Centura Bușteni – Azuga: Consiliul Județean Prahova amână pentru 8 decembrie desemnarea constructorului care va face centura de 10 kilometri

Modificare importantă licitație centura Bușteni Azuga prețul ofertei 40 % Licitație centura Bușteni Azuga

Consiliul Județean Prahova a amânat cu o lună și jumătate, până pe 8 decembrie, desemnarea constructorului Centurii Bușteni – Azuga, o șosea cu o lungime de 10 kilometri și un cost de aprox. 600 de milioane de lei. Miercuri, 25 octombrie era termenul oficial pentru anunțarea câștigătorului, dar CJ Prahova a prelungit evaluarea celor trei oferte ca urmare volumului documentelor precum și a clarificărilor pe care le-au depus constructorii, arată documentele publice pe care le-a consultat Economedia.

Pe 16 august, au fost depuse următoarele oferte pentru Centura Bușteni – Azuga:

1. Ofertant unic: Itinera Spa (constructorul Pasajului Popești-Leordeni)

2. Asociere: OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (Leader),VISIO CONSTRUCTION WORKS (Constructorul primului lot al Drumului Expres Craiova – Pitești)

3. Asociere: CONI (Leader),SC GOTT STRASSE SRL,PERFECT CONSULT EUROPE S.R.L.,DRUM POD INVEST,”NVO “TRANSINZHINIRYNG” LLC, Automagistral-Pivden (constructor pe lotul 2 al Autostrăzii Moldovei, lider fiind Trace – Bulgaria).

Centura Bușteni – Azuga va avea un tunel cu o lungime de 90 de metri care subtraversează oblic DN 1 și Magistrala CFR București – Brașov, dar și un semitunel cu o lungime de 200 de metri, parțial îngropat la intrare în Azuga, cele două lucrări de artă fiind printre cele mai dificile de pe traseul complet de 9 kilometri prevăzut pentru șoseaua care va funcționa ca o centură a celor două stațiuni. Durata contractului este de 36 de luni, iar finanțarea asigurată prin Programul Transport 2021-2027. Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru cele două Centuri în mai 2023, licitațiile fiind lansate cu Clauză Suspensivă.

Lucrări de artă prevăzute: pasaj peste râul Prahova şi CF km. 1+835 ÷ 2+445; pod peste râul Prahova la km. 2+665; pod peste râul Prahova la km. 2+955; pod peste pârâul Jepilor la km. 3+825; pod peste râul Prahova la km 4+195; subtraversare strada Zamora km 4+685; pod peste râul Prahova la km 5+495; viaduct km 5+955; pod peste râul Prahova la km. 7+165; subtraversare DN 1 și CF km 7+480 ÷ 7+530; pod peste râul Prahova la km 8+095; pod peste râul Prahova la km 8+255; pod peste râul Prahova la km 8+375; pod peste râul Prahova la km 8+515; pod peste râul Prahova la km 8+605; semitunel km 8+935÷9+075; pasaj peste râul Prahova şi CF km 9+085 ÷ 9+310″ -Nota de Fundamentare.

Memoriul tehnic pe care l-a realizat proiectantul Irimat propune 10 poduri peste râul Prahova, un pod peste pârâul Jepilor, câte două pasaje peste râul Prahova și Calea Ferată (Magistrala 300) și două subtraversări: strada Zamorei și DN 1 – CF București – Brașov. De asemenea, la km 9 al centurii, la Azuga, va fi realizat un semitunel. Viteza de proiectare a drumului, specific pentru clasa III și zona de munte este de 60 km/h.

Contractul pentru Centura Comarnic a fost semnat pe 22 mai cu Asocierea Frasinul – Arthenis.

Centurile Comarnic și Bușteni au fost transferate de la Ministerul Transporturilor/Compania de Drumuri la Consiliul Județean Prahova după ce CNAIR a ratat două licitații. În 2018, contractul pentru Centura Bușteni (variantă scurtă fără ieșirea în Azuga) a fost reziliat după ce firma câștigătoare (constructor de apartament) nu a mai depus scrisoare de garanție bancară, iar în 2021 CNAIR a anulat licitația pentru Centura Comarnic (profil de autostradă).

Licitație centura Bușteni Azuga

Comentarii

  1. Nu a aparut șpaga?
    Chiar așa?
    Nu era mai bine daca incepea autostrada?
    Ce atatea frectii made in CJ Ph!
    Până vine șpaga!
    Ce o zice DNA?
    Nu-i miros de șpagă?😫

    • Se pare că trebuie să câștige Coni! Deja a pierdut la Comarnic, să piardă și aici este prea mult! Inacceptabil. Dar ce te faci că a mai apărut un ofertant. Și cum lucrăeile la Comarnic au început, să vezi blocaje la Sinaia!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *