CNAIR a primit două oferte de la constructori din România pentru finalizarea Drumului Expres Timișoara – Autostrada A1 / Contract în premieră cu expertiză la constructor

Drum Expres Timișoara A 1

Două oferte au fost depuse la contractul pentru finalizarea lucrărilor pe Drumul Expres Timișoara – Autostrada A1, a doua licitație pentru drumul rapid cu o lungime de 10 kilometri. Constructorii români Drumuri și Poduri Banat și ARL Cluj au depus oferte la contractul de 246 milioane lei lansat în licitație la sfârșitul lunii octombrie. Este un contract în premieră pentru că expertiza necesară după rezilierea cu Todini este în sarcina constructorului și nu a unui consultant independent așa cum a fost cazul contractelor reziliate cu Tirrena Scavi pe primul lot al Drumului Expres Craiova – Pitești, pe Centura Timișoara Sud și Centura București (DN 2 – A2).

„Luni, 4.12.2023, la DRDP Timișoara, a avut loc depunerea ofertelor pentru procedura de atribuire a contractului de Proiectare și Execuție a Lucrărilor din cadrul Obiectivului „Drum de legătură Autostrada A1 Arad – Timișoara – DN 69” – Rest de Executat. Până la termenul limită au depus oferte următorii operatori economici:

– Asocierea DRUMURI și PODURI BANAT S.R.L. & MAXAGRO CENTER SRL & OPR ASFALT S.R.L. & OBRAS PUBLICAS Y REGADIOS S.A.

– ANTREPRIZA DE REPARAȚII și LUCRĂRI A R L CLUJ S.A.

Valoarea contractului este de 246.413.300 lei fără TVA. Perioada proiectare și execuție va fi de 12 de luni, iar perioada de garanție a lucrărilor va fi de maximum 84 de luni. Noul antreprenor va face și expertizarea lucrărilor care au fost realizate de constructorul precedent. La data rezilierii contractului anterior, în septembrie 2023, progresul fizic al lucrărilor era de aproximativ 25%. În perioada următoare, Comisia de Evaluare va analiza ofertele depuse”, a transmis CNAIR, prin Regionala de Drumuri și Poduri Timișoara.

Lungimea noului drum de legătură pentru descărcarea traficului de pe autostrada A1 spre Timișoara, pe conexiunea DN 69 Timișoara – Arad, este de 10,25 km. Drumul va avea două poduri noi, șase pasaje și trei noduri rutiere. Profilul este de Drum Expres, cu parte carosabilă de 2 x 7 metri lățime și 1,5 metri spațiu median pentru separator de sens. Prin realizarea acestui obiectiv se asigură descărcarea traficului rutier de pe Autostrada Arad – Timișoara, cu scopul creșterii mobilității la nivelul infrastructurii rutiere aferente rețelei TEN-T, ce va contribui la promovarea competitivității economice și la îmbunătățirea condițiilor în transportul rutier de mărfuri și călători și la reducerea emisiilor poluante prin eliminarea/reducerea blocajelor de trafic și reducerea duratelor de transport.

Sursa CNAIR DRDP Timișoara

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *