Grindeanu, despre contractul cu Todini pentru Drumul Expres Timișoara -A1 : „Considerați-l reziliat”. Progresul fizic de doar 4 % de la începutul anului

Drum Expres Timișoara A 1 Todini

CNAIR a reziliat contractul cu Todini pentru construirea Drumului Expres de legătură a Timișoarei la Autostrada A 1, a transmis marți, în Timiș, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. ,,Considerați-l reziliat” a spus Grindeanu despre un contract ajuns la doar 25 % după mai bine de doi ani în șantier și după numeroase păsuiri. Întrebat cât ar putea dura până la reluarea lucrărilor, Grindeanu a dat exemplul (fericit) al Centurii Timișoara Sud unde procedura de contractare cu UMB a durat 6 luni. Pe de altă parte, la 9 luni de la rezilierea contractului cu Tirrena Scavi pentru Centura București (DN 2-A2), nici acum nu este lansată licitația pentru reluarea lucrărilor.

,,..Motiv pentru care am decis astăzi rezilierea contractului! Am constatat că mobilizarea constructorului este foarte slabă: progresul fizic realizat în anul 2023 este de doar 4% !” a transmis Grindeanu.

Aș vrea ca această reziliere să fie considerată un exemplu de ”Așa nu!” în relația dintre antreprenori și statul român!

La începutul lunii iulie, tot în Timiș, ministrul Grindeanu mai lăsa o lună constructorului pentru a se mobiliza, în caz contrar va urma rezilierea : „Există o perioadă de aprox. o lună pentru a vedea progres pe descărcarea de pe Autostrada A1 de la Sânandrei. Ei și-au descentralizat în ultima perioadă foarte multe lucrări, au făcut contracte cu foarte multe companii care au venit să le declare la DRDP (n.r Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara) sau la CNAIR, să vedem dacă în următoarea lună există progres vizibil și totți acești subcontractori declarați vor face treabă. Dacă nu, intrăm pe scenariul pe care l-am avut pe Centura de Sud (n.r contractul reziliat cu Tirrena Scavi)”.

Contractul cu Todini a fost semnat în ianuarie 2021 pentru 190 de milioane de lei, fonduri europene, iar durata de realizare este de doi ani, din care primele șase luni pentru proiectare. Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire încă din iulie 2021 și a autorizat Proiectul Tehnic de Execuție în noiembrie 2021, dar până în această vară antreprenorul nu a lucrat aproape deloc din cauza dificultăților financiare. O altă mare investiție mult întârziată la Timișoara este Centura Timișoara Sud (antreprenor Tirrena Scavi – Italia).

Lungimea noului drum de legătură pentru descărcarea traficului de pe autostrada A1 spre Timișoara, pe conexiunea DN 69 Timișoara – Arad, este de 10,25 km. Drumul va avea două poduri noi, șase pasaje și trei noduri rutiere. Durata contractului, care a început în martie 2021, este de 24 de luni, din care: 6 luni a fost perioada de proiectare, iar 18 luni este perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor este de 7 ani, arată Compania de Drumuri. Finalizarea șoselei la termen – 1 aprilie 2023 – este imposibilă, ba chiar rămâne de văzut dacă se va termina în decembrie 2023, la expirarea POIM. Profilul este de Drum Expres, cu parte carosabilă de 2 x 7 metri lățime și 1,5 metri spațiu median pentru separator de sens.

Prin realizarea acestui obiectiv se asigură descărcarea traficului rutier de pe Autostrada Arad – Timișoara, cu scopul creșterii mobilității la nivelul infrastructurii rutiere aferente rețelei TEN-T, ce va contribui la promovarea competitivității economice și la îmbunătățirea condițiilor în transportul rutier de mărfuri și călători și la reducerea emisiilor poluante prin eliminarea/reducerea blocajelor de trafic și reducerea duratelor de transport.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *