Centura Timișoara Vest : ARL (Strabag) solicită la CNSC suspendarea licitației și răspunsuri clare de la CNAIR/Constructorii au depus 221 de solicitări de clarificare

Centura Timișoara Vest CNAIR Sursa FOTO : CNAIR

Licitația pentru proiectarea și execuția Centurii Timișoara Vest urmează să fie suspendată până la decizia Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor care va analiza contestația ARL Cluj (Strabag). Contestația a fost depusă după ce răspunsurile CNAIR la solicitările de clarificare ar fi fost neclare și ar fi modificat caietul de sarcini. După lansarea licitației, constructorii au depus 221 de solicitări de clarificare cu întrebări tehnice, dar și pentru prelungirea termenului necesar depunerii ofertelor astfel încât să își realizeze oferta pe baza răspunsurilor CNAIR.

Una dintre solicitările de clarificare pe care le-au depus constructorii se referă la experiența similară. CNAIR a cerut în caietul de sarcini ca antreprenorii să fi construit sau modernizat un pasaj cu o lungime de minimum 250 de metri, deși în caietul de sarcini sunt prevăzute două pasaje de peste 750 de metri și alte două de peste 400 de metri după cum Economedia a explicat aici :

Întrebare constructor : 

,,În cadrul Fisei de date cap.III.1.3.a) Capacitatea tehnica si/sau profesionala la Cerinta 3, autoritatea contractanta solicita : Cerinta 3: Ofertantul trebuie sa demonstreze ca a dus la bun sfarsit in ultimii 5 ani lucrari de constructie noua si/ sau largire si/ sau modernizare a cel putin un pod/pasaj/viaduct in lungime de minim 250 m, aferent autostrazilor si/ sau drumurilor nationale si/ sau drumurilor expres si/sau drumurilor judetene si/sau strazilor urbane Avand în vedere că lucrările de modernizare includ si lucrări de consolidare sau reparatii capitale vă rugăm să acceptaţi ca experienta similara şi lucrarile de consolidare şi/sau reparaţii capitale a cel putin un pod/pasaj/viaduct in lungime de minim 250 m, aferent autostrazilor si/ sau drumurilor nationale si/ sau drumurilor expres si/sau drumurilor judetene si/sau strazilor urbane. Prin urmare vă rugăm să rectificaţi cerinta prin „a dus la bun sfarsit* in ultimii 5 ani** lucrari de constructie noua si/ sau largire si/ sau modernizare şi/sau consolidare şi /sau reparaţie capitala a cel putin un pod/pasaj/viaduct in lungime de minim 250 m, aferent autostrazilor si/ sau drumurilor nationale si/ sau drumurilor expres si/sau drumurilor judetene si/sau strazilor urbane”.

Răspuns CNAIR: 

,,Afirmatia operatorului economic referitoare la similaritatea lucrarilor propuse a fi acceptate ca experienta similara este inexacta. In acest sens precizam faptul ca desi anumite lucrari de modernizare pot include lucrari de consolidare / reparatii capitale, afirmatia reciproca nu este intotdeauna adevarata, lucrarile de consolidare si/sau reparatii capitale nefiind intotdeauna asimilate lucrarilor de modernizare, ci mai degraba, lucrarilor de reabilitare. Cerinta nr. 3 s-a stabilit tinand cont de necesitatea ca operatorul economic sa mai fi realizat in trecut lucrari similare celor solicitate prin prezenta achizitie, adica o experienta similara care sa asigure Autoritatea Contractanta ca Antreprenorul va putea duce la bun sfarsit contractul de proiectare si executie.

Astfel, se poate constata ca Antreprenorul va trebui sa construiasca 2 pasaje de o complexitate tehnica ridicata de peste 700 m fiecare, 1 pasaj si 1 pod de peste 400m. Avand in vedere aspectele mai sus mentionate reiese faptul ca, raportat la obiectul si complexitatea contractului, este imperios necesara verificarea unei experiente similare in executia lucrarilor de constructie noua si/ sau largire si/ sau modernizare a cel putin un pod/ pasaj/ viaduct in lungime de minim 250 m, aferent unei autostrazi si/ sau drum national si/ sau drum expres si/sau drum judetean si/sau strazilor urbane. Autoritatea Contractanta nu a impus un numar de contracte prin care Ofertantii sa indeplineasca aceasta cerinta, tocmai pentru a largi participarea la aceasta procedura. De asemenea, Autoritatea Contractanta nu a stabilit un prag valoric minim pentru indeplinirea cerintei. In ceea ce priveste lungimea minima solicitata de 250 m, aceasta este sub lungimea celei mai mari structuri cat si sub lungimea medie a lucrarilor de arta prevazute a fi realizate in cadrul contractului, sens in care cerinta nu poate fi considerata restrictiva. Mentionam si faptul ca Autoritatea Contractanta nu a restrictionat categoria de drum pe care este amplasata structura, acceptand atat structurile amplasate pe autostrada si/sau drum expres si/sau drum national, cat si cele aferente drumurilor judetene si strazilor urbane, asigurand astfel un cadru competitional adecvat, intrucat atat timp cat lucrarea de arta are o lungime de minim 250 de m, tipul infrastructurii de transport rutier nu are impact semnificativ.”.

Contestația ARL Cluj pentru Centura Timișoara Vest :

Constructorul ARL Cluj (Strabag) a făcut contestație încă din etapa de depunere a ofertelor, termenul oficial pentru depunerea ofertelor fiind 29 martie după cum a transmis vineri, 22 martie și ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu :

,,Proiectul Centurii de Vest Timișoara (14 km) merge într-o direcție bună. Pe data de 29 martie se vor depune ofertele pentru construcția acesteia, iar după semnarea contractului lucrările trebuie finalizate în 30 de luni (6 luni proiectare și 24 de luni execuție).” -Sorin Grindeanu.

Valoarea relativ mare se explică prin profilul de drum rapid 2X2 benzi, cu spațiu median și acostament, viteză de proiectare de 120 km/h și mai ales cele 4 structuri importante: două pasaje peste liniile de tren CFR cu lungime de 779, respectiv 752 metri și alte două pasaje de 455 și 451 metri, cele mai grele structuri ale ocolitoarei.

Astfel, cel mai lung pasaj este proiectat la kilometrul 3, are 779 de metri lungime și va fi ridicat peste linia de tren CFR 218 (19 deschideri a câte 40 de metri). La km 10 va fi construit un pasaj de 752 m peste DN 59 Timișoara – Moravița și Magistrala CFR 100 București – Timișoara – Arad. Al treilea pasaj ca lungime (455 m) este cel de la km 4 peste DN 6 Timișoara – Cenad și linia CFR 133, iar pasajul de 451 de metri va fi la km 13 peste Bega, potrivit documentației tehnice pe care a consultat-o Economedia. Durata de execuție este de 24 de luni.

„Punctul de inceput al obiectivului „Varianta de ocolire Timisoara Vest”, se desprinde din DNCT (existentă) are orientare spre sud-est, fiind în prelungirea centurii existente pe partea de nord pe circa 1,00 km, după care printr-o curbă cu rază mare schimbă orientarea traseului către sud. La km 3+380 traversează CF 218 Timișoara – Arad și la km 4+860 traversează atât DN 6 cât și CF 133 Ronat Triaj-Cenad aflată în paralel cu drumul național. În continuare traseul se deșfasoară într-o zonă plată, la circa 600 m în paralel cu o linie electrică de 220kV, traversează pârâul Beregsău la km 7+795 al variantei și printr-un pasaj comun traversează în zona km 9+950 DN 59A (km DN 59A 6+200) și CF 100 Timișoara – Jimbolia aflată la circa 400 m sud față de drumul național după care varianta se îndreaptă spre Canalul Bega. La aproximativ 200 m după traversarea Canalului Bega varianta are punct final varianta de ocolire Timișoara Sud. Lungimea traseului studiat este de 13,906 km. Drumul este încadrat în clasă tehnică II. Elementele geometrice ale traseului sunt adoptate pentru o viteză de proiectare de120 km/h, raza minimă în plan fiind de Rmin=1000,0 m. Datorită (sic !) constrângerilor legate de legătura cu Varianta ocolitoare Timișoara Sud și traversarea canalului Bega, la sfârșitul traseului se reduce viteza de proiectare la 80 km/h.

ARL Cluj a câștigat contestațiile la CNSC pentru modernizarea DN 73 Pitești-Brașov (sectorul Câmpulung-Fundata) și așteaptă decizia CNSC pentru Drumul de Legătură Timișoara -A 1.

 

 

Sursa FOTO : CNAIR

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *