.L. (lider) – S.C. ARTEHNIS S.R.L., la valoarea de 236.740.000,00 lei fără TVA. Proiectul va fi finanțat prin Programul Operațional Transport 2021-2027.