Circulaţia pe Centura Sud a Timișoarei (26 km) va fi inaugurată marți, 10 septembrie, după ora 16, a anunțat Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Timișoara. Este vorba despre o variantă de ocolire (VO) a oraşului aşteptată de şoferi de 15 ani.
„Marți, 10.10.2024, după ora 16, se va deschide traficul pe varianta de ocolire Timișoara Sud. Tronsonul se desfășoară pe raza municipiului Timișoara și a localităților Sânmihaiu Român, Șag, Giroc, Moșniţa Nouă și Ghiroda și completează varianta existentă de ocolire a Timișoarei, pornind din nodul rutier de pe DN 6 (Ghiroda). Pe lângă beneficiile locale, centura Timişoara Sud va avea ca rezultat fluidizarea traficului intern și internațional care intră în țară prin zona Moravița, se desfășoară pe DN 59, ajunge în zona Timişoara și se îndreaptă către centrul țării pe DN 6 sau pe autostrada A1 Nădlac – Sibiu”, a transmis DRDP Timișoara.
UMB a câștigat în iunie 2023 contractul pentru finalizarea lucrărilor pe Centura Timișoara Sud, drum cu o lungime de 26 kilometri pe care Tirrena Scavi l-a lăsat la 58% execuție (n.r în decembrie 2022 la rezilierea contractului). Termenul inițial era iulie 2024.
Centura Sud a municipiului Timişoara are o lungime de 26 km, asigură ieşirea spre Serbia şi va face legătura şi cu centura de nord a oraşului, cu ieşire pe autostrada A1. Valoarea investiţiei se ridică la 384 milioane de lei.
Centura Timișoara Sud are o bandă/sens și se va continua cu Centura Timișoara Vest cu 2 benzi/sens. Momentan, aici, CNAIR nu poate semna contractul cu turcii de la Nurol, deoarece ARL Cluj (Strabag) și Precon (Selina) au depus contestații la CNSC.
Cele mai recente imagini cu Centura Timișoara Sud:
Finanțarea contractului s-a realizat din Programul Transport 2021-2027.
Pe Centura Sud sunt 5 intersecții, 4 noduri rutiere, 2 parcări și 12 poduri și pasaje:
INTERSECȚII (5)
ü km 0+290 – intersecție tip giratorie între Varianta de Ocolire Timișoara Sud (VOTS), strada Paul Morand și un acces la unitățile economice a zonei industriale;
ü km 14+608 – intersecție tip giratorie între VOTS și DJ 595D (fost DC 152) (B-dul. Sudului legătură cu Urseni);
ü km 16+510 – intersecție tip cruce între VOTS și DC 152 (fost DC 98 Timișoara – Urseni în zona Rudicica);
ü km 19+280 – intersecție tip giratorie între VOTS și drum de legătură dintre Calea Moșniței și DC 149;
ü km 23+004 – intersecție tip giratorie între VOTS și DC 149 (Str. Victoria din Ghiroda – Moșnița Veche).
NODURI RUTIERE (4)
ü km 5+366 – nod rutier care prevede un pasaj VOTS peste DN 59 și DJ 593 și un sens giratoriu la nivel pentru DN 59 (Timișoara – Moravița) și DJ 591 (Timișoara – Peciu Nou);
ü km 11+576 – nod rutier Str. Trandafirilor – Giroc și bretele de acces;
ü km 18+117 – nod rutier care prevede un pasaj VOTS peste DJ 592 și un sens giratoriu la nivel pentru DJ 592 (Timișoara – Moșnița Nouă);
ü km 25+690 – nodul rutier existent – DN 6 (Timișoara – Lugoj).
PARCĂRI (2)
ü km 10+670 – parcare de scurtă durată partea stângă, 30 de locuri;
ü km 19+870 – parcare de scurtă durată partea dreaptă, 30 de locuri.
STRUCTURI (12):
ü km 0+608 – Pasaj peste DJ 591 Timișoara – Sânmihaiu Român;
ü km 1+528 – Pasaj peste CF 132;
ü km 3+509 – Pasaj peste conductă și drum tehnologic;
ü km 5+366 – Pasaj peste DN 59;
ü km 7+156 – Pasaj peste CF 124;
ü km 8+567 – Pasaj peste VOTS, pe drumul existent spre poligonul din Chișoda;
ü km 11+576 – Pasaj peste str. Trandafirilor, Giroc;
ü km 15+072 – Pasaj peste CF 125;
ü km 18+117 – Pasaj peste DJ 592 Timișoara – Moșnița Nouă;
ü km 18+926 – Pod peste canal de irigații;
ü km 20+875 – Pod peste canal de irigații;
ü km 24+725 – Pod peste Canalul Bega (Ghiroda).