FACT CHECK cu Grindeanu: Ministrul Transporturilor îl acuză pe Drulă că a anulat licitația pentru Centura Comarnic / Realitate: Licitația era suspendată încă din mandatul lui Bode, pentru că Studiul de Fezabilitate din 2006 nu corespundea cerințelor UE

Nicolae Ciucă Marcel Ciolacu Sorin Grindeanu Florin Cîțu Sursa Foto: G4Media.ro/ Autor: Ilona Andrei

Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu îl acuză,  într-o replică pe Facebook, pe fostul ministru de resort Cătălin Drulă că a anulat licitația pentru proiectarea și construirea Centurii Comarnic (profil de autostradă, parte din A3), după ce, joi dimineață, Drulă a atras atenția asupra proiectelor întârziate la autostrăzi și căi ferate finanțate prin PNRR, în special Autostrada Moldovei.

În reacția pe pagina de Facebook, Grindeanu spune că în cele 9 luni de mandat Drulă nu a inaugurat niciun kilometru de autostradă, a blocat licitația pentru secțiunea Băneasa Otopeni a Magistralei de Metrou M6 și a anulat licitația pentru Centura Comarnic, la profil de autostradă.

Însă ce nu știe sau ce omite să spună Grindeanu este faptul că licitația pentru Centura Comarnic a fost lansată în vara anului 2020 (mandatul Bode) pe un Studiu de Fezabilitate prea vechi, din 2006, care nu corespundea exigențelor UE pentru protecția mediului și obținerea finanțării nerambursabile. Licitația a fost așadar suspendată încă din noiembrie 2020 (tot mandat Bode) pentru a fi anulată în primele zile ale lunii ianuarie, la începutul mandatului lui Drulă. 

Ce îi reproșează Grindeanu lui Drulă:

„Îți reamintesc “performanțele” din mandatul tău de la Transporturi:

– 0 (Zero) km de autostradă
– anularea licitației pentru tronsonul de metrou M6 și crearea unor dificultăți majore cu Banca de Investiții a Japoniei
– anularea contractului pentru modernizarea DN71 Bâldana-Târgoviște
– anularea licitației pentru proiectarea și construirea Centurii Comarnic
– promisiunile multiple din seria “de luna viitoare începe revoluția infrastructurii iar autostrăzile din Moldova vor apărea ca ciupercile după ploaie!”
– un Studiu de fezabilitate “completat” pentru secțiunea de autostradă Târgu Mureș -Târgu Neamț (Moțca)
– lucrări de întreținere pe un fir de cale ferată care au costat 12 milioane de euro pe tronsonul Buzău-Făurei, despre care și acum crezi că au fost de modernizare.
– poze alături de șeful tău de atunci, Dan Barna.”
Cum a explicat Drulă anularea licitației unui proiect sortit eșecului?Referitor la Contractul pentru Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic al Autostrăzii Comarnic- Brașov, acesta este pe cale de a fi semnat. Sunt niște discuții, lipsesc cei 5 kilometri de la Comarnic, ei au fost licitați într-o formă în care NU pot fi construiți, este o procedură care nu poate ajunge la bun sfârșit. Ofertantul ( n.r singurul)  care a depus oferta pentru SF și PT la Comarnic – Brașov să preia și Centura Comarnic pentru proiectare. Sunt lucruri care s-au schimbat la Comarnic. Încerc să-l trec la categoria reparat din mers, spunea Drulă în ianuarie 2021. 
Centura Comarnic ar fi trecut prin albia râului Prahova 

„Centura Comarnic (parte din Autostrada Comarnic Brașov) este foarte aproape de un nou eșec răsunător, după răspunsurile aiuritoare CNAIR la neclaritățile ofertanților. Vedeți o analiză detaliată a acestor clarificări aici: https://bit.ly/2K1Ou7W

Așa cum am spus la lansarea licitației, studiul de fezabilitate datează din 2006 și prevede un traseu de-a lungul râului Prahova, prin albia acestuia, cu numeroase lucrări de deviere și regularizare a râului, fără un nod de descărcare în DN1 la nord de Comarnic. O licitație similară a fost anulată în 2015 din lipsă de ofertanți valizi”, atenționa Asociația Pro Infrastructură în noiembrie 2020, la suspendarea licitației.
Despre controversata modernizare a DN 71, Economedia a scris aici.

Sursa Foto: G4Media.ro/ Autor: Ilona Andrei

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *