Autostrada Moldovei A7, cel mai important proiect de infrastructură rutieră din Europa finanțat prin PNRR, dar și proiectele pentru lucrări de reînnoire la calea ferată și execuția primelor stații ale Magistralei de metrou M4 Gara de Nord – Gara Progresu sunt mult întârziate și riscă să piardă finanțarea europeană, susține fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, într-o postare pe pagina sa de Facebook.
Pentru Autostrada Ploiești – Pașcani (320 km), România poate primi o finanțare prin PNRR de 3 miliarde de euro cu condiția finalizării lucrărilor pentru cele 4 secțiuni până în august 2026. Totuși, până în prezent, constructorii nu sunt anunțați nici măcar pentru prima secțiune, Ploiești – Buzău, în timp ce pentru loturile 3 și 4, Focșani – Bacău și Bacău – Pașcani, licitațiile pentru execuție încă nu au fost lansate.
„O șansă istorică pentru România, PNRR, este făcută praf de PSD-PNL. Cel mai mare proiect de infrastructură rutieră din toate PNRR-urile din Europa, autostrada A7, bate pasul pe loc și deja intrăm în mari întârzieri. Vorbim de un proiect de 320km și 3 mld €! Adică mai mult decât a cheltuit România pentru toate autostrăzile în ultimii 10 ani. Nu visam la acești bani care reprezintă o oportunitate o dată la o generație. Și ne-am bătut cu ardoare la Bruxelles acum un an ca să-i obținem. DA, PSD-ule, SUNT SUPĂRAT că își bate joc Grindeanu de această șansă. CUM să nu fii în stare din septembrie până acum nici să dai un câștigător la licitațiile celor 3 loturi din autostrada A7 Ploiești – Buzău? Ultima amânare a fost pentru 22 februarie ca termen limită de evaluare a ofertelor. Sorine, o ratezi și pe asta? Jumătate din autostradă, adică de la Focșani la Bacău și apoi până la Pașcani, nu e nici azi licitată și o promit abia la jumătatea anului”, a scris Drulă.
Inițial, evaluarea celor 39 de oferte pentru cele trei loturi ale secțiunii Ploiești – Buzău trebuia terminată pe 13 decembrie 2021, dar a fost amânată, pentru 22 februarie, CNAIR invocând complexitatea proiectului.
Fostul ministru al Transporturilor vorbește și de întârzieri ale proiectelor feroviare finanțate prin PNRR, lucrările de reînnoire pentru căile ferate și lansarea licitației pentru structura primelor stații pe M4 Gara de Nord – Gara Progresu.
„Miliardul de euro pentru reînnoirile, ridicările de restricții și electrificările pe magistralele București – Pitești, Constanța – Mangalia, Giurgiu – Videle, Reșița – Voiteni. Nicio licitație nu a fost lansată pentru aceste proiecte;