Licitația pentru finalizarea lucrărilor la Drumul de Legătură între Timișoara și Autostrada A 1 Margina-Nădlac II a fost publicată luni, 30 octombrie în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP). Contractul cu Todini (Italia) a fost reziliat în august 2023 la doar 25 % execuție după un progres de doar 4 % anul acesta și după numeroase șanse date constructorului să reintre în grafic. ,,..Motiv pentru care am decis astăzi rezilierea contractului! Am constatat că mobilizarea constructorului este foarte slabă: progresul fizic realizat în anul 2023 este de doar 4% !” a transmis atunci Grindeanu. Rezilierea contractului înseamnă certificat negativ pentru Todini și o restricție de 3 ani la achizițiile publice.
Pentru Drumul de Legătură cu o lungime de 10 kilometri termenul de proiectare și execuție este de 12 luni, iar valoarea contractului cuprinsă între 246 și 270 milioane lei. Proiectul început pe POIM și care trebuia recepționat până în decembrie 2023 pentru a nu pierde finanțarea pe actualul exercițiu bugetar va continua pe Programul Transport 2021-2027, dar cu 40 % finanțare europeană în loc de 85 % pe POIM. Prețul ofertei reprezintă 40 % din punctaj.
,,Proiectarea și Execuția Lucrărilor din cadrul Obiectivului „Drum de legătură Autostrada A1 Arad – Timișoara – DN 69” – Rest de Executat”.
Lungimea noului drum de legătură pentru descărcarea traficului de pe autostrada A1 spre Timișoara, pe conexiunea DN 69 Timișoara – Arad, este de 10,25 km. Drumul va avea două poduri noi, șase pasaje și trei noduri rutiere, iar profilul cu patru benzi. Prin realizarea acestui obiectiv se asigură descărcarea traficului rutier de pe Autostrada Arad – Timișoara, cu scopul creșterii mobilității la nivelul infrastructurii rutiere aferente rețelei TEN-T, ce va contribui la promovarea competitivității economice și la îmbunătățirea condițiilor în transportul rutier de mărfuri și călători și la reducerea emisiilor poluante prin eliminarea/reducerea blocajelor de trafic și reducerea duratelor de transport. Licitația este derulată de CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara, iar ofertele pot fi depuse până pe 4 decembrie 2023.
Potrivit caietului de sarcini, viteza de proiectare este de 100 km/h., iar lățimea benzilor 3,5 metri ca pentru un Drum Expres.