Autostrada spre Moldova se amână: CNAIR va desemna abia anul viitor constructorii celor trei loturi dintre Ploieşti şi Buzău / PNRR prevede ca până în 2024 jumătate din autostradă să fie deja construită

Autostrada A7 macheta

Evaluarea ofertelor pentru construirea celor trei loturi ale Autostrăzii Ploieşti – Buzău nu s-a făcut conform legii, în termen de 60 de zile, Compania de Drumuri amânând pentru 2022 desemnarea câştigătorilor, susţine fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă. Nu s-au respectat termenele stabilite pentru lansarea licitaţiilor de execuţie nici pentru următoarele trei segmente dintre Buzău – Focşani – Bacău şi Paşcani, deşi calendarul celui mai important proiect de autostradă finanţată prin PNRR prevede ca, până în 2024, jumătate din autostrada Moldova A7 Ploieşti – Paşcani să fie deja construită.

Licitaţia pentru cele trei loturi dintre Ploieşti şi Buzău (63 km) a fost lansată pe 1 iunie, în septembrie s-au depus ofertele şi, potrivit Ordonanţei de Urgenţă care modifică Legea Achiziţiilor Publice, pentru proiectele complexe de infrastructură, evaluarea nu poate depăşi 60 de zile (doar pentru cazurile justificate poate fi prelungit termenul).

„FRACTURĂ PE COLOANA VERTEBRALĂ A MOLDOVEI – A7 Ieri, pe 13 decembrie, ar fi trebuit finalizată evaluarea ofertelor depuse pentru construirea A7 Ploiești – Buzău și anunțați câștigătorii celor 3 secțiuni.Nu s-a întâmplat, iar noul termen a fost amânat pentru 2022. Acest sector de 63 km de autostradă a fost lansat în licitație pentru execuție în iunie, iar în septembrie s-au depuse ofertele. Pe celelalte tronsoane ale A7 între Buzău, Focșani, Bacău și Pașcani toate termenele stabilite în mandatul meu cu CNAIR și cu proiectanții au fost încălcate în ultimele 3 luni. Nu s-au obținut acordurile de mediu, nu s-au aprobat investițiile prin HG în Guvern. Astfel, șansele ca vreunul dintre aceste sectoare să fie lansat în licitație de execuție până la finalul anului sunt practic inexistente”, a scris Drulă, pe pagina sa de Facebook.

Săptămâna trecută CNAIR estima lansarea licitaţiei pentru execuţie până la sfârşitul anului doar pentru secţiunea Buzău – Focşani, deşi încă nu are indicatorii tehnico economici aprobaţi în Guvern.

„Autostrada Buzău – Focșani

Elaborare SF+PT

Lungime:                                 82,44 km

Valoare contract:                    13.933.291,10 lei fara T.V.A.

Data de începere:                     12.11.2018

Proiectantul, Consitrans S.R.L, a finalizat și Proiectul Tehnic care urmează să fie analizat și avizat, astfel încât procedura de achiziție publică pentru realizarea lucrărilor să poată fi lansată până la sfârșitul anului 2021. Finanțarea pentru execuția lucrărilor destinate Autostrăzii Buzău – Focșani va fi asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență”, a transmis CNAIR pe 9 decembrie.

Întreaga Autostradă A7 (320 km) este finanţată prin PNRR, acceptarea proiectului de infrastructură rutieră fiind explicată în vară prin „crucile de pe DN 2” (DN 2 E 85 este cea mai periculoasă şosea din ţară, pe întregul traseu dintre Bucureşti şi vama Siret fiind doar 17 km de autostradă, Centura Bacău), a mai spus fostul ministru.

„Am reușit în acest an să obțin finanțarea europeană prin PNRR pentru Autostrada A7 Ploiești – Pașcani, un proiect major de 3 miliarde de euro și 320km lungime, ce ar trebui să conecteze rapid și sigur Moldova de București și sudul țării. Însă PNRR are termene clare: în 2024, A7 trebuie să fie 50% construită. Iar în 2026 trebuie să fie toată gata”, a precizat el.

Despre finanţarea şi costurile autostrăzilor din Moldova, Economedia a scris aici.

Machetă pentru Autostrada A7 Sursa foto: Consitrans

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *