Ministerul Transporturilor „pasează” la Consiliul Județean Prahova Centurile Comarnic și Bușteni pe care le promite de 10 ani. Centurile vor avea 15 kilometri și costă 1,2 miliarde lei

DN 1 ieșire spre Făgăraș Sursa Foto : CNAIR

Ministerul Transporturilor transferă Consiliului Județean Prahova Centurile Comarnic și Bușteni/Azuga, proiecte pe care le-a tot promis în ultimul deceniu. Practic, Compania de Drumuri a pasat CJ Prahova proiectele centurilor care să rezolve zonele critice, Autostrada Ploiești – Comarnic – Brașov fiind departe de începerea lucrărilor. Centura Comarnic va avea aproape 6 kilometri și un cost de 380 milioane lei, iar drumul nou de la Bușteni – Azuga 9,4 kilometri și un cost estimat de peste 800 de milioane lei, a explicat șeful CNAIR Cristian Pistol.

„Decongestionarea traficului pe Valea Prahovei rămâne o prioritate pentru strategia de transport a României.

Astăzi, 07.12.2022, s-au semnat două noi acorduri de parteneriat cu administrația locală din Prahova, respectiv Consiliul Județean Prahova, pentru proiectarea și execuția a două drumuri de acces rutier complementar pentru descărcare în zona orașelor Comarnic, Bușteni și Azuga. Primul drum complementar pentru descărcare în zona Comarnic va avea o lungime totală de 5,870 km și un traseu la vest de centrul oraşului Comarnic şi a DN 1. Termenul este de 24 luni proiectare și execuție, costul total fiind de 382,50 milioane de lei cu TVA.

Al doilea drum de acest fel va fi implementat în proximitatea orașelor Azuga Bușteni și va avea o lungime totală de 9,434 km. Termenul este de 36 luni proiectare și execuție, costul total fiind de 838,28 milioane de lei cu TVA.

Pentru ambele proiecte de infrastructură destinate optimizării traficului rutier pe Valea Prahovei sunt prevăzute lucrări de artă (pasaje, poduri etc.), finanțarea fiind asigurată de Ministerul Transporturilor prin POT”, a spus Pistol.

În 2020 (mandatul ministrului Bode), CNAIR a lansat o licitație pentru proiectarea și execuția Centurii Comarnic, parte din Autostrada A3 Ploiești – Brașov, dar licitația a fost anulată în 2021 (mandatul Drulă), proiectul fiind vechi, pe baza unui Studiu de Fezabilitate de peste 15 ani care nu răspundea exigențelor UE pentru finanțare. Contractul pentru proiectare a fost semnat în martie 2021 cu Consitrans, dar nu avansează din cauza soluțiilor propuse.

Sursa Foto : CNAIR

Comentarii

  1. Bravo Tov. GRINDEANU,
    Sa vina spaga la CJ PH!
    La stim noi cine!
    Toata lumea stie cine e cu spaga!
    Dar nu stiți ce semificatie are acronimul C. J.P.H.?
    Si aflati:
    Consiliul Judetean Patria Hotilor!
    Lor le dai centurile?
    🤣🤣🤣🤣🤣

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *