UMB reia lucrările pe șantierul centurii Timișoara Sud. Centura cu o lungime de 25 de kilometri este la 60 % execuție, iar termenul din contract este iulie 2024

UMB reia lucrările pe Centura Timișoara Sud Sursa Foto CNAIR

Constructorul român UMB reia luni, 8 ianuarie 2024 lucrările pe Centura Timișoara Sud după cele două săptămâni ale vacanței de Sărbători. Centura cu o lungime de 25 kilometri este la 61 % execuție (contract cu Tirrena Scavi a fost reziliat la 58 %) iar termenul de finalizare este luna iulie 2024, conform contractului , termen pe care CNAIR îl meține. De la intrarea în șantier și până în prezent, UMB a avut un progres de doar 3 %, potrivit celei mai recente raportări.

Oficialii Companiei de Drumuri subliniază că antreprenorul va crește mobilizarea după ce finalizat lotul 2 al Autostrăzii A 0 București Nord (noiembrie 2023) și Lotul 3 al Drumului Expres Craiova -Pitești în decembrie. (Pe de altă parte, UMB în asociere cu drumarul EuroAsfalt din Bosnia Herțegovina încep lucrările la primăvară pe A 1 Lugoj-Deva, lotul de aproape 10 kilometri din care 2 kilometri de tuneluri).

,,Conform reprezentanților antreprenorului, activitatea pe șantier se va relua începând cu 8 ianuarie 2024. Până la finalizarea contractului, în iulie 2024, antreprenorul s-a angajat să aibă o mobilizare mai mare și activitate mai intensă, în condițiile în care a finalizat alte proiecte de infrastructură pe care le avea în lucru în zona de sud a țării.

Activitatea la terasamente depinde de condițiile meteo pe care le vom avea în lunile de iarnă. De altfel, în ultima lună, s-au executat doar lucrări la structuri (pasajele și podurile de pe traseu), lucrările la terasamente nefiind posibile din cauza condițiilor meteorologice.

Au continuat lucrările de relocare a liniei de înaltă tensiune din zona localității Moșnița Nouă și aprovizionarea depozitelor cu materialele necesare pentru șantier.” a transmis DRDP Timișoara.

La finalul anului trecut, Ministerul Mediului a eliberat avizul pentru Centura Timișoara Vest.

,,Prin proiect se propune realizarea unei variante ocolitoare a Municipiului Timișoara prin partea de vest, cu două benzi/sens și o lungime totală de 13,906 km. Valoarea estimată pentru construcția acestei Variante Ocolitoare (finanțată prin fonduri europene nerambursabile) este de 2,28 miliarde de lei (cu TVA).

După semnarea contractului, Antreprenorul va avea la dispoziție 30 de luni (6 luni proiectare și 24 de luni execuție) pentru finalizarea lucrărilor.” a mai transmis DRDP Timișoara. Astfel, municipiul de pe Bega va avea un inel de centură.

Sursa Foto CNAIR

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *