În lipsa Autostrăzii Ploiești-Brașov se face o nouă încercare pentru reducerea aglomerației pe DN 1 Valea Prahovei : s-a lansat licitația pentru construirea Centurii Comarnic. Șoseaua cu o lungime de 6 kilometri are o singură bandă pe sens și costă 250 de milioane lei. Cât vor dura lucrările

DN1 Valea Prahovei, Ploiesti, Brasov Sursa foto: Imagini din dronă, CNAIR

Consiliul Județean Prahova a lansat licitația pentru proiectarea și execuția Centurii Comarnic pe DN 1, un proiect preluat de la Ministerul Transporturilor. Centura Comarnic va avea o lungime de 6 kilometri, este proiectată tot la o singură bandă pe sens cu o durată de execuție de 20 de luni și un cost estimat de aprox. 250 milioane lei. Pe 7 decembrie 2022, Ministerul Transporturilor prin Compania de Drumuri a transferat proiectele centurilor Comarnic și Bușteni-Azuga către CJ Prahova după cum Economedia a explicat aici.

Fără perspectiva Autostrăzii Ploiești-Brașov, proiect care nu avansează din cauza costurilor prea mari, Autoritățile sunt la a treia încercare pentru rezolvarea problemelor de trafic de la Comarnic și Bușteni, zone ,,critice” pe DN 1 Valea Prahovei. Prima licitație pentru Centurile Comarnic și Bușteni (profil de Drum Național) au fost lansate în noiembrie 2015, dar contractele au fost reziliate în 2018- constructorul pe care l-a desemnat CNAIR nu a depus scrisoare de garanție bancară. O nouă încercare pentru Centura Comarnic (profil de Autostradă, parte a Autostrăzii A 3) a fost în 2020, licitație anulată în 2021 pentru că Studiul de Fezabilitate din 2006 nu corespundea exigențelor UE pentru finanțare pe POIM (detalii aici)

Datele tehnice pentru Centura Comarnic – varianta 2022

Caietul de sarcini pe care l-a consultat Economedia arată o lungime de 5,8 kilometri cu traseu la vest de orașul Comarnic, paralel cu DN 1 și cu râul Prahova. Durata de realizarea este de 23 de luni din care primele trei luni pentru proiectare și 20 de luni pentru execuție. Centura Comarnic va avea poduri peste râul Prahova și peste Magistrala CFR M 300 București-Brașov, acestea fiind cele mai importante lucrări de artă. Studiul geotehnic a fost actualizat în mai 2022, iar CJ Prahova a emis Certificatul de Urbanism în octombrie 2022.

 

Pentru 2023, CNAIR ar putea lansat licitațiile pentru trei proiecte foarte importante în stațiunile prahovene : două pasaje rutiere la Sinaia și sensul giratoriu suspendat de la Predeal. Totodată, Ministerul Dezvoltării urmează să anunțe constructorul Drumului pe Valea Doftanei, Câmpina-Săcele după mai multe amânări.

 

Sursa foto: Imagini din dronă, CNAIR

Comentarii

  1. Cred că aveți impresia că suntem în anii 90 .Alooo e 2023 ..în EU tot ce e cu 2 benzi se lărgește la 3-4 iar voi construiți de la zero cu o bandă .Aduceți un ministru din stradă (un șofer)și va face mai multe lucruri bune decât toți politicienii la un loc . RUȘINE………..ETC….ETC .

  2. Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Braşov (DRDP) Braşov anunţă, miercuri, că va semna contractul pentru proiectarea şi execuţia Variantei de Ocolire Sighişoara cu o lungime de 13,057 km şi va avea câte O BANDĂ PE SENS.
    E plin de ingineri “genii” în România, nu mai scăpăm odată de putregaiurile cu idei comuninste care își zic in sinea lor sa zicem merci ca se face… Ar trebui sa facă centura la regim de autostrada și dacă se va face autostrada Ploiești-Brașov(peste vreo 20 de ani) sa se lege de centura.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *