Centura Timișoara Vest : Guvernul aprobă 2 miliarde de lei pentru drumul rapid de 14 kilometri. Timișoara închide inelul de centură

Timișoara centuri

Guvernul va aproba joi, 18 ianuarie proiectul Centurii Timișoara Vest, o investiție de aprox. 2 miliarde lei, fonduri europene. Centura Timișoara Vest are 14 kilometri, profil de drum rapid cu 2 benzi/sens și va ,,închide” inelul care înconjoară municipiul de pe Bega.

Valoarea totală a investiției este de 2,3 miliarde lei, cu 1,9 miliarde pentru lucrări, dar costurile mai aproape de realitate vor fi cele publicate în SEAP și apoi oferta constructorului câștigător. Centura Timișoara Vest are o lungime de 14 kilometri și va permite tranzitul pe ocolitoare fără a mai intra în oraș. Timișoara are o centură în zona de Nord (DN 6 – DN 69 și traseu paralel A1), iar UMB lucrează la Centura de Sud cu 25 km și o bandă/sens (DN 6 – canal Bega) și are termen iulie 2024.

,,Obiectivul de investiție Varianta de ocolire Timișoara Vest are ca scop crearea unei căi de comunicație modernă realizând conexiunea între DN Centura Timișoara și Varianta de oclire Timișoara Sud (în execuție) cu implicații în dezvoltarea regională a zonei, în fluidizarea traficului, creșterea siguranței utilizatorilor, micșorarea timpilor de parcurs, scăderea poluării la toate nivelurile în zonele tranzitate în prezent. Pentru realizarea obiectivului este necesară o suprafață totală de aproximativ 3.510.000 m2 (351 ha). Traseul variantei de ocolire este amplasat pe teritoriul administrativ al judetului Timiș și traversează UAT Timișoara, UAT Săcălaz si UAT Sânmihaiu Român” – Proiect Hoctărâre de Guvern. Suprafața totală pentru exproprieri este de 3,5 milioane metri pătrați.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Valoarea relativ mare se explică prin profilul de drum rapid 2X2 benzi, cu spațiu median și acostament, viteză de proiectare de 120 km/h și mai ales cele 4 structuri importante: două pasaje peste liniile de tren CFR cu lungime de 779, respectiv 752 metri și alte două pasaje de 455 și 451 metri, cele mai grele structuri ale ocolitoarei.

Astfel, cel mai lung pasaj este proiectat la kilometrul 3, are 779 de metri lungime și va fi ridicat peste linia de tren CFR 218 (19 deschideri a câte 40 de metri). La km 10 va fi construit un pasaj de 752 m peste DN 59 Timișoara – Moravița și Magistrala CFR 100 București – Timișoara – Arad. Al treilea pasaj ca lungime (455 m) este cel de la km 4 peste DN 6 Timișoara – Cenad și linia CFR 133, iar pasajul de 451 de metri va fi la km 13 peste Bega, potrivit documentației tehnice pe care a consultat-o Economedia. Durata de execuție este de 24 de luni.

„Punctul de inceput al obiectivului „Varianta de ocolire Timisoara Vest”, se desprinde din DNCT (existentă) are orientare spre sud-est, fiind în prelungirea centurii existente pe partea de nord pe circa 1,00 km, după care printr-o curbă cu rază mare schimbă orientarea traseului către sud. La km 3+380 traversează CF 218 Timișoara – Arad și la km 4+860 traversează atât DN 6 cât și CF 133 Ronat Triaj-Cenad aflată în paralel cu drumul național. În continuare traseul se deșfasoară într-o zonă plată, la circa 600 m în paralel cu o linie electrică de 220kV, traversează pârâul Beregsău la km 7+795 al variantei și printr-un pasaj comun traversează în zona km 9+950 DN 59A (km DN 59A 6+200) și CF 100 Timișoara – Jimbolia aflată la circa 400 m sud față de drumul național după care varianta se îndreaptă spre Canalul Bega. La aproximativ 200 m după traversarea Canalului Bega varianta are punct final varianta de ocolire Timișoara Sud. Lungimea traseului studiat este de 13,906 km. Drumul este încadrat în clasă tehnică II. Elementele geometrice ale traseului sunt adoptate pentru o viteză de proiectare de120 km/h, raza minimă în plan fiind de Rmin=1000,0 m. Datorită (sic !) constrângerilor legate de legătura cu Varianta ocolitoare Timișoara Sud și traversarea canalului Bega, la sfârșitul traseului se reduce viteza de proiectare la 80 km/h.

Profil longitudinal

Din punct de vedere geometric în profil longitudinal, varianta de ocolire este caracterizată de raze de racordare minime pentru racordările concave de 6000 m și pentru racordările convexe este de 18000 m.

Profil transversal

Lățime platformă varianta de ocolire / drum de legatură: 21,00 m, din care:

  • parte carosabilă (2 benzi pe sens): 4 x 3,50 m = 14,00 m”, arată Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru Centura Timișoara Vest.

DRDP Timișoara a primit două oferte de la constructori din România pentru reluarea lucrărilor la Drumul de Legătură Timișoara – A1 (contractul reziliat cu Todini).

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.