Constructorul chinez CCECC poate începe lucrările pe lotul 3 al Autostrăzii A0 București Nord, într-o primă etapă doar pe „ciotul” de 2 kilometri până la DN 2 în Afumați. Ministerul Transporturilor a emis Autorizația de Construire (parțială) pentru lucrări de la lotul 2 terminat de UMB în 2023 (cu 10 km de Autostradă Muzeu) până la DN 2 unde se va asigura descărcarea. Autorizația de Construire este emisă pentru nodul rutier DN 2 și acoperă lucrări de 95,5 milioane lei. După emiterea AC, CNAIR urmează să transmită Ordinul pentru Începerea Lucrărilor (OIL) termen de la care s ecalculează cele 18 luni, dar pentru secțiunea autorizată.
Lotul 3 Afumați – Pantelimon (8,5 km)
Contractul pentru proiectarea și execuția lotului 3 Afumați (DN 2) – Pantelimon (DN 3) a fost semnat în martie 2023 cu o firmă din China, atribuirea fiind posibilă pentru că procedura de achiziție și desemnarea câștigătorului s-au făcut anterior Ordonanței de Urgență (din 2021) care interzice firmelor din China să participe la licitațiile publice ale Statului Român. Termenul de proiectare este de 12 luni și se calculează de la data de 22 mai 2023 după cum Economedia a explicat aici.
Totuși, șeful CNAIR, Cristian Pistol, promitea în toamna anului 2023 că a agreat cu firma din China lucrări înainte de termen pentru a putea deschide și cei 9 kilometri construiți, dar pe care nu se poate circula ai lotului 2 UMB.
„Mai lipsesc aproximativ 2 kilometri până la DN 2. Am luat legătura cu firma din China pentru a-i ruga să urgenteze proiectarea și execuția lucrărilor pentru a asigura continuitatea lotului până în DN 2 pentru a asigura legătura DN 1 – A3 și DN 2 prin inel de autostradă. Cel mai probabil în 2024 va fi gata și legătura cu DN 2. Loturile 3 și 4 sunt în proiectare, pe lotul 3 vor asigura cu prioritate descărcarea. Pentru lotul 4 îmi doresc ca procedurile de mediu să se finalizeze odată pentru a începe execuția efectivă”, a transmis Cristian Pistol.
Pentru întreg lotul de aproape 9 kilometri chinezii de la CCECC au termen de execuție de 18 luni calculat de la data emiterii Ordinului pentru Începerea Lucrărilor.
„Antreprenorul va realiza mai multe lucrări de artă complexe, incluzând 7 pasaje pe și peste autostradă, două dintre acestea având lungimi de 318,30 m, respectiv 466,50 m precum și nodul rutier cu DN 2”, a transmis CNAIR la semnarea contractului. Rămâne de văzut cum se va organiza constructorul din China și cu ce resurse interne sau externe va lucra efectiv pe șantier pentru că nu este o Asociere cu lider din China, ci ofertă unică.