Deși SUA este cea mai mare economie a lumii, piața auto din această țară este evitată de jucători importanți din industrie, transmite Jalopnik. Motivele sunt multiple și deseori frustrante: reglementări, standarde de emisii, suprapunerea de branduri, tarife și politici complicate.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Publicația auto americană a enumerat 10 mărci auto absente de pe străzile din America. Printre acestea se numără:
Dacia (Grupul Renault): Divizia de buget a Renault construiește mașini simple și durabile. Motivul absenței este pur economic: modelul său de afaceri depinde de evitarea piețelor scumpe. Adaptarea unui model ca Duster pentru SUA (airbag-uri, modificări de structură, emisii) ar anula marja de profit. Mașina ar ajunge să coste cu câteva mii bune de dolari mai mult decât în Europa, fără a avea o marcă recunoscută. Dacia funcționează acolo unde valoarea domnește, sugerează sursa citată.
„Dacia este divizia de buget a Renault, născută dintr-o filosofie auto est-europeană fundamentală: dacă o mașină pornește, oprește și nu te rănește în mod activ când o folosești, asta e lux, dragule! În ultimul deceniu, compania a trecut de la o curiozitate a Războiului Rece la un fenomen legitim de vânzări, mizând pe simplitate. Dacia construiește mașini fără pretenții, durabile, cu suficiente dotări pentru a satisface autoritățile de reglementare și, poate, pe unchiul tău tehnofob”, este descrierea făcută de publicația din SUA mărcii românești.
Citroën și Peugeot (Stellantis): Campionii francezi ai confortului și designului sunt și ei de negăsit în SUA. Pentru Citroën, problema este suprapunerea cu Fiat și lipsa rețelei de dealeri. În cazul Peugeot, care a fost la un pas de a reveni în America, planul a fost anulat după fuziunea în Stellantis; resursele au fost redirecționate către Alfa Romeo.
Opel: Americanii conduc mașini Opel de zeci de ani, doar că aveau sigla Buick pe capotă. Vechiul Buick Regal? Opel Insignia. Buick Cascada? Opel Cascada. Modelul Encore? În mare parte Opel sub caroserie. Opel a petrecut un secol ca ramură europeană a General Motors înainte ca GM să o vândă către PSA în 2017. Astăzi, Opel construiește mașini și vehicule electrice „curate, inteligente, ușor subestimate”, pentru persoanele care apreciază mașinile, notează Jalopnik.

Mărci electrice din China (BYD, NIO, XPeng): Deși sunt „de necontestat competente” și în unele piețe BYD vinde mai mult decât Tesla, acestea sunt blocate de tarife de 100% și de reguli privind creditele fiscale care exclud efectiv vehiculele cu piese sau producție chineză. Un BYD Seal de 28.000 de dolari în China ar ajunge la prețul de 50.000 de dolari în SUA.
Alte două mărci chineze incluse în listă sunt Chery și MG.
Lada (Rusia / AvtoVAZ): Simbolul rusesc al simplității s-ar lovi de costuri enorme de inginerie pentru a respecta cerințele SUA, iar sancțiunile economice actuale fac o revenire „efectiv imposibilă”.
Concluzia trasă de Jalopnik: deși americanii tânjesc după mașini ieftine, performante sau pur și simplu ciudate, costul „federalizării” și protecționismul transformă orice propunere de valoare într-una scumpă și necompetitivă.

Sursa foto: Jeppe Gustafsson / Shutterstock Editorial / Profimedia