Autostrada spre Moldova: Ministerul Transporturilor a avizat, astăzi, indicatorii tehnico-economici pentru tronsonul Buzău-Focşani / Licitaţia de peste un miliard de euro ar putea fi lansată până la sfârşitul anului

A 7 Buzău - Focşani

Ministerul Transporturilor a avizat astăzi, indicatorii tehnico-economici pentru tronsonul Buzău-Focşani care face parte din Autostrada Moldova (A7) Ploieşti-Paşcani. Autostrada dintre Buzău şi Focşani va avea o lungime de 82 de kilometri şi un cost de peste un miliard de euro (5,2 miliarde lei).

Ultimul pas înainte de lansare licitaţiei pentru execuţie este aprobarea proiectului şi în Guvern. Lansarea licitaţiei s-ar putea face până la sfârşitul anului, precizează Compania de Drumuri.

„Autostrada Buzău – Focșani. Indicatorii Tehnico – Economici au fost avizați azi, 09.12.2021 în cadrul CTE a Ministerului Transporturilor și Infrastructurii după ce în data de 03.12.2021 au fost avizați și în cadrul CTE CNAIR S.A. În perioada următoare, indicatorii tehnico-economici ai Autostrăzii Buzău – Focșani vor parcurge circuitul legal de avizare. Acesta presupune avizarea în Consiliului Tehnico-Economic din cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, avizarea în Consiliului Interministerial de Avizare Lucrări Publice de Interes Național și Locuințe și aprobarea prin Hotarâre de Guvern. Avizul de Gospodărire a Apelor se află în faza finală de obținere, iar procedura de dobândire a Acordului de Mediu este, de asemenea, aproape de final. Proiectantul, Consitrans S.R.L a finalizat și Proiectul Tehnic care urmează să fie analizat și avizat, astfel încât procedura de achiziție publică pentru realizarea lucrărilor să poată fi lansată până la sfârșitul anului 2021”, a transmis CNAIR.

Vor fi construite peste 40 de poduri şi pasaje, 6 noduri rutiere cu o lungime a bretelelor de 38 km, spaţii comerciale care vor fi concesionate pentru benzinării sau restaurante şi 22 de staţii de încărcare pentru maşini electrice.

Pentru primul tronson, Ploieşti-Buzău, Compania de Drumuri încă evaluează cele 39 de oferte depuse pentru execuţia celor trei secţiuni. După desemnarea câştigătorilor dacă nu vor fi întârzieri mari din cauza contestaţiilor, lucrările ar putea începe chiar din primăvară, de la semnarea contractului constructorii urmând să intre în şantier în cel mult o lună.

Autostrada A7 Ploieşti – Paşcani (aprox. 320 km) este cel mai mare proiect de infrastructură rutieră finanţat prin PNRR, cu termen limită de finalizare august 2026. Valoarea estimată a celor patru loturi este de 3,8 miliarde euro, însă solicitarea de finanţare prin PNRR este de doar 1,7 miliarde euro dintr-un total de aproape 3 miliarde euro, care include şi cei 42 de km din Autostrada Transilvania, cei 60 de kilometri „capetele” A8 şi secţiunea cu tuneluri de pe A1 Lugoj- Deva.

Pentru cele două tronsoane de Autostradă/Drum Expres dintre Paşcani şi vama Siret, CNAIR anunţă că proiectantul nu respectă graficul asumat. „Autostrada Pașcani – Suceava Investigațiile geotehnice sunt în derulare, ele fiind demarate din luna septembrie 2021. Până în prezent au fost realizați aproximativ 1.000 ml din totalul de 9.256 ml propusi. Prestatorul nu reusește să mobilizeze în teren numărul de utilaje asumate în cadrul ofertei depuse, ritmul fiind nesatisfăcător. Au fost instituite mecanismele contractuale, iar în prezent, Prestatorul acumulează penalități de întârziere în cuantum de 0.001 % din valoarea de contract / zi de întârziere. Drum Expres Suceava – Siret Investigațiile geotehnice sunt în derulare, ele fiind demarate din luna august 2021. Până în prezent au fost realizați aproximativ 900 ml din totalul de 7.133 ml propuși. Prestatorul nu reuseste să mobilizeze în teren numărul de utilaje asumate în cadrul ofertei depuse, ritmul fiind nesatisfăcător. Au fost aplicate mecanismele contractuale, iar în prezent, Prestatorul acumulează penalitati de întârziere în cuantum de 0.001 % din valoarea de contract / zi de întârziere”, a precizat CNAIR.

 

Captură Video CNAIR

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.