Centura Bușteni – Azuga va avea un tunel cu o lungime de 90 de metri care subtraversează oblic DN 1 și Magistrala CFR București – Brașov, dar și un semitunel cu o lungime de 200 de metri, parțial îngropat la intrare în Azuga, cele două lucrări de artă fiind printre cele mai dificile de pe traseul complet de 9 kilometri prevăzut pentru șoseaua care va funcționa ca o centură a celor două stațiuni.
Consiliul Județean Prahova a preluat de la Compania de Drumuri proiectele centurilor Comarnic și Bușteni (proiecte critice pentru fluidizarea circulației pe DN 1 Valea Prahovei) și a lansat licitațiile pentru proiectare și execuția acestora în 24 decembrie 2022 (Centura Comarnic) respectiv vineri, 20 ianuarie 2023 (Centura Bușteni – Azuga).
Investiția are o valoare estimată (proiectare și execuție) de 604 milioane lei și o durată de realizare de 36 de luni din care primele 6 luni pentru proiectare. Licitația este lansată cu o clauză suspensivă, adică investiția nu are indicatorii tehnico economici aprobați de Guvern.
„Procedura de atribuire este inițiată sub incidența prezentei clauze suspensive în sensul că încheierea contractului de achiziție publică este condiționată de publicarea Hotararii de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investitii. Având în vedere dispozițiile Legii nr. 98/2016 și Hotărârii Guvernului nr. 395/2016, Consiliul Judetean Prahova în calitate de Autoritate Contractantă precizează că va încheia contract cu ofertantul declarat câștigător numai în măsura în care fondurile necesare achiziției vor fi asigurate din Programul Operational de Transport 2021-2027”, se arată în SEAP.
Trasul propus pentru Centura Bușteni – Azuga
Datele Tehnice:
Centura Bușteni – Azuga are o lungime totală de 9,434 kilometri, urmărește în principal cursul Văii Prahovei, similar DN 1 pornește din intersecția cu breteaua de descărcare a Autostrăzii A3 între Sinaia și Poiana Țapului și DN 1 la km 127 +600 m, are un traseu adiacent acestuia pe partea stângă, trece pe sub DN 1 la km 134 și calea ferată București – Brașov după care reintră pe DN 1 la km 136 arată expertiza tehnică din noiembrie 2022 pe care a consultat-o Economedia.
Memoriul tehnic pe care l-a realizat proiectantul Irimat propune 10 poduri peste râul Prahova, un pod peste pârâul Jepilor, câte două pasaje peste râul Prahova și Calea Ferată (Magistrala 300) și două subtraversări: strada Zamorei și DN 1 – CF București – Brașov. De asemenea, la km 9 al centurii, la Azuga, va fi realizat un semitunel. Viteza de proiectare a drumului, specific pentru clasa III și zona de munte este de 60 km/h.
Tunel pe sub DN 1 și Magistrala CFR București – Brașov
Tunelul care va fi construit pe sub DN 1 și Calea Ferată București – Brașov va avea o lungime totală de 90 de metri, arată propunerea tehnică:
Semitunel la intrare în Azuga
Semitunelul de lângă stația CFR Azuga va avea o lungime totală de 200 de metri.
Ofertele pot fi depuse până la data de 23 februarie.